Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talviolympialaiset Milano Cortina 2026 OFFICIAL

Vierailija
03.02.2026 |

Yle välittää talviolympialaisten kaikki kisapäivät suorina lähetyksinä 6. - 22. helmikuuta 2026.

Tässä on talviolympialaisten 2026 koko ohjelma
https://yle.fi/a/74-20186944

Kisatapahtumat alkavat jo keskiviikkona 4.2., vaikka kisojen avajaisia vietetään perjantaina 6.2. Ensimmäiset suomalaiset nähdään tositoimissa torstaina 5.2., kun Naisleijonat kohtaa Kanadan alkulohkon avausottelussaan kello 22.10 Suomen aikaa.

Kommentit (1795)

Vierailija
1761/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro on kyllä kyykännyt pahasti takavuosien menestyksestään. Torinossa 2006 muistan kun ottivat vähintään 3 kultaa. Oli Kristina Šmigunia ja Andrus Veerpalua. 

Vierailija
1762/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini doping-norjalaisille:

vetäkää V itt u päähänne ja tukehtukaa siihen, sa astat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viro on kyllä kyykännyt pahasti takavuosien menestyksestään. Torinossa 2006 muistan kun ottivat vähintään 3 kultaa. Oli Kristina Šmigunia ja Andrus Veerpalua. 

Veerpalu taisi ainakin jäädä douppingista kiinni 

Vierailija
1764/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on nollat heillä

Vierailija
1765/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas oli se espanjalainen, joka kaiken voitti, ennen kuin jäi kiinni dopingista? Myös 2000-luvun alkupuolella. 

Vierailija
1766/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vladimir Smirnov! Se oli kova jätkä. Asusteli paljon Ruotsissa, muistelisin. 

Vierailija
1767/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einar Hedegart sanoi 10 km hiihdon jälkeen, hän oli tyytyväinen pronssimitalistaan:

- Se oli brutaalein asia, mitä olen koskaan tehnyt. Aloin menettää näköni ja kaikkea. 40 minuuttia maalin jälkeen minulla ei ollut kuuloa oikeassa korvassani. Nyt näen taas ja join melkein kaksi litraa jälkikäteen. En tiedä, mitä tapahtui, mutta se on brutaalein asia, jonka olen koskaan kokenut.

- Minua huimasi ja tuskin näin viimeisiä kahta kilometriä. Kun pääsin huipulle viimeisen mäen jälkeen, olin epävarma, pääsinkö maaliin asti vai oliko kyseessä taas vain pieni kompastus. En ole koskaan tuntenut oloani tällaiseksi, ja se kertoo jotain siitä, kuinka vaikea rata on,

- Tuntuu kuin olisin voittanut pronssia enkä menettänyt kultaa.

Vierailija
1768/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veerpalu taisi ainakin jäädä douppingista kiinni 

Voittivat pitkän oikeustaiston lopulta ja aineiden käyttöä ei saatu todistettua. Ei ole yhtään mitalia Veerpalulta mitätöity. 

Vierailija
1769/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten norjalaiset  tuhosivat Myllylän? Paljastamalla dopingin käytön? Antamalla  dopingia?

En ole sama, mutta junailemalla sen doping ansan suomalaisille silloin Lahdessa. Usko huviksesi, että suomalaiset ei olleet ainoita, jotka on käyttäneet. Myllyläähän sitten vielä lyötiin suusanallisesti ja erityisesti Norjalaisten taholta oikein urakalla kärährämisen jälkeen, herkkä mies ei sitä kestänyt. 

Olis ollu käyttämäti.

Tämä suomalaisten Myllylä-kultti on jotain täysin käsittämätöntä. 🙄

Ei ole kysymys mistään kultista, vaan siitä että suomalaisia huippuhiihtäjiä ja varsinkin Mika Myllylää vihattiin Norjassa hänen voittojensa vuoksi. Mikan verta on norjalaisten käsissä, hän kuoli marttyyrikuoleman.

Pysyvä doping-pelko iskostettiin tulevienkin suomalaisten hiihtäjien mieleen, ja tulokset nähdään...

Norjalla ei ole mitään pelkoja, kun heillä on FIS-tuki sekä rahaa, ja "anteeksipyyntö" riittää huijaamisten peitoksi.

Vierailija
1770/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kyllä pistää silmään tuo ranskalaisten ylivoima ampumahiihdossa ladulla plus norjalaiset säestämässä siellä. Samuelssonkin hävisi nollilla Fillot Maillelle joka kanssa ampui nollat niin 25 sekunttia. Maailmancupissa Samuelsson on järjestään Fillot Mailleita nopeampi ihan reilusti ladulla vaikka ampuisi kuinka ohi. No Ponsiluoma 2 sakkoa ja 46 sekunttia kärjestä mutta olisiko siltikään nollilla voittanut ja hänenkin vauhtinsa normaalisti reilusti nopeampaa kuin ranskalaisella. Toki ollaan jossain 1600 metrissä mutta silti. Ja aivan varmasti ruotsalaiset yhtä paljon käy korkean leireillä kuin ranskalaiset et no joo enpä sano mitään mutta kummasti olympialaisiin hiihtovauhti noussut. Norja nyt on oma lukunsa.

Vierailija
1771/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Suomi! Ruotsi löyty!!

Vierailija
1772/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Myllylä käytti dopingia voittaakseen mitaleja ja samalla tehdäkseen itselleen rahaa mm. sponsorisopimuksilla. Norjalaisilla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä. Vai oliko se piikittävä talonmies tällä kertaa Norjasta? 

Vierailija
1773/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten norjalaiset  tuhosivat Myllylän? Paljastamalla dopingin käytön? Antamalla  dopingia?

En ole sama, mutta junailemalla sen doping ansan suomalaisille silloin Lahdessa. Usko huviksesi, että suomalaiset ei olleet ainoita, jotka on käyttäneet. Myllyläähän sitten vielä lyötiin suusanallisesti ja erityisesti Norjalaisten taholta oikein urakalla kärährämisen jälkeen, herkkä mies ei sitä kestänyt. 

Olis ollu käyttämäti.

Tämä suomalaisten Myllylä-kultti on jotain täysin käsittämätöntä. 🙄

Ja suomalaiset sen kun jatkaa itse kaivelemista aina uudelta kantilta, antaisivat jo olla. Norjalaiset ovat huijanneet paljon enemmän ja tuntuu olevan enemmänkin hieno juttu kun käyttää. On huulirasvat, hyppypuvut, astmalääkitykset ja nyt voide-episodi. Mitä vielä, en usko ollenkaan ettei muita vippaskonsteja siellä käytetä. Toivottavasti viestien aikana valvotaan vaihtajien suksia kunnolla.

Vierailija
1774/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huippu-urheilu ole koskaan ollut "puhdasta".

Mutta kyllä siellä seassa puhtaitakin urheilijoita on.

Vierailija
1775/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Suomi! Ruotsi löyty!!

Aika omituista että suomi voitti.

Vierailija
1776/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Leijonat! Voitto Ruotsista on aina yhtä ihanaa. Ja kuten tuossa muutama pelaajakin totesi, niin se Slovaki-ottelukin oli hyvä, mutta ei vaan mennyt sisään. Niin välillä käy, vaikka maalipaikkoja olisi paljonkin. No nyt oli erilainen ottelu, jossa puolestaan puolustus ja maalivahtipeli punnittiin ja ne olivat timattia.

Vierailija
1777/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huippu-urheilu ole koskaan ollut "puhdasta".

Mutta kyllä siellä seassa puhtaitakin urheilijoita on.

Varmaan onkin, mutta norjalaiset on doupatuimpia ikinä.

Vierailija
1778/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Einar Hedegart sanoi 10 km hiihdon jälkeen, hän oli tyytyväinen pronssimitalistaan:

- Se oli brutaalein asia, mitä olen koskaan tehnyt. Aloin menettää näköni ja kaikkea. 40 minuuttia maalin jälkeen minulla ei ollut kuuloa oikeassa korvassani. Nyt näen taas ja join melkein kaksi litraa jälkikäteen. En tiedä, mitä tapahtui, mutta se on brutaalein asia, jonka olen koskaan kokenut.

- Minua huimasi ja tuskin näin viimeisiä kahta kilometriä. Kun pääsin huipulle viimeisen mäen jälkeen, olin epävarma, pääsinkö maaliin asti vai oliko kyseessä taas vain pieni kompastus. En ole koskaan tuntenut oloani tällaiseksi, ja se kertoo jotain siitä, kuinka vaikea rata on,

- Tuntuu kuin olisin voittanut pronssia enkä menettänyt kultaa.

Lisää epoa suoneen, niin kyllä se siitä. Alkaa punasolut taas kulkemaan.

Vierailija
1779/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiidensalon ampuminen meni hyvin mutta nopeutta sais olla enemmän jos mielii mitaleille.

Vierailija
1780/1795 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kisat mennyt tähän asti huonosti. Koko kisat jotenkin penseät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme