Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat on korvanneet lapset nuorilla naisilla ja perheillä

Vierailija
03.02.2026 |

Pidän kyllä itsekin paljon eläimistä ja koirista. Mutta kyllä hiukan mietityttää miten paljon koirat nykyään menee lasten edelle.

Kommentit (231)

Vierailija
181/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajatellut raskauden ja synnytyksen etuoikeutena, jota miehet eivät pääse kokemaan vaikka haluaisivatkin.

N43

Minä ajattelen että voisin vaikka lapsen tai pari tehdäkin, jos saisin toimia isän roolissa. Mutta naiseksi synnyin, hommasin kissan.

Vierailija
182/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse perheellinen keski-ikäinen ja harrastan koirieni kanssa agilitya. Ilmiö on harrastuksessani selkeästi havaittavissa. Harrastajina paljon nuoria ja nuorehkoja naisia joilla osalla saattaa ehkä parisuhde, mutta ei taida aikomustakaan hankkia lapsia. Jokaisen oma valinta. En moiti.

Mikä ilmiö? Meinaatko että niillä ihmisillä ei olisi koiria jos heillä olisi lapsia?

Se ilmiö mikä aloituksessa on mainittu: nuoret naiset pitävät elämää harrastukien/lemmikkien kanssa parempana kuin lapsiperhe-elämää. Toki koiria on perheellisilläkin ihmisillä (itselläkin oli koira lasten ollessa pieniä), mutta omassa harrastuksessa on merkittävä osa naisia joilla ei ole lapsia, vain koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kun seuraa jotain koiraharrastuksia niin varmaan reilu 90 prossaa siellä on naisia. Nää agilityt sun muut.

Miehet taas hankkivat metsästyskoiria ja pitävät niitä ympäri vuoden pienessä aitauksessa. Koirat pääsee kunnolla jaloittelemaan ainoastaan metsästysaikoina, muuten ne ulvovat yksinään siinä kopperossa. Naiset sentään pitävät huolen koiristaan.

Naiset pitää huolta kaikesta, ulisijamiehet ei edes itsestään. Kaikki pitäis saatana nokan eteen näille vinkuville  pikkuprinsseille kantaa. 

Vierailija
184/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse perheellinen keski-ikäinen ja harrastan koirieni kanssa agilitya. Ilmiö on harrastuksessani selkeästi havaittavissa. Harrastajina paljon nuoria ja nuorehkoja naisia joilla osalla saattaa ehkä parisuhde, mutta ei taida aikomustakaan hankkia lapsia. Jokaisen oma valinta. En moiti.

Mikä ilmiö? Meinaatko että niillä ihmisillä ei olisi koiria jos heillä olisi lapsia?

Se ilmiö mikä aloituksessa on mainittu: nuoret naiset pitävät elämää harrastukien/lemmikkien kanssa parempana kuin lapsiperhe-elämää. Toki koiria on perheellisilläkin ihmisillä (itselläkin oli koira lasten ollessa pieniä), mutta omassa harrastuksessa on merkittävä osa naisia joilla ei ole lapsia, vain koiria.

No onhan elämä ilman miesvauvaa parempaa, ei siitä ole kahta kysymystä.

Miesten pitää muuttua paremmiksi ja tarpeellisiksi. Ei kukaan nainen riippakiveä halua.

Vierailija
185/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volloti volloti. Miesten kelvottomuus on miesten oma syy, yksilötason ongelma, jonka vain kukin miesyksilö itse voi kohdaltaan korjata.

#ikävätosiasia

#parannaitsesi

Vierailija
186/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajatellut raskauden ja synnytyksen etuoikeutena, jota miehet eivät pääse kokemaan vaikka haluaisivatkin.

N43

Ah sitä oksentelua, kusirakon päällä hyppimistä, repeämiä, tikkejä, tolkuttomia vuotoja, pidätysongelmia ja kohdunlaskeumaa. Miehet jäävät kyllä niin paljosta paitsi. Huoh. 

Vierailija
187/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOIRAVERO TAKAISIN, kun ei kerran viitsitä tehdä uusi veronmaksajia.

Vierailija
188/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisen vuoden Ylen pentulivessä mietin tätä. Lähes kaikki pennut meni reilusti kolmikymppisille lapsettomille naisille. Sitten kun heitä on seurannut jossain somessa niin elämä tosiaan pyörii koirien ja niiden harrastusten ympärillä.

Ja miten tämä eroaa niistä joilla on lapsia? Lapsellisten elämä pyörii lasten ja niiden harrastusten ympärillä. 

Vierailija
189/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa ja koirissa on se ero (ellei jo aiemmilla sivuilla mainittu), että lapset kasvaa ja vauvakuvien ihmettely -vaihe menee ohi, mutta koiranomistajat lässyttää koiristaan vastaavalla tavalla niin kauan kuin niissä muffeissa henki pihisee. 

Vierailija
190/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on korvanneet lapset nuorilla naisilla ja perheillä.

Tää on totta. Ennen hyvinä aikoina koirat vielä piti lapsia.

Nykypiskit hankkii nuoria naisia, jotkut jopa perheitä. 

Ei ole hyvä tämä.

Vierailija
191/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsissa ja koirissa on se ero (ellei jo aiemmilla sivuilla mainittu), että lapset kasvaa ja vauvakuvien ihmettely -vaihe menee ohi, mutta koiranomistajat lässyttää koiristaan vastaavalla tavalla niin kauan kuin niissä muffeissa henki pihisee. 

No niin, siinähän se näkyy, että lapset olisivat meille liian vähän. Pitää olla koira!

Vierailija
192/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisen vuoden Ylen pentulivessä mietin tätä. Lähes kaikki pennut meni reilusti kolmikymppisille lapsettomille naisille. Sitten kun heitä on seurannut jossain somessa niin elämä tosiaan pyörii koirien ja niiden harrastusten ympärillä.

Saahan jokainen elää sellaista elämää mistä tykkää. Elämä on lyhyt.

Vierailija
193/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ei ole kuin riesaa.

Höpöä. On varmasti paljon iloakin.

T. Vela

Vierailija
194/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOIRAVERO TAKAISIN, kun ei kerran viitsitä tehdä uusi veronmaksajia.

KYLLÄ. En halua verorahoja käytettävän koirapuistoihin  ym paskaan. Nämä tyhmät siidervalaat maksakoot juntit harrastuksensa ihan itse.

Vierailija
195/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei sanota noin, vaan että lapset korvataan koirilla.

Se nyt on selvää, että lapseton elämä on parempaa. Oli sitten koiria tai ei. Nykynaiset ovat tajunneet tämän.

Vierailija
196/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että nykykakaroita ei saa enää kasvattaa/kouluttaa (ei saa kieltää, ettei tule paha mieli), muuten on heti oven takana joku lasu-täti. Itsekkin hankin ennemmin koiran kuin alkaisin väsämään kakaroita. Lapsen vuoksi olet koko ajan tarkkailun alla, ei kiitos!!!!!

Vierailija
197/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsesta asti ollut koiria. Aikoinaan ajattelin myös perustaa perhe, mutta sitä oikeaa tyyppiä ei tullut vastaan ja nyt on biologisesti liian myöhäistä. Joten joo, kyllä mulle koira on tänä päivänä eräänlainen lapsen korvike, johonkin haluan sen hoivaviettini suunnata. Ja halusin myös silloin kun perheen perustaminen oli ajankohtaista.

Vierailija
198/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva kumppani on tekosyy liian utopistisille kriteereille. Suomessa miehet toivovat enemmän lapsia kuin naiset. 

Miehet pääsee lasten suhteen niin helpolla naisiin verrattuna. Moni nainen voisi tehdä lapsia, jos pääsisi siitä yhtä helpolla. Miehet varsinkaan ei osaa sanoa parikymppisinä, että he haluavat naimisiin ja lapsia, ei, vaikka tyttöystävä sellaista sanoisi ääneen.

Millä tavalla "helpolla"? Parikymppiset miehet haluavat lapsia enemmän kuin samanikäiset naiset.

"Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 2029-vuotiailla, joista lapsia toivoi 62 prosenttia naisista ja 69 prosenttia miehistä."

Miesten on helppo haluta lapsia, ei tarvitse uhrata mitään. Ja mikäli ei perhe-elämä nappaakaan, niin helposti voi vaan häip

Nyt pitäisi enää tietää, miksi olet jakanut itseäsi tällaisille miehille.

Vierailija
199/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaisilla on yleensä koira, pienikokoinen. 

Vierailija
200/231 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehet pääsevät yhdellä orgasmilla ja siemensyöksyllä. Naiset kantavat sikiötä 9 kk ja pullauttavat sen kehonsa repien ulos. Siitä jää kenties ikuiset traumat ja terveysongelmat. Sitten nainen hoitaa lapsen kun isää ei kiinnosta ja lopulta nainen maksaakin kaiken, koska isää ei kiinnosta. Sillä lailla miehet pääsee helpolla."

Miksi olet tekemisissä miesten kanssa  jotka eivät hoida lastaan tai elätä sitä? Kertoo enemmän sinusta kuin miehistä, jos tuollaisten kanssa lisäännyt. 

En ole lisääntynyt yhdenkään miehen kanssa, enkä lisäänny :)

En ihmettele. Tuollainen street behaviour ei houkuta ketään - ei miehiä eikä naisia 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan