Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkärin listoilla olla yhtäjaksoisesti vaikka 10 vuotta?

Vierailija
03.02.2026 |

Työttömänä työnhakijana 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. 

Vierailija
2/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi. Mihin sieltä joutuisi? Mulla on parikin tuollaista tuttua. Ainakin 30 vuotta ovat olleet. Kerran kymmenessä vuodessa käyvät jossain työkokeilussa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos töitä ei löydy

Vierailija
4/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on ollut vuodesta 1999z

Vierailija
5/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, jolle työkkäri olisi järkännyt töitä.

Vierailija
6/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta työkkäri voi laittaa aina välillä työkokeiluun jne.

Vierailija
7/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Minä olen ollut.

Välillä olen kuntouttavassa.

En ole työkunnossa mutta eläkkeelle en pääse joten listoilla roikun.

Vierailija
8/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta on jopa melko todennäköistä, että tuona aikana työkkäri vaatii työnhaun katkaisemisen uhalla osallistumaan johonkin kissanristiäisiin. Mä olin paljon vähemmän aikaa työttömänä, mutta eiköhän kerran tullut työkkäriltä puhelimeen viesti, että piti osallistua muutaman päivän päästä järjestettävään koulutusinfoon tai työnhakuni olisi katkaistu.

Vierailija
9/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti voi. Mihin sieltä joutuisi? Mulla on parikin tuollaista tuttua. Ainakin 30 vuotta ovat olleet. Kerran kymmenessä vuodessa käyvät jossain työkokeilussa 

Onko ne ns. ihan normaaleja ihmisiä, miten on elämänhallinnan laita?

Vierailija
10/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydy töitä eikä kukaan palkkaa vaikka miten yrität töitä saada niin sitten olet siellä kortistossa. 

Vierailija
11/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työkkäri liity millään tavalla työnvälitykseen vaan se on lausunto- ja leikkuriautomaatti.

Ensimmäistä päivää tällä planeetalla?

Vierailija
12/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut nyt 9v. 

Jäin työttömäksi 49- vuotiaana.  Ei tullut mieleenkään, että en enää löytäisi työpaikkaa.  Nyt olen hiljaa alistunut tilanteeseen.  

Vierailija
13/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko persu?

Vierailija
14/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuodesta 2006. 3 vuoden päästä eläkeiässä.

Vierailija
15/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sieltä lentää ulos. Ennenkin oli ehtoja siellä.

Vierailija
16/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin "listoilla" voi olla työnhakijana vaikka kuinka kauan ja vaikka olisit töissäkin. 

Ainahan sitä puhutaan työttömistä työnhakijoista, eli työnhakija voi olla myös töissä.

Kun itse jäin työttömäksi 2016 niin menein työnhakijaksi ja vaikka sen jälkeen olin välillä töissä, pidin työnhaun koko ajan päällä.  Silloin et tietenkään saa työttömyyskorvausta, etkä joudu hakemaan työpaikkoja, mutta on kätevää pitää työnhaku päällä koko ajan, jos vaikka tekee sijaisuuksia vaikka ne kestäisi vuodenkin kerrallaan. 

Vierailija
17/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako "listoilla oleminen" mitä? Mä olen ollut asiakkaana ja työnhakua pidetty voimassa. Vaikka olen siis aina ollut töissä. Useimmiten osa-aikaisessa. Tai sitten kokopäiväisessä mutta määräaikaisena.

Vierailija
18/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työkkärin silmissä työtön koska olen kahdessa osa-aikatyössä, näistä ei tule yhtä paljon tunteja kuin kokoaikaisena tulisi ja vaikka hommaisin kolmannenki osa-aikasuuden ja tulisi yhä paljon tai jopa enemmän kuin kokoaikaisella tunteja niin en siltikään olisi samalla viivalla kokoaikasten kanssa vaan mut katottas työttömäksi työnhakijaksi jonka kuuluu hakea kokoaikatöitä. Ihan sairas kuvio.

Vierailija
19/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin "listoilla" voi olla työnhakijana vaikka kuinka kauan ja vaikka olisit töissäkin. 

Ainahan sitä puhutaan työttömistä työnhakijoista, eli työnhakija voi olla myös töissä.

Kun itse jäin työttömäksi 2016 niin menein työnhakijaksi ja vaikka sen jälkeen olin välillä töissä, pidin työnhaun koko ajan päällä.  Silloin et tietenkään saa työttömyyskorvausta, etkä joudu hakemaan työpaikkoja, mutta on kätevää pitää työnhaku päällä koko ajan, jos vaikka tekee sijaisuuksia vaikka ne kestäisi vuodenkin kerrallaan. 

Juuri näin!

Vierailija
20/41 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 vuotiaana kun tekee konkurssin niin 20 vuotta ehtii täyttyä ennen takuueläkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi