Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talviolympialaiset Milano Cortina 2026 OFFICIAL

Vierailija
03.02.2026 |

Yle välittää talviolympialaisten kaikki kisapäivät suorina lähetyksinä 6. - 22. helmikuuta 2026.

Tässä on talviolympialaisten 2026 koko ohjelma
https://yle.fi/a/74-20186944

Kisatapahtumat alkavat jo keskiviikkona 4.2., vaikka kisojen avajaisia vietetään perjantaina 6.2. Ensimmäiset suomalaiset nähdään tositoimissa torstaina 5.2., kun Naisleijonat kohtaa Kanadan alkulohkon avausottelussaan kello 22.10 Suomen aikaa.

Kommentit (3242)

Vierailija
3101/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitoluistelussa nykyään näytetään ruudussa jo suorituksen aikana hyppyjen ja sarjojen nimet + se, kuinka kilpailija niissä onnistuu, oikein värien kanssa, jos ei muuten ymmärrä.  Lisäksi etenkin jäätanssissa taustamusiikin päälle puhuminen on todella ärsyttävää. Eihän hallissakaan ole suoritusten aikana selostusta.

Ei noi värit ihan yksiselitteisiä ole, miksi siellä on välillä keltaista ja välillä vihreää. Ihan hyvä lisä se on kyllä ummikolle, että ne näkyy, mutta ei se vähennä selostajan tarvetta ainakaan minulle.

Ja sen tulosruudun väijyminen häiritsee itse suorituksen katsomista. Mä tunnen lajia aika hyvin, ja mun mielestä selostus ja taustoitus on silti ihan paikallaan. 

Vierailija
3102/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän vastata tuohon Kiiira-kommenttiin jo 3kertaa mutta ei mene läpi. Siis: Kiiiran isä taisi olla jokin kiekkkovalmentaja joten ehkä siitä oli hyötyä? Ja mahtoiko Kiiira käydä urrheilulukion joka salllii urheilun kouluaikana?

Rauno Korpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja ilmoitti, että Hedegart hiihtää Klaebon parina sprinttiviestissä.

Vierailija
3104/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin Sveitsi "helpompi" vastustaja Suomelle. Kuitenkin mahdollisuus myös voittaa. Jos olisi esim Kanada tullut vastaan niin olisi jo alkuvihellyksen jälkeen löysät housuissa leijonilla.

Vierailija
3105/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kendoa, kendoa, kendoa, kendoa!!!!!111

Kendomies. Otetaanko Kendo-ottelu? Hieno ja perinteikäs laji.

Sä et pärjää siinä, etkä missään muussakaan mua vastaan :D

Vierailija
3106/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Halbergilla aikaa ottaa häppää.
Keitto nimittäin kaverille maistuu.

Ei kun se on palander, jolle maistuu

Kukin saa maistella vapaa-ajallaan - jopa urheilijat - se ei kuulu muille. 

Vierailija
3107/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko taitoluistelun vapaaohjelma tänään tv 1:ltä?

Vierailija
3108/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska Ylelle on tärkeämpää jokin naisten kiekon välierä joka ei kiinnosta ketään.

Vierailija
3109/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska Ylelle on tärkeämpää jokin naisten kiekon välierä joka ei kiinnosta ketään.

Kyllä sekin varmaan jotakuta kiinnostaa. Ainakin sen lajin harrastajia, joita varmasti löytyy.

Vierailija
3110/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariluistelu siis. Taitoluistelu on yleistermi, johon kuuluu naiset, miehet, pariluistelu ja jäätanssi. 

Vierailija
3111/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin katsoin itsekkin television tv- oppaasta. Kuitenkin netissä oli, että olisi tänään 21.00 tv1/ areena. Aion katsoa illalla tuleeko. Minulla älypuhelin niin en siitä ala tihrustaa. 

Vierailija
3112/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Areenasta voi kattoa. Mulle on sama, kun mulle ei näy tavallinen tv ollenkaan. Areenan kautta katson kaiken. 

Vierailija
3113/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi Norjalle luvata menestystä tuolla kaksikolla.

Vierailija
3114/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anuliisa Uotilan tyylikästä ja lajiin sopivaa ääntä ja asiantuntemusta tulee ikävä  kun joutuu kuuntelemaan nykyistä taitoluistelun  selostusta.

Mä en todellakaan. Mika ja Sara on musta ihan parhaat selostajat.

Kiira Korpi tms. kumppanit tuota myös välillä kokeilivat ja se ei kyllä toiminut ollenkaan. Nyt on palattu taas hyvään. 

Vierailija
3115/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amundsenilta taisi sitten jäädä olympiakulta saamatta, kun ei päässyt viestiin eikä sprinttiviestiin. Tuskin hän voittaa 50 km kisaa - ilmeisesti 50 km:llä hiihtävät Klæbo, Nyenget, Amundsen ja Iversen.

Norjan naisista sprinttiviestissä/parisprintissä hiihtävät Astrid Øyre Slind ja Julie Bjervig Drivenes.

Vierailija
3116/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin Sveitsi "helpompi" vastustaja Suomelle. Kuitenkin mahdollisuus myös voittaa. Jos olisi esim Kanada tullut vastaan niin olisi jo alkuvihellyksen jälkeen löysät housuissa leijonilla.

Kendoa pelaa pari maata ja silti suomi ei ole koskaan voittanut, kun parhaat paikalla. Surkeaa!!

Jos lätkäkullan uupuminen ottaa noin koville niin ei varmaan kannata seurata?

Vierailija
3117/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin nyt, että Suomi pelaa (luultavasti) ensin Sveitsiä vastaan ja sen jälkeen joutuu kohtaamaan Kanadan (luultavasti)?

Vierailija
3118/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse kukaan YLEn selostajista, jokaisella on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta kukaan ei ärsytä sen kummemmin. Porttilasta ja Oikarisesta oikein tykkäänkin. Sen sijaan en pidä yksittäisistä asioista: Mäkäräisen narisevasta äänestä (muuten ok), sukulaisten ja kumminkaimojen haastatteluista typeräntyperine kysymyksineen, mitalimusiikiksi valittua tusinapoppia.

Ja alppihiihdon sinänsä pätevälle naisselostajalle joku voisi vinkata, että se on Luxemburg, ei luxemburi. Kas, kun se ei ole ruotsia, vaan saksaa. Ja jos se äänettäisiin ranskalaisittain, niin se silti olisi Luxemburrrrrrggh. Ei luxemburrrrriii. 

Vierailija
3119/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän joku luettelee ihan innoissaan jotain norjan mitaleja. En nyt ihan ymmärrä.

Vierailija
3120/3242 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulee naisten taitoluistelun lyhytohjelma tv:stä. Vapaaohjelma torstaina.