Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät eivät ryhdy ahventen kalastelijoiksi? Ahvenfile maksaa kaupassa 30 euroa/kg ja ahven on Suomen yleisin kala

Vierailija
03.02.2026 |

Suomi on tuhansien järvien ja lampien maa, joten ahventa on runsaasti saatavilla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko kilon viikossa.

Vierailija
2/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko luulet kaupan maksavan ahvenfileestä ja ostaisiko kauppa ahventa joltain yksittäiseltä kalastajalta? Mikäli haventa möisi esim. paikallisen facen ryhmän kautta, niin paljonko olettaisit hinnan olevan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on typerys?

Vierailija
4/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy ulkona.

Vierailija
5/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs olla hygieniapassi ensin ja sitten kaikki luvat elintarviketuotantoon ja -myyntiin. Ei työttömällä ole semmoisiin varaa. 

Vierailija
6/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis lähteä kotoakin, eipä kannata

Vierailija
7/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä itse viemään onkimiasi ahvenia jonnekin Prismaan ja kysy, ostavatko tai saisivatko edes ostaa, vaikka haluaisivat. Hitto te oikeistolaiset olette kyllä tyhmää porukkaa. 😂

Vierailija
8/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko luulet kaupan maksavan ahvenfileestä ja ostaisiko kauppa ahventa joltain yksittäiseltä kalastajalta? Mikäli haventa möisi esim. paikallisen facen ryhmän kautta, niin paljonko olettaisit hinnan olevan?

Ohis, minä ostan yksityiseltä kalastajalta ahvenia ja hän fileoi ne minulle valmiiksi. 25€/kg filee. Ja taatusti on tuoretta, samana päivänä/edellisenä yönä nostettua kalaa. Kalatiskissä makaa pahimmillaan viikon.

Vierailija
9/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kalastelenkin ahventa ja kuhaa.

Vierailija
10/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä ap kaltaisia oikein sikiää, mietis vähän mitä vaatii ammattikalastajan välineet, ja työtunnit, vaihtelevat saaliiden määrät, matoongella vai pilkkimällä meinasit elannon saada.

Vierailija
11/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni heistä harrastaa ahvenenkalaatusta, mutta syövät saaliinsa itse. Suomen lainsäädäntökin on niin metka, että itse kalastettua saalista et voi edes käsittelemättömänä myydä ilman seuraamuksia. Täytyy maksaa verot ja sitä myötä kalastaja katsotaan yrittäjäksi, joten työttömyyskorvaustakaan ei tipu senttiäkään.

Vierailija
12/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä ap kaltaisia oikein sikiää, mietis vähän mitä vaatii ammattikalastajan välineet, ja työtunnit, vaihtelevat saaliiden määrät, matoongella vai pilkkimällä meinasit elannon saada.

Ahventa saa runsaasti vain verkot veteen laskemalla. Etkö koskaan ole käynyt kalassa?

Vierailija
13/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuota jo 10 vuotta. Myyn paikalliseen markettiin 3 kertaa viikossa tuoreet kalat ja muina päivinä suoraan vakioasiakkaille. Laillista ja verotonta kuten marjastuskin.

Vierailija
14/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse omaan käyttöön pilkitään. Oma homma fileeksi vetää mutta on hyvää.

Vierailija
15/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa, saan noin 15 euroa kilolta ja marketin kanssa tehdään paljon vaihtokauppaa. Syön oikeastaan ilmaiseksi. Verkkoja minulla on 6 eri paikassa ja peräkkäin 2-3

Vierailija
16/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta pääsee ansioille pitäisi saada vähintään sata kiloa ahventa kuukaudessa. Enemmänkin itseasiassa koska ethän sinä naapureille voi tuollaisia määriä myydä. Joudut pyytämään joku 500 kiloa ahventa kuukaudessa jotta pystyt elämään suhtkoht normaalia elämää.

Vierailija
17/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ideasta! Lähdenkin tästä hakemaan pankista lainaa, ostamaan jääkairan, ongen ja talvivarusteet, joilla pärjää tuolla pakkasessa. Lähilammessa ei ole kuin pyöränraatoja ja autonrenkaita. Kävelen 14 kilometriä meren rantaan ja takaisin. Jos sattuu nappaamaan, laitan ilmoituksen ja ap voi tulla ostoksille. Mutta  se ei ihan halpaa ole, katsos hankintakustannukset pitää kuolettaa. Verottajakin haluaa omansa, en ala pimeetä kalaa kauppaamaan.

Vierailija
18/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä timantista voi saada miljoonan,   työttömät vois ostaa lapion ( 10e, tokmanni) ja mennä kaivamaan sellasia.

Vierailija
19/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tosipaikan tullen osta suoraan. Ja jos s-ketjulle tai keskolle myyt niin saat 2€ /kg. Ei se siis kanata.  niin kuin jonkun pitserian ovessa aikanaan luki. 

"Suletu. Ei kanata. "

Vierailija
20/28 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kalastaja tuosta mitään saa. kauppa kusettaa suurimman osan hinnasta, verottaja seuraavaksi suurimman ja kuljetus loput

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi