Pystyisittekö sietämään kumppania joka viskoo riidoissa tavaroita?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti eron paikka.
Eikö vihanhallintaa voi opetella?
Se tulee opetella ennen parisuhdetta, ei sen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minä paiskon tavaroita jos ahdistetaan ja pakotetaan kun tarvitsen aikaa rauhoittua. Siis jahdataan ihan ympäri taloa ja yritetään väkisin halata tai rauhoittaa. Ei ole eskaloitunut väkivaltaan ja yleensä viskotut asiat on ollut harmittomia. Joskus ei. Riippuu mitä siihen käden ulottuville sattuu.
Ero varmasti silti paras, koska en ole ikinä toiminut noin suhteessa jossa toinen ei jahtaa, painosta ja pakota minua todella pitkälle sietokykyni yli kun jo itken ja pyydän taukoa ja yritän poistua.
Minä löin miestä pannulla useita kertoja. Tuli ero tämän jälkeen. Mies ei halunnut jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä paiskon tavaroita jos ahdistetaan ja pakotetaan kun tarvitsen aikaa rauhoittua. Siis jahdataan ihan ympäri taloa ja yritetään väkisin halata tai rauhoittaa. Ei ole eskaloitunut väkivaltaan ja yleensä viskotut asiat on ollut harmittomia. Joskus ei. Riippuu mitä siihen käden ulottuville sattuu.
Ero varmasti silti paras, koska en ole ikinä toiminut noin suhteessa jossa toinen ei jahtaa, painosta ja pakota minua todella pitkälle sietokykyni yli kun jo itken ja pyydän taukoa ja yritän poistua.
Onhan se tavaroiden paiskominenkin väkivaltaa.
Niin. En vain tiedä miksi pitää väkisin pidellä toista joka on sanonut monta kertaa, että se pelottaa tai että ei halua että toinen koskee. En yleensäkään ymmärrä miksi pitää tunteja jahdata toista ja kuulustella milloin mistäkin. Onneksi on takanapäin tuo suhde enkä ole sen koommin rikkonut tai huitaissut mitään lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löin miestä pannulla useita kertoja. Tuli ero tämän jälkeen. Mies ei halunnut jatkaa.
😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaisin. Vihanhallintaongelma on vakava asia.
Nämähän viskovat vain riidan toisen osapuolen tavaroita, ei omiaan. Kyseessä ei ole vihanhallintaongelma, vaan halu kontrolloida puolisoa huutamalla ja hajottamalla hänen tavaroitaan.
Ja tämä väite perustuu mihin?
Tämä on ihan tavallinen toimintatapa. Sinulla ei ole ilmeisesti kokemusta asiasta? Tavaroiden paiskoja ei yleensä myöskään paisko tavaroita esim. työpaikalla, vaan pystyy kyllä tarvittaessa hillitsemään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyse ei ollut tällaisesta.
apEdellinen kuvaili tilannetta, jossa kumppani yrittää sopimalla rauhoittaa tilanteen kirjoittajan lähtiessä pakoon ahdistavaa keskustelunaihetta. Joku mielenterveysongelma, kun pitää pakoilla eikä pysty käsittelemään ongelmaa?
Olen eri, mutta voihan suhteessa olla niin repiviä riitoja, että niissä ei pystytä puolin ja toisin käsittelemään ongelmia. Täytyy sitten ottaa aikalisä ja rauhoittua ja palata asiaan. Ei ole välttämättä kyse mistään mielenterveyden ongelmasta, ellei sitten toisella osapuolella.
En sietäisi ketään, jonka kanssa joutuu riitelemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämähän viskovat vain riidan toisen osapuolen tavaroita, ei omiaan. Kyseessä ei ole vihanhallintaongelma, vaan halu kontrolloida puolisoa huutamalla ja hajottamalla hänen tavaroitaan.
Tämä on ihan tavallinen toimintatapa. Sinulla ei ole ilmeisesti kokemusta asiasta? Tavaroiden paiskoja ei yleensä myöskään paisko tavaroita esim. työpaikalla, vaan pystyy kyllä tarvittaessa hillitsemään itsensä.
Jep. Kun sinä koet asiat tietyllä tavalla, niin se on se ainoa totuus. Hohhoijaa. Olen ollut parisuhteessa, jossa henkilö suuttuessaan heitti mitä käteen sattui osumaan tai mitä kädessä jo valmiiksi oli, oman puhelimensa esimerkiksi heitti seinään useita kertoja. Siinä suhteessa puhelimia saikin olla ostamassa uusia jatkuvasti.
