Lounasravintolaan tuli nainen, joka ilmoitti kuuluvasti että "minulla on pähkinäallergia"!
Kommentit (50)
"Kaikissa ruuvissa voi lähtökohtaisesti olla pähkinää, ketään ei ole velvollinen poistamaan niitä pinseteillä.
Jos haluat ihmisistä reaktioita, ota oma pähkinäpussi mukaan."
Suomen kieli jäi näköjään opettelematta. Tuosta ei saa mitään tolkkua.
Vierailija kirjoitti:
Lähti pois kun huusin viereisestä pöydästä yhtä kuuluvalla äänellä "olen allerginen mielensäpahoittaville ylipainoisille mammoille!"
mee töihin vajaa- oot muka hauska- et oot nolo molo, työnnä pääsi lumihankeen, jääkin siihen. taas, suhun on niin väsytty jo
Vierailija kirjoitti:
"Lähti pois kun huusin viereisestä pöydästä yhtä kuuluvalla äänellä "olen allerginen mielensäpahoittaville ylipainoisille mammoille!""
Mielikuvitusjuttu siis taas kerran tämä aloitus.
täällä kyllä huutelee, mutta ei paikanpäällä, olisi heitety persotteella hankeen moinen huutelija ja kunniaaloukkaava. että onkin tyhmäää ja tää sama aina värittää juttuja ja kun on tietämätön - ei ymmärrä asioita- onko hän mt tai vaan säkissä kasvanut, todella nolo, ite luulee olevansa nokkela ja hauska- ei kaikki väsyy tuon aapin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ei halua kuolla sen ravintolan ruokaan.
Miten se on ravintolan vastuulla?
Se on siten jos kerrot allergiasta ja sinulle kerrotaan että joo ei siinä ole pähkinää ja asiakas pistää sitä ruokaa suuhunsa, saa anafylaksiaa kun siinä olikin
En lähtisi mihinkään syömään sillä olettamuksella, että ravintolat olisivat vastuussa itsestäni.
moi vajaa; se on sillai, että sulla on taukkis vastuu itsestäs kysyä onko ainesosissa pähkinää tai onko ollut tuontantolinjalla yhteydessä pähkinää. pähkinäalleriaan voi kuolla- eri kuin joku voide kutittaa sua. ravintolalla pitää olla tietämys ja sulla vajis velvollisuus kysyyyy. sä kun et tiedä ees mistä nyt puhutaan vajis.
Mee pois täältä säkissä kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ei halua kuolla sen ravintolan ruokaan.
Miten se on ravintolan vastuulla?
Se on siten jos kerrot allergiasta ja sinulle kerrotaan että joo ei siinä ole pähkinää ja asiakas pistää sitä ruokaa suuhunsa, saa anafylaksiaa kun siinä olikin
En lähtisi mihinkään syömään sillä olettamuksella, että ravintolat olisivat vastuussa itsestäni.
Ahaa. Jos sinulla olisi allergioita, niin lakkaisit syömästä? Ei koskaan matkalle, ei edes työmatkalle, ei työpaikan lounaalle, ei työillanviettoon, ei ulos kavereiden kanssa. Ei sukujuhliin ei häihin, ei minnekään.
Sehän on sinänsä sama, kuka tuossa on vastuussa. Ei se liikuta yhtään, jos kuolee. Kysymys on siitä, voiko ylipäätään syödä muualla kuin omassa kodissa. Aika rajoittavaa, jos ei voi.
Olen kyllä pohtinut, että mikä ruokarajoitteisissa aiheuttaa tuota kiukkua? Siis jopa tilanteissa, jotka eivät liity tähän ärsyyntyjään yhtään mitenkään?
Hyvä että tiesi ihan itse.
Olen ollut muonittamassa urheiluleiriläisiä ja välillä tulee koomisia tilanteita kun asiakas - sellainen noin kymmenvuotias ei tiedä omia allergioitaan, vaan vastaus on että äiti hoitaa. Nappula ei välttämättä tiedä edes liikuntaryhmänsä nimeäkään. Minä taas en välttämättä keittiössä tiedä kuin sen asian että esim. klo 12:00 - 12:20 olevassa ruokailussa on yksi kalaton, yksi ehdoton maidoton, kaksi porkkanatonta ja kolme sianlihatonta.
Olisit huutanut takaisin:"Olen transmies!"