Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEMMETIN TAMPIOT!! nykyään SAA laittaa kokomustaa häävieraana päälleen!

Vierailija
29.04.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siitä päättää?

Itse ainakin pitäisi kokomustissa esiintyvää häävierasta aika tyylitajuttomana.

Vierailija
2/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon mieluummin tyylitajuun :) eli ei kokomustaa häihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan saattaa olla nykyisin ok pukeutua jopa kokomustaan häissä, mutta itse en niin synkälle linjalle lähtisi. Kokomusta kuuluu edelleenkin ennemmin hautajaisiin ja ehkä karonkkaan. Toki jos häät on iltapukutyyppiset coctailpartyt, voi mustaakin harkita.

Vierailija
4/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokomustaan pukeutuminen on tyylitöntä, koska kokomusta juhlapukeutumisessa edustaa hautajaispukeutumista.

Vierailija
5/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oikea etiketti ei muutu,tyylitaju on vahva ominaisuus,silloin osaa ilman glorian tmv lehden opstusta valita vaatteensa...

Vierailija
6/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa ollut sellaisissa häissä,mutta ONKO se hyvänmaun mukaista?

Ei!

Ja sitten vielä nää ns teemahäät,esim joissa itse olen ollut,shakki oli teemana ja viereidenkin pyydettiin pukeutumaan mustaan ja valkoiseen ainoastaan,miehen puolelta oli mustat ja naisen valkoiset...hauskaa tavallaan mutta hyvin epämuodollista ja hiukkasen tyylitöntä ja ylimenevää,taatusti ei klassista

Vierailija
7/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omin päin ei pidä pukeutua kokomustaan ns. standardihäihin.

Vierailija
8/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka näistä asioista päättää?

Häävieras on häissä nimenomaan juhlistamassa hääparin suurta päivää. Fiksu ihminen ei pue silloin mustaa päälleet. ei ole väliä mitä se Etiketti tai oma maku asiasta sanoo, tärkeintä on itä hääpari ja muut häävieraat ajattelevat. Miksi pukeutua mustiin, jos sillä jotakuta järkyttää?

Vierailija
9/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pukeutumisetiketti" -sanan selkokielinen nimitys on jotakuinkin: " Yleisesti hyväksytyt pukeutumistavat." Etiketti ei siis ole ohje, laki eikä säännöstö. Niitä ei kukaan tietty taho säädä eikä niistä päätä. Yleensä jokaisen on helppo päätellä, mikä on yleisesti hyväksyttyä ja mikä ei - eli mikä on etiketin mukaista. Tarvittaessa mielipiteilleen voi hakea tukea tutuilta.

Muutamia esimerkkejä: Yleisesti Suomessa ihmiset hyväksyvät saketin käytön klo 18 jälkeen. Täten voidaan sanoa, että se on etiketinkin mukaan sopiva asu klo 18 jälkeen käytettäväksi - vaikka monet etikettikirjat toisin väittäisivätkin. Etiketin määritelmästä johtuen voidaan myöskin todeta, että smokkikin on nykyään etiketin mukaan häihin soveltuva asu.

Vierailija
10/10 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketti on käyttäytymissääntöjä ja ohjeita, joiden tarkoituksena on helpottaa toimimista erilaisissa tilanteissa.