Talviolympialaiset Milano Cortina 2026 OFFICIAL
Yle välittää talviolympialaisten kaikki kisapäivät suorina lähetyksinä 6. - 22. helmikuuta 2026.
Tässä on talviolympialaisten 2026 koko ohjelma
https://yle.fi/a/74-20186944
Kisatapahtumat alkavat jo keskiviikkona 4.2., vaikka kisojen avajaisia vietetään perjantaina 6.2. Ensimmäiset suomalaiset nähdään tositoimissa torstaina 5.2., kun Naisleijonat kohtaa Kanadan alkulohkon avausottelussaan kello 22.10 Suomen aikaa.
Katso lähetysajat : Talviolympialaiset 2026 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1643)
Olen seurannut varmaan yli 10 vuotta yhdistetyssä Herolaa ja Hirvosta ja ollaan sanaa ikäluokkaa. Lähes joka kisan olen katsonut. Näin herkistyn jo itsekin, kun "tuttu" tyyppi saa mitalin olympialaisista vuosien työn jälkeen.
Samoin olen seurannut ampumahiihtoa myös yli 10 vuotta säännöllisesti. Jokaisen kilpailun katsonut. Näin Hiidensalon hieno 4 sija saa arvostusta. Kolmanneksi tullut norjalainen taas ei jos miettii hänen lausuntojaan. Pettäminen on väärin ja samalla ne lausunnot erikoisia. Voittanut norjalainen kunnioitti hienosti kuollutta kilpatoveriaan ja toinen saman maan edustaja höpisee pettämisestä. Melkoinen ero näin eri tyypeissä. Ei voi muuta sanoa. Hiidensalolle ikävä nelossija, kun oli viime mm kisoissakin neljäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on jotenkin negatiivinen pohjavire tuossa Leijonien pohjustuksessa. En edes tiennyt että Leijonat on voittaneet olympiakultaa.
Anteeksi mutta miten voi elää noin pumpulissa?
Pimennossa?
Tahallinen paitsio. Mikä se sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen ampumahiihto. Suvi joutui hiihtään tammikuussa kolmet kisat viikossa parina viikkona. Eikö vois säästää voimia näihin arvokisoihin kun kuluttaa turhaan energiat pienissä kisoissa.
Faktahan on, että ne "pienet kisat, joilla varmaan tarkoitat maailman cupin kisoja, tuo sitä rahaa, niistä maksetaan isosti, kun niissä menestyy. Kieltämättä niitä on paljon, arvokisojen allakin ihan joka viikonloppu ja urheilujat tekevät sitten itse niitä valintoja, osallistuvatko kaikkiin vai malttavatko pitää lepo - ja harjoitustaukoa. Kyllähän se monesti on niin mennyt, että ne taukoa pitäneet ja arvokisoihin keskittyneet urheilijat tulevat sitten tuoreempina isoihin kisoihin, kuten vaikka Ruotsin naishiihtäjät näissä kisoissa.
Suvi on maailmancupin kokonaiskisassa toisena, joten hyvin ymmärrettävää että halua
On toki ymmärrettävää ja hänen valintansa. Niinkuin sanoin, urheilijat tekevät itse noita valintoja. Jonkun arvoasteikossa menestyminen olympilaisissa menee niin paljon muuta korkeammalle, että on olympiakaudella valmis tinkimään maailman cup menestyksestä ja kilpailee cupin kisoissa säästeliäästi ollakseen olympilaisissa varmasti täydessä tikissä. Joku toinen taas ei halua jättää yhtäkään maailman cup kisaa väliin, jottei vaaranna menestys mahdollisuuttaan cupin kokonaiskisassa.
Olympialaiset alkavat jo olla mennyttä maailmaa. Tämä on oikeastaan suurempaa teeskentelyä kuin umpikaupallinen rahaurheilu. Olympialaisissa pitää teeskennellä jotain puhtautta ja viattomuutta, maailmanrauhaa, jotain kansallista yhtenäisyyttä, rahattomuutta. Sponsorien logot eivät saa näkyä, vain maatunnukset, ja vaatteiden ja välineiden valmistajien logot, eikä nuokaan kokonaan ja mainostaminenkin on kielletty. Urheilijat eivät edes saa käyttää omia vaatteitaan. Tämä jääkiekko olympialaisissa se vasta suurta teeskentelyä onkin. Tosin ne jääkiekon mm-kisat vielä suurempi vitsi nykyään ovatkin.
Aloitukset jos häviää 5-0 niin kuulostaa huonolta ajatellen tulevia erikoistilanteita
Vierailija kirjoitti:
Mua kanssa ärsyttää tämä Julia Simon. Nainen, joka varastaa kilpakumppaninsa luottokortin ja ostelee tuhansilla euroilla kaikenlaista kamaa itselleen, saa jatkaa maajoukkueessa. Tyyppi, joka on osoittanut omalle porukalle tuollaista halveksimista ja hyväksikäyttöä. En ymmärrä tällaista rikollisten suosimista ja paapomista.
Sen takia nykyään penskat vain naureskelee tuomioille ja rangaistuksille, koska ne ovat lepsuja, ja yhteisöt ovat välinpitämättömiä, hälläväliä tai jopa rikollisuutta ihailevia. Ei ihme, että rikollisuus houkuttaa ja moraali on mitä on.
Joo mut kun ei kuulu niinku silleen olla mun imagolla joku vdddun moralisoija tai tiukkapipo, mä oon kuule rento ja suvaitsevainen. Siinä ei ole mitään rentoa ja suvaitsevaista, rento ja suvaitsevainen ei suosi rikollisuutta, koska rikollisuus nimenomaan uhkaa kaikkialla rentoutta ja suvaitsevaisuutta. Hälläväliä -asenne on vain pel
Kisoista kun seuraa jokaisen ja lukee muuten juttuja niin ranskalaisilla vaikka menestystä tulee niin ei kulissien takana mene niin hyvin vaikka esim. viesteissä tulee menestystä niin maalissa elekielet on vähän niin ja näin välillä et ei ihan ole ehkä paras joukkuehenki. Ei tuo Simonin juttu ainoa ole mitä siellä tapahtuu kun Jeanne Richard oli jossain kisassa säädellyt toisen ranskalaisen tähtäintä ennen starttia oliko se Oceane Michelonin ja siitä oli joukkueen sisällä ollut iso metakka.
Ranskassa on ampumahiihdossa niin kova kilpailu paikoista maajoukkueeseen et riman alituksia ym. tapahtuu luultavasti paljon mitä ei julki tule.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on jäätanssin vapaaohjelma.
Sitä odotellaan, jäätanssissa on todella tiukka kisa olympiakullasta. Saattaa olla, että tänään ratkeaa sillä, keiden päät kestää parhaiten.
Ilmeisesti Milanossa pelataan Serie A:ta olympialaisten aikana? Olympialaisiin osallistuvat tuskin pääsevät ilmaiseksi katsomaan tai noille on varattu paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Olympialaiset alkavat jo olla mennyttä maailmaa. Tämä on oikeastaan suurempaa teeskentelyä kuin umpikaupallinen rahaurheilu. Olympialaisissa pitää teeskennellä jotain puhtautta ja viattomuutta, maailmanrauhaa, jotain kansallista yhtenäisyyttä, rahattomuutta. Sponsorien logot eivät saa näkyä, vain maatunnukset, ja vaatteiden ja välineiden valmistajien logot, eikä nuokaan kokonaan ja mainostaminenkin on kielletty. Urheilijat eivät edes saa käyttää omia vaatteitaan. Tämä jääkiekko olympialaisissa se vasta suurta teeskentelyä onkin. Tosin ne jääkiekon mm-kisat vielä suurempi vitsi nykyään ovatkin.
No mitäpä jos et katso, se ei nimittäin ole pakollista ollenkaan.
SVK teki maalin. Suomalaiset kahvilla.
Milano paikkana ei kuitenkaan vaikuta olevan niin paha klisee, niin ylimielinen tai sellainen muka romanttinen paikka, jonne kaikki haluavat kuin Pariisi. Mielummin sitä Milanoon menisi.
Kiinnostaako NHL-pelaajia oikeasti tällainen? Tarjolla ei ole luksusta, rahaa, eikä sponsorietuja, kuten NHL:ssä. Ilmeisesti eivät saa edes majoittua luksushotellissa tai syödä huippuravintoloissa, vaikka itse maksaisivat.
Prismassa on irtokarkit tarjouksessa.
Onko tietoa mihin aikaan suunnilleen Turkkila & Versluis luistelevat? En voi valvoa kovin myöhään, mutta olisi kiva ehtiä nähdä heidät.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ahnaasti slovakit painaa Suomen päähän, että kyllä tästä paikkoja tulee. Suomi voittaa kyllä.
Taitoluistelu taitaa olla ainoa laji näissä olympialaisissa, joissa osallistujat saavat itse päättää asunsa ja käyttää ns. omia asujaan.
Tuo Ranskan ampujahiitojoukon meno kuulostaa ihan sen suomalaisen sarjan Kylmä kausi menolta. Sekö sitten pohjautuu urheilumaailmaan enemmänkin. Oli hyvä sarja. Sopii Olympialaisisten aikana katsottavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ahnaasti slovakit painaa Suomen päähän, että kyllä tästä paikkoja tulee. Suomi voittaa kyllä.
SVK paikat on todella vaarallisia
Ei pitäisi olla pakollista koska siinä voi saada lopullisen rokotuksen urheilua vastaan. Mutta jos ne raggarit löytäisi jonkun lajin pariin, koska energiaa voisi purkaa rakentavasti oikeanlaisen ohjaajan kanssa. Mutta en tiedä mistä sellaisia taikureita löyty paitsi amerikkalaisista leffoista