Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laitatte rajat utelevalle. rajattomalle tuttavalle

Vierailija
04.02.2026 |

Hämmennyn kun keskellä keskustelua tulee jotain todella utelevaa/tungettelevaa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurat ja sanot kettuako se sulle kuuluu.

Vierailija
2/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittamalla rajat. Joka kysymykseen ei tarvitse vastata kysytyllä asialla. Voi sanoa: en puhu tuosta asiasta kuin vain lähipiirin kanssa tms tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan keskustelunaihetta vaikkapa kysymällä häneltä itseltään jotain vastaavaa.

Vierailija
4/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurat ja sanot kettuako se sulle kuuluu.

Tämä tai sitten tiukemmin: Ne on yksityisasioita. 

Vierailija
5/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan diplomatiaksi. Vastataan jotain muuta kuin kysytään. Vaihdat puheenaiheen vaikka säähän. 

Jos ei siitä ymmärrä, että et halua jatkaa aiheesta, niin sitten olet idiootin kanssa tekemisissä.

Vierailija
6/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panen yleensä niitä ja siemenet sisään.

Vierailija
7/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittamalla rajat. Joka kysymykseen ei tarvitse vastata kysytyllä asialla. Voi sanoa: en puhu tuosta asiasta kuin vain lähipiirin kanssa tms tms.

En tiedä kokeeko hän itsensä läheisemmäksi minulle kuin minä koen hänet? Kuitenkaan ei itse avaudu samalla tavalla jota minulta kyselee, tulee tunne että haluaa kerätä tietoa  ? ja jotenkin hallita?

ap

Vierailija
8/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kokeeko hän itsensä läheisemmäksi minulle kuin minä koen hänet? Kuitenkaan ei itse avaudu samalla tavalla jota minulta kyselee, tulee tunne että haluaa kerätä tietoa  ? ja jotenkin hallita?

ap

No etenkin siinä tapauksessa, älä vastaa

Vierailija
9/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora mutta ystävällinen:

En oikein halua puhua tästä.

Vierailija
10/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos tungettelevasta tuttavasta tulee tunne, että hän haluaa kerätä tietoa ja hallita, niin kannattaa yrittää vältellä koko tuttavaa parhaansa mukaan.

Vierailija
11/11 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo opettele ulkoa pari fraasia. Tässä tulikin jo hyviä vinkkejä, mutta itselläni käytössä seuraavat:

"Sori mut..

- ..mä en halua avata tätä asiaa sen enempää.

- ..mä jätän tän aiheen keskustelujen ulkopuolelle.

- en aio puhua tästä aiheesta enempää."

Jne.. eli yrittää olla topakka mutta samalla sellaisella yleisellä tasolla liikenteessä, että ilmaiset ettei kyse ole tästä henkilöstä kenelle vastaat, vaan sanot kaikille samaa jotka asiaa kysyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän