Talviolympialaiset Milano Cortina 2026 OFFICIAL
Yle välittää talviolympialaisten kaikki kisapäivät suorina lähetyksinä 6. - 22. helmikuuta 2026.
Tässä on talviolympialaisten 2026 koko ohjelma
https://yle.fi/a/74-20186944
Kisatapahtumat alkavat jo keskiviikkona 4.2., vaikka kisojen avajaisia vietetään perjantaina 6.2. Ensimmäiset suomalaiset nähdään tositoimissa torstaina 5.2., kun Naisleijonat kohtaa Kanadan alkulohkon avausottelussaan kello 22.10 Suomen aikaa.
Katso lähetysajat : Talviolympialaiset 2026 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4615)
Vierailija kirjoitti:
Olikohan nämä viimeiset talviolympialaiset mitä Italiassa pystytään järjestää ? - Ilmastonmuutoksen myötä tuolla paloi nytkin jo miljoonittain rahaa keinolumen tekemiseen. Milanon korkeudella lämpötila oli välillä + 2,7 C varjossakin ja ladulle satoi silkkaa vettä.
Jos Norja kuuluisi EU:hun niin kisat järjestettäisiin varmaan siellä, ihan oikeassa talviurheilu valtiossa.
Miten Norjan EU kuulumattomuus estää kisojen järjestämisen?
Itse asiassa mä olen ajatellut että pitäis rakentaa olympiakeskus johonkin missä sääolosuhteet natsaa, ja järjestää kaikki talvikisat sitten siellä.
Taitoluistelussa ärsyttää ja huvittaa se, että koreografiat tehdään aina niin, että luistelijat käyvät hymyilemässä (tekohymyä) tuomareitten edessä.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan nämä viimeiset talviolympialaiset mitä Italiassa pystytään järjestää ? - Ilmastonmuutoksen myötä tuolla paloi nytkin jo miljoonittain rahaa keinolumen tekemiseen. Milanon korkeudella lämpötila oli välillä + 2,7 C varjossakin ja ladulle satoi silkkaa vettä.
Jos Norja kuuluisi EU:hun niin kisat järjestettäisiin varmaan siellä, ihan oikeassa talviurheilu valtiossa.
Ilmastonmuutosuskovainen ei ymmärrä nyt että ne hiihto- ja laskettelupaikat on paljon korkeammalla siellä ku Milanon korkeudella merenpinnasta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älkää tuoko tätä pa"skaa tähänkin. Jääkiekko jääkiekkona."
Itse toivat,kun ottivat khl pelaajat mukaan. Kukaan muu maa ei näitä ota maajoukkueeseen.
Ja slovakiyleisökin vislasi aina,kun Suomi edes koski kiekkoon. Epäurheilijamaista käytöstä. Että ihan saavat peiliin katsoa.
KHL:ssä pelaaminen ei ole rikos.
Se on rikos ihmisyyttä vastaan.
Ei ole sitäkään. KHL on aivan normaali urheiluliiga, jolla ei ole suoraa yhteyttä Putiniin tai muuhunkaan politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, Alysa Liu on kyllä huikea luistelija ja fantastinen esiintyjä! Huikea esitys!
Trumpiolan tommin maata USA:ta edustava nainen, pyh.
Kyllä Suomalais-esityksissä on paljon enemmän mielenkiintoa katsella, hyvä Iida
Alysa Liu kyllä oli mahtava, jo lyhytohjelmassa. Se ei ole pois Iida Karhuselta, joka myös on lahjakas, mutta ei vielä valmis mitaleille.
Onneksi mitaleille ei päässyt tuo verenpunaisessa asussa luistellut venäläisluistelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mä olen ajatellut että pitäis rakentaa olympiakeskus johonkin missä sääolosuhteet natsaa, ja järjestää kaikki talvikisat sitten siellä.
Italiasta viis, mutta entäs Suomi? Kuinka monta kilometriä hiihdettävää ja luonnonlumesta tehtyä latua meillä on just tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Saroksen imushow luvassa. Pennanen menee maaliin, Kapanen ujuttaa längeistä.
Pennanen maaliin eikä kukaan ujuta kiekkoa mistään.
Katsoin naisten luistelun ilman selostusta ja havahduin siihen, kuinka yleisö alkoi mylviä kurkku suorana Alysa Liun tullessa jäälle, esityksen aikana ja esityksen jälkeen. Meteli oli ihan toista luokkaa kuin muitten naisten kohdalla. Ihmenainen piti parin vuoden tauonkin luistelusta ja teki come backin entistä ehompana.
Vierailija kirjoitti:
Olkaamme uskossamme vahvat(ja spämmätään urheiluketjutkin täyteen tätä ilmasto p*skaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaamme uskossamme vahvat(ja spämmätään urheiluketjutkin täyteen tätä ilmasto p*skaa).
Ainoa laji tulevaisuudessa on vuorihiihto Himalajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mä olen ajatellut että pitäis rakentaa olympiakeskus johonkin missä sääolosuhteet natsaa, ja järjestää kaikki talvikisat sitten siellä.Italiasta viis, mutta entäs Suomi? Kuinka monta kilometriä hiihdettävää ja luonnonlumesta tehtyä latua meillä on just tällä hetkellä?
Ei hajuakaan, varmaan aika paljon kun lumitilannetta katsoo. Miten niin? Olympialaiset Suomeen 2038?
Vierailija kirjoitti:
Taitoluistelussa ärsyttää ja huvittaa se, että koreografiat tehdään aina niin, että luistelijat käyvät hymyilemässä (tekohymyä) tuomareitten edessä.
Tätähän meidän kommentoi meidän selostajat Mika ja Sarakin. Mika, joka on itsekin entinen taitoluistelu tuomari, sanoi, että ennen oli kiellettyä mennä noin lähelle tuomareita, ja nyt siitä on tullut suorastaan trendi. Hymähtäen sanoi, että saas nähdä, kuinka kauan tuon annetaan jatkua.
Mahtavatko koreografit kuvitella, että sillä voi irrota jotain lisäpisteitä, kun piipahtaa seisoskelemassa ja hymyilemässä ihan tuomareiden nenän edessä.
Tänään tulee näemmä vuorihiihtoa, joka on uusi laji olympialaisissa. Aiotteko seurata tai oletteko jo muuten tutustuneet lajiin?
Minkä ihmeen takia Krista Pärmäkoski lensi jo kotiin, mutta nyt palaakin takaisin kilpailemaan 50 km hiihdossa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee näemmä vuorihiihtoa, joka on uusi laji olympialaisissa. Aiotteko seurata tai oletteko jo muuten tutustuneet lajiin?
Kävin katsomassa lajiesittelyn ja hieman tuntuu tekemällä tehdyltä nuo kisaradat, kun lajille tyypillistä on nousta vuorenrinnettä niin suksilla kuin jalan ja laskea alas, niin kilpailussa se kävelyosuus on toteutettu portailla. Jotenkin olisi odottanut vähemmän tekemällä tehtyä kilpailureittiä, mutta sellainen lienee vaikea toteuttaa niin, että kilpailun saisi vielä televisioituakin? Eipä tuolla kuitenkaan minkään oikean vuorikiipeilyn kanssa ole mitään tekemistä, vaikka se lienee vuorihiihdon alkuperäinen idea. Jotkuthan laskee suksilla jopa maailman korkeimpia vuoria.
No ei ole. Löytyy sijalta 16.