Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät äidit; Olette olleet paljon poissa töistä lapsen sairauden vuoksi

Vierailija
29.04.2007 |

ja paljonko teidän työpaikalla saa olla kotona jos lapsi sairaana?

Miten muut töissä suhtautuvat, jos olet kotona lapsen sairauden vuoksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ollut hoidossa nyt reilu 2 vuotta. Todella vähän sairastanut tai sitten sairaudet on osuneet muutaman kerran lomille (kesä, joulu, vkl).

Meillä saa olla 3 päivää palkallisesti (todistus neuvolasta tai lääkäriltä) ja sen jälkeen palkattomalla, jos ei halua käyttää vuosilomiaan. Sekin on mahdollista. Mies saa olla 5 päivää palkallisesti (ja ilman todistusta!).

Vierailija
2/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kuitenkin usein etätyötä, kun lapset sairastaa, joten en ole varmaan kertaakaan 3 vuoden aikana tarvinut mitään todistuksia. Olen kotona niin kauan kuin tarvitaan. Kukaan ei mukise, olen itse 30 hlön esimies ja teen muutenkin kotipäiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä syystä, että mummo on yleensä tullut hoitamaan, lapsi on kyllä sairastanut yli kymmenen flunssaa talven aikana. Mutta nuo muutamat poissaolotpäivätkin tuntuu joitakin ärsyttävän, rasittavaa kuittailua :-( Meillä saa olla palkallisena pois lasta hoitamassa.

Vierailija
4/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden aikana ehkä päivän tai kaksi.

Lapsi ollut onneksi terveenä ja jos on sairastanut, niin mieheni on jäänyt kotiin hoitamaan. Tämä siksi, että tämän " uraäidin" töitä ei kukaan poissaollessa tee, mutta miehelläni on ns. normityö, jossa tuuraus onnistuu.

Vierailija
5/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon piti siis olla että " Oletteko olleet...."

ap

Vierailija
6/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ekaa vuotta päiväkodissa ja tuntuu että kaikki maailman taudit tarttuu. Onneksi on ymmärtäväinen pomo, jolla itselläkin päiväkoti-ikäisiä lapsia, joten ollaan sitten vuorotellen kotona sairasta lasta hoitamassa...

Vierailija
7/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla poissa 3 pv LÄÄKÄRINtodistuksella palkallisesti, jos tiukka paikka tulisi niin lakihan soisi sen neljännen päivän oikeuden palkattomaan.

lapset (8 ja 5) olleet ihan superterveitä, hoitoon menivät kun kuopus oli 1 v10 kk. Vuosittain kahdella lapsella on ollut yhteensä max 5 sairaspäivää ja useammin mies on kuitannut ne kun hänelle helpompi olla poissa töistä. Tänä talvena (viime kesän jälkeen) en ole ollut yhtään päivää poissa, edellisenä olin kai 3 pv kun molemmat sairasti vesirokon peräkkäin. Viimeksi kuluneen vajaan neljän vuoden aikana olen ollut poissa ehkä 6 pv.

Vierailija
8/8 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niistä 2vk lapset olleet kipeänä. Olen töissä " kahden hengen yrityksessä" joten poissaoloihin ei ole varaa tai muuten työkaverille tulee aika työmäärä kun 50% työväestä puuttuu. Siksi mies jää hoitamaan lapsia heidän sairastuttuaan. Kyllä harmittaa, olisin mielelläni kotona kun lapset sairastavat. =/