Mitä ruokaa et ole koskaan maistanut?
Kerro, mitä ruokaa et ole koskaan maistanut?
Saa myös kertoa syyn siihen, jos sellaista on.
Kiinnostaa, koska itse en ole koskaan maistanut uuniperunaa, ja mietin, onko muita yhtä " outoja " tyyppejä olemassa. Ihan siis huvikseen vain.
Ei ole vain tullut koskaan itse tehtyä, kukaan ei ole koskaan tehnyt mulle, enkä ole raaskinut ostaa mistään ravintolastakaan koskaan kun tuntunut oudolta ostaa yksi peruna ja maksaa siitä paljon.
Kommentit (333)
Hassu aloittaja , maksaa vain yhdestä perunasta. No niin. Joku pignik uuniperuna on Suomessa kasvatettua ja siihen annokseen tulee salaattia pieni patonki ja kastiketta kuin lohta tai kanaa. Se ei ole yksi peruna kun annoksen nimi on uuniperuna. Ja peruna on iso. Sitten on niitä uuniperuna pikaruoka tyylillä että perunan sisälle on laitettu juustoa tonnikalaa mausteita ja usein kermaviiliä. Voita. Majoneesia. Mutta kun ostat itse kaupasta uuniperunan niin se laitetaan pestynä kokonaisena ensin mikrouuniin 3 minuutti , sitten uuniin kunnes se rypistyy hiukan. Sitten se otetaan lautaselle , tehdään päälle viilto mihin laitetaan voita ja muuta. Kun ostat pakasteesta lohkoperunat ne on yhtä hyviä paitsi niissä on öljyä usein. Me ei olla syöty hirvenlihaa kuin kerran elämässä pihvi.
No silliä saa vakuumipaketissa tai purkissa. Silakkaa saa kalatiskiltä ihan valmiiksi paistettuna. Se on hyvää. Myös valmiiksi paistettu makrilli . Tai Pallas on hyvää. Erittäin. Kuin kaupan kalapuikot tai seiti minkä voi itse keittää keitoksi . Tai uunissa kypsentää. Pakasteesta saa myös valmiita ships and fish annoksia. Sillit on hyviä mausteliemessä kuten sinappisilli.
Vierailija kirjoitti:
Hassu aloittaja , maksaa vain yhdestä perunasta. No niin. Joku pignik uuniperuna on Suomessa kasvatettua ja siihen annokseen tulee salaattia pieni patonki ja kastiketta kuin lohta tai kanaa. Se ei ole yksi peruna kun annoksen nimi on uuniperuna. Ja peruna on iso. Sitten on niitä uuniperuna pikaruoka tyylillä että perunan sisälle on laitettu juustoa tonnikalaa mausteita ja usein kermaviiliä. Voita. Majoneesia. Mutta kun ostat itse kaupasta uuniperunan niin se laitetaan pestynä kokonaisena ensin mikrouuniin 3 minuutti , sitten uuniin kunnes se rypistyy hiukan. Sitten se otetaan lautaselle , tehdään päälle viilto mihin laitetaan voita ja muuta. Kun ostat pakasteesta lohkoperunat ne on yhtä hyviä paitsi niissä on öljyä usein. Me ei olla syöty hirvenlihaa kuin kerran elämässä pihvi.
Pignik?
Vierailija kirjoitti:
Sianvillajuoksetusta ja lammaskalakeittoa.
Kun olin lapsi, minulla oli aina tapana kysyä, mitä ruokaa seuraavaksi syödään. Tuo oli mummoni vakiovastaus, mutten päässyt koskaan sitä maistamaan. Aina oli jotain muuta.
T. Utelias 54v.
Siskon mies sanoi, että tänään syödään ohi ammuttua jänistä. Metsästysreissulla ei tullutkaan saalista.
Surströmning ja graavilohi. Enkä ole ulkomaan ruokia juuri maistanut. Vain höyrystettyjä kasviksia ja laadukasta proteiinia. Ei kastikkeita,
Olen syönyt etnoita, ostereita, hanhenmaksaa, lipeäkalaa, joten oli vaikeaa keksiä mitä normaalia ruokaa en olisi syönyt.
Saamakoita, käärmettä Pääskysen pesiä tai heinäsirkkoja ym. ötököitä en ole syönyt
Pettu leipää en ole maistanut. Pitää pian opetella tekee, kun Suomi köyhtyy.k
Ihmistä ei ole tullut maistettua
Vierailija kirjoitti:
Karhunlihaa
Karhunlihaa olen syönyt Kuressaaressa.
Vierailija kirjoitti:
Lipeäkala
Osterit
Mitään missä on sydäntä
Oon syönyt noita kaikkia. Ostereita söin Pariisissa.
Maggisbekkiksiä Airflyeristä tai Smoothieta Blenderistä en ole koskaan maistanut.
Kananugetteja tai kebabia. Lopetin lihan syömisen jo teininä, jolloin noita ei vielä saanut pikkukylästä. Moni muukin liharuoka on maistamatta, esim. siskonmakkarakeitto.
Sannakzia eli elävää mustekalaa. Sitä syödään Koreassa. Se on hengenvaarallista ruokaa: lonkeroiden imukupit voivat takertua kurkkuun.
Suhakza
Vierailija kirjoitti:
Karhunlihaa
En minäkään, jänistä kerran, mutta en useammin kun maistui omituiselle. Piimää enkä hapanvelliä ole koskaan maistanut.
Lokkimakkarakalakeitto on maistamatta vielä
- Useimmat kalat koska en pidä kalasta. Silli, made, lipeäkala jne.
- Siskonmakkarakeitto. Äiti ei tehnyt eikä koulussa ollut, onneksi. Haisee pahalta.
- Monet perinneruoat kuten kaikki veripaltut ja rössyt ja mitä lie Pohjanmaalta.