Sinulla ei ilmeisesti ole kokemusta asiasta?
En pystyisi sietämään mitään kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti eron paikka.
Eikö vihanhallintaa voi opetella?
Voi ja pitääkin. On sitten vasta valmis uuteen suhteeseen, kun nuo perusasiat ovat hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Mutta työpaikalla häntä ei myöskään todennäköisesti kohdella kuin siellä kotonaan.
Ero tai joku terapia silti paiskoi sitten kamoja miten sattuu tai varsinkin jos rikkoo vain toisen omaisuutta. Asialla on kuitenkin eroa jos joku nepsy tai traumataustainen ajetaan nurkkaan tai että joku ukko tai akka käy rikkomassa vain kumppaninsa perintölautaset kun häneltä kehdattu kysyä minne säästötililtä on mennyt rahaa tmv.
Kummassakaan tapauksessa nuo toimintamallit tuskin triggeröityvät työpaikalla aivan samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos sillä väliä mitä tavaroita paiskoo? Eikös se pelon ilmapiiri ole siinä olennaisempi seikka kuin mitä ne tavarat ovat? Toisen tavaroiden rikkominen tahallaan on sitten asia erikseen. Mutta minusta aggressiokohtauksessa ei se tavara ole se pääasia vaan että ei voi hallita tunteitaan. No jos ottaa jonkun tyynyn ja sen viskaa lattialle "kylläpä vituttaa" niin siinä joa viestii kumppanille että tilanne on hallinnassa eikä toista pelota. Mutta jos sitä sun tätä viskoo ja riehuu niin kyllä se pelottaa. Taisi tässä kohtauksessa olla kyse vaatteista ja johdosta sen paiskomisesta. En edes muista oliko siellä varsinaisia tavaroita (esim leluja). Käytös oli aggressiivista ja pelotti, kiroiltiin ja moitittiin minua. Olen vielä raskaana.
Ap
En pysty, koska olen varsin sopuisa ihminen. Asioista saa olla eri mieltä, mutta ei ne erimielisyydet sillä ratkea että huudetaan, solvataan toista ja paiskotaan raivopäänä tavaroita (ja pahimmassa tapauksessa käydään toiseen kiinni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos sillä väliä mitä tavaroita paiskoo? Eikös se pelon ilmapiiri ole siinä olennaisempi seikka kuin mitä ne tavarat ovat? Toisen tavaroiden rikkominen taha
Tavoitteena paiskomisessa on tehdä puolisolle vahinkoa. Kaikkia esineitä ei voi rahalla korvata. Paiskojahan itse ei hajottamiaan tavaroiden korvaamista maksa, koska hänen logiikallaan paikominen on puolison syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kun sinä koet asiat tietyllä tavalla, niin se on se ainoa totuus. Hohhoijaa. Olen ollut parisuhteessa, jossa henkilö suuttuessaan heitti mitä käteen satt
Kuka maksoi noi uudet puhelimet?
Vierailija kirjoitti:
En pysty, koska olen varsin sopuisa ihminen. Asioista saa olla eri mieltä, mutta ei ne erimielisyydet sillä ratkea että huudetaan, solvataan toista ja paiskotaan raivopäänä tavaroita (ja pahimmassa tapauksessa käydään toiseen kiinni).
Kyllä nyt tunteet saa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tavaroiden paiskominenkin väkivaltaa.
Niin. En vain tiedä miksi pitää väkisin pidellä toista joka on sanonut monta kertaa, että se pelottaa tai että ei halua että toinen koskee. En yleensäkään ymmärrä miksi pitää tunteja jahdata toista ja kuulustella
Eikai miehen nimi ala A:lla? Tuli noista kuulusteluista mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt tunteet saa näyttää.
Toki tunteistaan saa keskustella, mutta huutaminen, solvaaminen ja tavaroiden paiskominen on väkivaltaa.
Edellinen kuvaili tilannetta, jossa kumppani yrittää sopimalla rauhoittaa tilanteen kirjoittajan lähtiessä pakoon ahdistavaa keskustelunaihetta. Joku mielenterveysongelma, kun pitää pakoilla eikä pysty käsittelemään ongelmaa?