Koirat on korvanneet lapset nuorilla naisilla ja perheillä
Pidän kyllä itsekin paljon eläimistä ja koirista. Mutta kyllä hiukan mietityttää miten paljon koirat nykyään menee lasten edelle.
Kommentit (327)
Miksi koirat ei enää halua lapsia?
Terkkuja kiukkupylly koiranvihaajalle, olet aikamoinen hanimussukka tussukka!! Muista ottaa lääkkeet.
Koirani on paras ystäväni ja samalla hän on lapseni.
Samaa mieltä tuosta emotionaalisuudesta. Varmaan se oman lapsen kasvu ja kehitys tuo iloa ja palkitsee, se on kai koodattu evoluutiossa ihmiseen noin keskimäärin. Mutta se myös vaatii paljon, pitää huolehtia monesta asiasta, käydä myös niitä ikäviä keskusteluja ja tilanteita satoja ellei tuhansia kertoja, on paljon työläitä vaiheita ennen kuin saa lapsen aikuiseksi. Joku nauttii siitä, joku ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirathan ovat lihaa syöviä hedonistisia narsisteja. Mitä hyvää sellaisessa on? Ai niin joo, naiset uskaltavat alistaa ja komennella niitä. Siinähän se koko homman juju onkin.
Miehet eivät koskaan ole ymmärtäneet ystävyyttä ja kumppanuutta. He ymmärtävät vain alistamisajatuksen, koska itse pyrkivät alistamaan kumppaninsa. Nainen taas usein palvoo koiraansa ja yrittää ilahduttaa sitä. Hellittelyä ja hemmottelua koirille riittää :)
Kohtele sinäkin niin muita, kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
Koira on erilainen eläin kuin ihminen. Koira tarvitsee johtajan laumaansa. Ihmisten keskellä elävä koira ei voi itse asettua laumanjohtajaksi. Koiraa ei siis saa kohdella vertaisenaan, vaan alempiarvoisena, muuten se voi huonosti. Mitään alistamista ei tietenkään tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja kiukkupylly koiranvihaajalle, olet aikamoinen hanimussukka tussukka!! Muista ottaa lääkkeet.
Eikö mitään terkkuja lapsivihaajalle? Epistä.
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat vaan niin ihania. Koirien kanssa on kiva käydä lenkillä, käydä kaupassa ja laittaa koirat koira kärryyn. En malta odottaa, että saadaan elokuva sali johon voi ottaa koiran mukaan. Maailmalla näitä on jo paljon.... Koira voittaa lapsen. Aina.
Niinpä. Minäminäminä ja minun hedonistiset tarpeeni. Heitetään koirapelkoiset ja allergiset ihmiset kokonaan yhteisön ulkopuolelle, kun kerran eivät tule toimeen minun harrastukseni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sopiva kumppani on tekosyy liian utopistisille kriteereille. Suomessa miehet toivovat enemmän lapsia kuin naiset."
Jep, sitten joskus nelikymppisinä.
Olet väärässä.
Yleisimpiä lapsitoiveet olivat 2029-vuotiailla, joista lapsia toivoi 62 prosenttia naisista ja 69 prosenttia miehistä.
Missä noita lapsia haluavia 20-29 -ikäisiä miehiä siis on? Aika harvassa ovat tuntuneet aina olevan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä valinta. Ekologisempi, emotionaalisesti palkitsevampi, helpompi. Halvempikin tiukkoina aikoina.
Eikö sukusi sammuminen haittaa?
Miten koirat nyt silleen... Päinvastoin tapahtuneen paremmin ymmärtäisin.
Saman olen huomannut. Sinkkunaisilla on koiria ja kissoja siinä määrin, että minä en pysty sinkkumiehenä heitä tästä syystä lähestymään. Tämä on jotenkin sosiaalisen median tuotoksia mielestäni. He ilmeisesti pyörivät jossain kissa ja koira facebook ryhmissä juttelemassa näistä elukoista. Samalla ne elukat menee heillä jotenkin isommin päähän. On agilityä ja ties mitä kissatarhaa. Sairasta touhua sanon minä. Siis että kannat hiekkaa kaupasta ja mirri saa siihen vääntää ripulit, jotka sitten kaapii kaarella pitkin valkoista kyprokkiseinää.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen vuoden Ylen pentulivessä mietin tätä. Lähes kaikki pennut meni reilusti kolmikymppisille lapsettomille naisille. Sitten kun heitä on seurannut jossain somessa niin elämä tosiaan pyörii koirien ja niiden harrastusten ympärillä.
Ja? Tämä on paha, koska syyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisen vuoden Ylen pentulivessä mietin tätä. Lähes kaikki pennut meni reilusti kolmikymppisille lapsettomille naisille. Sitten kun heitä on seurannut jossain somessa niin elämä tosiaan pyörii koirien ja niiden harrastusten ympärillä.
Ja miten tämä eroaa niistä joilla on lapsia? Lapsellisten elämä pyörii lasten ja niiden harrastusten ympärillä.
Eroaa siten, että koira on harrastus, lapsi ei. Lapsi on samanlainen ihminen kuin sinäkin. Koira taas on olemassa vain omistajansa iloksi elämänsä loppuun saakka.
Meillä on 6 (kuusi) koiraa. Ihania.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä hassua. Yllättävän vähän muuten puhutaan miten paljon koirat ja kissat syövät lihaa ja millainen ekologinen jalanjälki niillä on kun muuten koko ajan jauhetaan edellämainituista. Ei sillä että kasvissyöntiä kannattaa lisätä, mutta ihan kuin koirat ei sitten lihaa söisi.
Kissojen ja koirien lihat valmistetaan teurasjätteistä, ei niille omia lihakarjoja kasvateta.
En vihaa ihmisiä mutta en tule heidän kanssa toimeen, eläinten kanssa tulen, varsinkin koirien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä valinta. Ekologisempi, emotionaalisesti palkitsevampi, helpompi. Halvempikin tiukkoina aikoina.
Eikö sukusi sammuminen haittaa?
Kenenkään suvussa ei ole mitään sellaista arvokastakaan mitä ei olisi muissakin suvuissa. Vain nimi ja mahdollinen omaisuus siirtyy eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse perheellinen keski-ikäinen ja harrastan koirieni kanssa agilitya. Ilmiö on harrastuksessani selkeästi havaittavissa. Harrastajina paljon nuoria ja nuorehkoja naisia joilla osalla saattaa ehkä parisuhde, mutta ei taida aikomustakaan hankkia lapsia. Jokaisen oma valinta. En moiti.
Mikä ilmiö? Meinaatko että niillä ihmisillä ei olisi koiria jos heillä olisi lapsia?
Se ilmiö mikä aloituksessa on mainittu: nuoret naiset pitävät elämää harrastukien/lemmikkien kanssa parempana kuin lapsiperhe-elämää. Toki koiria on perheellisilläkin ihmisillä (itselläkin oli koira lasten ollessa pieniä), mutta omassa harrastuksessa on merkittävä osa naisia joilla ei ole lapsia, vain koiria.

Mun elämä on ollut valtavan paljon parempaa lasten kanssa kuin ennen lapsia. Riippuu varmaankin eniten siitä, toivoiko lapsia vai ei. Jos niitä haluaa, elämä voi tuntua tyhjältä ilman. Jos taas lapsia ei halua, ajatuskin omista lapsista voi tuntua painajaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan korkea aika ihmisten katsoa itseensä, jos eläin on mukavampaa seuraa kuin toinen ihminen.
Yleensä se on ne toiset ihmiset minkä takia koirat koetaan mukavammaksi seuraksi.
Sinäkin olet ollut lapsi eikä sinustakaan ole muuta kuin riesaa.