Mitä syötte, kun rahat ei meinaa riittää ?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Kiusauksia, riisipuuroa, munakkaita, hernaria, pannukakkua, itse tehtyjä sämpylöitä, sienipastaa, kalaa (itse pyydettyä), perunalettuja, rosollia, uunijuureksia, kauden hedelmiä...
Ei ruoka itse tehtynä ole kallista jos viitsii nähdä vaivaa. Einekset, karkit, limut, keksit, vanukkaat yms. ja liha nostaa hintaa.
Porsaan liha on todella edullista Suomessa.
Ihan ruokaa syön, paljon herkullisempaakin kuin rahan syöminen.
Protsku pitää nälän loitolla. Hiilarit on vaan lisukkeita.
Toistaiseksi ei ole ollut sellaista tilannetta, paitsi jouluna 2023, kun ex jätti pakastimen päiväksi auki, mä olin elättänyt häntä ja hän lupasi hoitaa jouluruuat jne, vaan jättipä sitten hoitamatta. Heitin toki ukon helvettiin sitten.
Ja kun heitin ukon helvettiin, mulle jää kolmesataa kuussa säästöön. Se läski söi, joi ja poltti niin paljon, eikä näköjään omalla rahallaan.
Ei ruokaan mene paljoakaan rahaa kun itse tekee. Juuri tein ruuat kolmeksi päiväksi. Perunat, juurekset, vihannekset on edullisia. Liha ei ole pakollinen. Protskua saa maidosta, juustosta, munista, tonnikalasta, palkokasveista.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ruokana keitettyä riisiä. Muuta ei ole.
Kuka idiootti nyt riisiä ostaa ja syö? Sano nyt vielä että hiottua, valkoista Uncle Ben'siä.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun ei ollut juuri mitään paistoin vehnäjauhosta ja vedestä tehtyjä "lettuja" öljyssä. Ei ollut rahaa edes kananmuniin.
on tuttu herkku, onneksi oli suolaista voita, tuli maukkaampia. ja ollut muniloita ns taikinaan. sokeria päälle, oli niinku feikkimunkki.
Vierailija kirjoitti:
1400 e jää ulosoton jälkeen
2 aikuista + 2 lasta.
Toimeentulotuki jäänyt hakematta?
Riippuu siitä mitä äippä on tehnyt
Jesse 17v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti nyt riisiä ostaa ja syö? Sano nyt vielä että hiottua, valkoista Uncle Ben'siä.
Varmaan sama joka kuvittelee, että makaronilaatikko on ruokaa, vaikka se on pelkkää hiilaria.
Suomalainen ruoka on halpaa, perunat ja juurekset alle euron kilo. Kannattaa tietty syödä avocadopastaa, jotta kotimainen ruuantuotanto tuntuisi mahdollisimman tylsältä ja harrastepohjaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sama joka kuvittelee, että makaronilaatikko on ruokaa, vaikka se on pelkkää hiilaria.
Makaronilaatikko on hyvää ja terveellistä kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuroja, kasvissosekeittoa, sämpylöitä, sipulimunakkaita, makaronilaatikkoa
Eli pelkkää hampaattomien mummojen hiilarihöttöä.
karan terveyshyödyt suuret, samoin ohrapuuron, ohra-riisi terveellistä. aivot tarvitsevat oikeita hiilareita, treenikin tarvitsee täysjyvää mm. kasviksia pitää syödä, joten sosekeittona ok myös, kuuma keitto pakkaspäivänä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ruokaan mene paljoakaan rahaa kun itse tekee. Juuri tein ruuat kolmeksi päiväksi. Perunat, juurekset, vihannekset on edullisia. Liha ei ole pakollinen. Protskua saa maidosta, juustosta, munista, tonnikalasta, palkokasveista.
Liha on halvempaa kuin tonnikala
Eilen illalla kävin kaupassa. Oli 30 % alella leipää, rahkaa, viiliä, piimää. Ostin myös kaalia, appelsiineja, perunoita, banaania ym. Meni 38 e. Tän viikon pärjää kun keittämistä ja marjoja on pakkasessa.
Puuroa, keräämiäni marjoja ja sieniä. Perunaa, juureksia. Näkkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen kaikilla ei ole edes riisiä tai mitään muutakaan kaapeissaan
Jos ei meinaa raha riittää, silloin syön kaikkea sellaista, mihin se riittää. Luultavasti ostan silloin erityisesti sellaista, mitä saa halvalla, eurolla tai muutamalla eurolla, ja josta syö useamman kerran, kuten perunoita, kaurahiutaleita, makaroonia, munia... Ja varmaankin vähennän annoskokoa, jos ostan jotain kalliimpaa, kuten lihaa.