Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Kela takseja vain vammaiset

Vierailija
30.06.2026 |

vai myös pitkäaikaissairaat joilla on monta sairautta? Onko kokemusta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et edes tuon vertaa osaa katsoa kelan sivuilta?

Vierailija
2/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai aivoverenvuodon. Käy kelataksilla 150 km:n päässä tutkimuksissa väliajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et edes tuon vertaa osaa katsoa kelan sivuilta?

Pääsitpä taas pätemään paremmuudellasi.

Vierailija
4/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksin saa kuka vaan jos pitää sairaalaan mennä tai pois sieltä. Omavastuu 25€/suunta.

Vierailija
5/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelataksin saa kuka vaan jos pitää sairaalaan mennä tai pois sieltä. Omavastuu 25€/suunta.

Omavastuu on korkeintaan 25 euroa per suunta.

Vierailija
6/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sellaista harrastuksiin menokyytiä. 

Vaikka mitä mie harrastuksilla teen, on varmaan vastauksenne. ap

Vierailija
7/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt kelataksilla monta kertaa, koska kärsin voimakkaasta huimauksesta enkä voi ajaa autolla tai kulkea pitkiä matkoja julkisilla. Kerran huristelin 120 km yliopistolliseen sairaalaan toimenpiteeseen ja takaisin, tuonne en olisi edes päässyt julkisilla.

Vierailija
8/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Tutustu Kelan sivuilla tarkemmin tai varmaan voi koettaa myös soittaa, en tiedä, maksaako jotain. 

Vierailija
9/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt kelataksilla monta kertaa, koska kärsin voimakkaasta huimauksesta enkä voi ajaa autolla tai kulkea pitkiä matkoja julkisilla. Kerran huristelin 120 km yliopistolliseen sairaalaan toimenpiteeseen ja takaisin, tuonne en olisi edes päässyt julkisilla.

Nämä siis kaikki lääkäri- tai fysioterapiakäyntejä, ei hupiajelua.

Vierailija
10/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taksin lähtiessäni sairaalasta leikkauksen jälkeen.

Vierailija
11/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiluvat oltava ja sopimus Kelan kanssa.  Autoon tulee pääte Kelalta jonka kautta homma toimii.

Mutta sinun on turha edes yrittää.

Vierailija
12/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tilasin kela-taksin, mutta jouduin maksamaan sen !!!!!!! En vissiin ole tarpeeksi sairas, että olisin oikeutettu siihen..........mulla on paljon sairauksia. 

Vierailija
13/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mihinkään harrastuksiin saa tietenkään. Neurokirurgiseen leikkaukseen Jkl-Kuopio-Jkl sain kelakyydin esim. Mutta hiukan eri asia kuin joku harrastusmatka.

Vierailija
14/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tilasin kela-taksin, mutta jouduin maksamaan sen !!!!!!! En vissiin ole tarpeeksi sairas, että olisin oikeutettu siihen..........mulla on paljon sairauksia. 

Aluksi joutuu maksamaan, kunnes omavastuu täynnä. Kuitenkin max 25 egee/krt.

Vierailija
15/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittaja?

Vierailija
16/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalat joskus yrittivät järjestää säästöä yhteiskunnalle ja jakoivat tietyltä paikkakunnalta hoitoon tuleville aikoja samaksi aamuksi. No jokainen mummo huristeli yksin omalla kelataksillaan. Ei kelpaa, että kyydissä olisi ollut useampi potilas.

Maaseudulla kun tiedetään, että joku on menossa sairaalaan, niin taksi on täynnä myös Prismaan tai Lidliin huristelijoita.

Vierailija
17/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se maksaa sen 25e/suunta. Enintään. Täällä on erikoissairaanhoitoa tarjoava sairaala 80km päässä. Edestakainen matka tulee maksamaan yhteensä 50e. Oon aina saanut kelataksin jos olen näille reissuille joutunut menemään. Ei ne puhelimessa kysy diagnoosia. Ei sitä tietysti mihinkään hupiajeluun saa. Pitää olla lääkäriaika varattuna.

Vierailija
18/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalat joskus yrittivät järjestää säästöä yhteiskunnalle ja jakoivat tietyltä paikkakunnalta hoitoon tuleville aikoja samaksi aamuksi. No jokainen mummo huristeli yksin omalla kelataksillaan. Ei kelpaa, että kyydissä olisi ollut useampi potilas.

Maaseudulla kun tiedetään, että joku on menossa sairaalaan, niin taksi on täynnä myös Prismaan tai Lidliin huristelijoita.

Ei sitä saa valita ajaako kelataksilla yksinään vai ei. Jos samaan suuntaan on muitakin menijöitä, niin kaikki poimitaan samaan kyytiin. Poikkeuksena toki jotkut immuunipuutteiset.

Vierailija
19/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ainakaan kysytä lupaa siihen onko taksissa muitakin lääkäriin/leikkaukseen/hoitoon menijöitä. Niitä on jos on. Joskus on ollut auto täynnä, joskus olen saanut olla ainoa matkustaja.

Vierailija
20/27 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kysymyksessä ei ole Kela-taksi, vaan vammaispalvelulain mukainen kuljetuspalvelu. Kela-taksilla pääsee vain terveyden- tai sairaanhoitoon liittyvään juttuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi