Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis ottamaan hoitovastuuta naapurin ikäihmisistä?

Vierailija
03.02.2026 |

Olisitko valmis ottamaan hoitovastuuta naapurissa asuvista ikäihmisistä?

Tehtäviä voisi olla esim.

- Kaupassa käynti

- Siivoaminen ja tiskoneen tyhjennys/täyttö

- Ruuan laitto

- Auttaminen vessassa käynnin kanssa

- Auttaminen pesytymisessä ja vaatteidenvaidossa, jos vanhus ei olekaan ehtinyt vessaan

- Auttaminen sekaisin menneen televisin/puhelimen/tietokoneen kanssa

- Auttaminen kuulolaitteen kanssa

Mitä muuta tehtäviä voisi olla?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan pitää vanhukset ja apua tarvitsevat hoitaa, eikä ketään saa tällaiseksi orjaksi pakottaa. Valitettavasti olen itse joutunut kaikessa apua tarvitsevan sukulaiseni orjaksi, vaikka itselläni on paljon ongelmia ja tarvitsisin itsekin paljon apua, jota en saa yhtään. 

Vierailija
22/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on tälläkin hetkellä paikkoja, jossa vanhempaa naapuria autetaan. Ainakin maaseudulla, myös joissain kaupungeissa. Yhteisöllisyyden vain pitää olla hyvä.

En tunne tästä talosta kuin muutaman ihmisen ulkonäöltä. Olisi aika hurjaa lähetä suihkuttamaan naapurin vanhusta, tai käyttämään vessassa. Minulla on myös oma päivätyöni. Ehkä joku kaupassakäynti (vaikka minulla ei olekaan autoa) tai astiapesukoneen täyttö/tyhjennys olisi jotain, mitä voisin harkita tekeväni. 

Mutta täytyy sanoa, että aika hurjaa on, jos hallitus ei vanhustenhoitoon nyt muuta ratkaisua keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ihan on riittävästi siinä että huolehdin omista ikääntyneistä läheisistäni ja kun heidät kuolo korjaa niin minä olen oman osani vanhustyöstä hoitanut.

Vierailija
24/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lisää typeriä ideoita, ap?

Vierailija
25/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mukavat, meitä iäkkäämmät naapurit. Autellaan jos tarvitsee (esim. pihahommissa) mutta ei mihinkään hoitotoimenpiteisiin aleta. 

Vierailija
26/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Ei ikinä. Vihaan vanhuksia. N37

Vierailija
27/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan pitää vanhukset ja apua tarvitsevat hoitaa, eikä ketään saa tällaiseksi orjaksi pakottaa. Valitettavasti olen itse joutunut kaikessa apua tarvitsevan sukulaiseni orjaksi, vaikka itselläni on paljon ongelmia ja tarvitsisin itsekin paljon apua, jota en saa yhtään. 

Sama tilanne. Kukaan ei auta mutta yhteiskunta on kyllä jatkuvasti vaatimassa kaikenlaista.

Vierailija
28/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi mikään aapeen idea ole, tai mistäs mä toisaalta tiedän jos hän on se joku keskustan kansanedustaja. 

Vierailija
29/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
30/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Hyvä kun pystyn edes jotenkuten huolehtimaan itsestäni niin saatikka sitte muista.

Vierailija
31/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on tälläkin hetkellä paikkoja, jossa vanhempaa naapuria autetaan. Ainakin maaseudulla, myös joissain kaupungeissa. Yhteisöllisyyden vain pitää olla hyvä.

En tunne tästä talosta kuin muutaman ihmisen ulkonäöltä. Olisi aika hurjaa lähetä suihkuttamaan naapurin vanhusta, tai käyttämään vessassa. Minulla on myös oma päivätyöni. Ehkä joku kaupassakäynti (vaikka minulla ei olekaan autoa) tai astiapesukoneen täyttö/tyhjennys olisi jotain, mitä voisin harkita tekeväni. 

Mutta täytyy sanoa, että aika hurjaa on, jos hallitus ei vanhustenhoitoon nyt muuta ratkaisua keksi.

Tämähän ei ole hallituksen idea vaan opposition tai ainakin yhden oppositiopuolueen eli keskustan. Kovasti keskusta kyllä itseään seuraavaan hallitukseen on mallailemassa.

Vierailija
32/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä pk-seudulla kerrostalossa hyvä naapuriyhteisö lapsiperheiden välillä. Lapset on vuoroin kylässä ja toisia autetaan vuorotellen. Kyllä siihen joku mummeli tai paappakin mahtuisi. En voisi kuitenkaan hoitotoimenpiteisiin tai lääkkeisiin sitoutua omien menojen vuoksi, mutta kaupassa käynti, siivoaminen, pyykinpesu tai muu "nopea" juttu onnistuisi kyllä säännöllisestikin.

Vierailija
33/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on keskustalainen niin ei ne tähän tosiaan lopu.

Vierailija
34/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on tavallista, että naapuria autetaan. 

Ja että vanhuksia arvostetaan.

Niissä maissa kyseiset vanhukset ovat sitä ennen yleensä vuosikausia auttanut nuorempiaan.  Eli niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

Vierailija
35/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siitä maksettaisiin?

Itse joudut maksumiheksi.

Vierailija
36/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvis välillä siivota omassa kotonakin, muttku ei aika riitä.

Vierailija
37/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, sopivaa korvausta vastaan.

Vierailija
38/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän niitä känisijöötä passaa ! 

Vierailija
39/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia vanhempia voin hoitaa jonkun verran ja auttaa naapureita neuvomalla, mutta hoito kuuluu ammattilaisille.

Vierailija
40/96 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuollainen naapuriapu kiellettiin. Muistatteko? Oli sellainen sovellus tai yhteisö missä ihniset tarjosi apuaan ja sai vastapalveluksia ilman rahaa ja tämä kiellettiin, koska siitä olisi pitänyt saada valtiolle veroja. Siinä sahattiin poikki oksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme