Taas saa olla onnnellinen että on työtön, sai herätä 10.30 eikä tarvitse lähteä tuonne saatanalliseen kylmyyteen
Kommentit (41)
Sama ja olen työtön vieläpä omilla rahoillani ettei ole kenelläkään duunarilla naputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin äsken enkä ole työtön. Ei tarvitse myöskään lähteä saatanalliseen kylmyyteen, kun voi hurauttaa auton apista lämpenemään 22 asteiseksi ennen lähtöä. Klo 14 menen töihin joita rakastan tehdä ja jotka tuovat sisältöä elämään. Ja huiput työkaverit joiden kanssa on ystävystynyt odottaa siellä.
Maaliskuussa lähden lasten ja puolison kanssa kahdeksi viikoksi lämpimään ja mulle maksetaan palkkaa koko ajalta.
Räi sinä kattoon vain.
Mua naurattaa aina nämä ihmiset jotka kuvittelevat että kaikki työttömät on persaukisia ja eivät tee muuta kuin makaavat kotona.
Köyhällä halvat huvit
Vierailija kirjoitti:
Talvi 1987 oli kylmä. Sallan Naruskassa mitattiin -50,4C.
Olin tuolloin 15v ja päristelin pappatunturilla ympäri kylää täs Etelä-Pohjanmaalla pakkasta ei ollut kuin siinä -30ºC paikkeilla
Niin ja jos on sähkölämmitys niin patterit vain suuremmalle koska kela maksaa sähkölaskun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku telineasentaja on ollu raksalla jo klo 7.00 -26 asteessa ja saa vaan 200e enemmän kuussa ku te työttömät
Noille töille on pakkasrajat ja albanialaisen pussissa se raha on valtava.
Ne on iha suomalaisia.
Ja vi............ . Suurin osa itä-euroopan ukkoja.
Laitoin mol.fi telineasentaja hakusanaks niin tuli 44 työpaikkaa. Menkää työttömät sinne älkääkä mankuko täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ja joku telineasentaja on ollu raksalla jo klo 7.00 -26 asteessa ja saa vaan 200e enemmän kuussa ku te työttömät
Mistä lähtien raksatyöläisen palkka on ollut vain 1 200 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän telineasentajilla nyt noin hyvä palkka ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän telineasentajilla nyt noin hyvä palkka ole.
Tehtävän palkka pohjautuu rakennusalan työehtosopimukseen: tehtävän palkka on alkaen 13,79-15,11 e/h riippuen aiemmasta kokemuksestasi ja tulevien työtehtäviesi vaativuudesta. Eli bruttopalkka 2 200 - 2 400 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö palkkoja sitte nostaa ???ennen åärjättiin yhen ihmisen palkalla ja rakennettiin tai ostettiin asunto .nykyään ei.pärjää edes kahden palkalla..
Mikä tässä ollessa. Hamppusato kypsyy ja sossu maksaa sähköt. Ei ole kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikeissa mennä toimistolle, mutta nukuin huonosti (täysikuu?), joten päätin jäädä etätöihin. Otan sitten torkut tuossa lounaan jälkeen et piristyy.
Käytät työnantajan sinulta ostamaa aikaa väärin? Sitä kutsutaan myös aikavarkaudeksi. Ei ihme, että Suomessa on huono työn tuottavuus kun työssäkäyvät nukkuvat työajalla ja nostavat siltä ajalta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille töille on pakkasrajat ja albanialaisen pussissa se raha on valtava.
Ei ole mitään pakkasrajoja raksalla - yleensä!
Olen työtön ja onnellinen että saan viettää kauniin päivän ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikeissa mennä toimistolle, mutta nukuin huonosti (täysikuu?), joten päätin jäädä etätöihin. Otan sitten torkut tuossa lounaan jälkeen et piristyy.
Käytät työnantajan sinulta ostamaa aikaa väärin? Sitä kutsutaan myös aikavarkaudeksi. Ei ihme, että Suomessa on huono työn tuottavuus kun työssäkäyvät nukkuvat työajalla ja nostavat siltä ajalta palkkaa.
Niin, ja meitä on paljon. Kuitenkin ylitän vuosittain suorituksen arvioinnissa tavoitteet ja sitä myötä saan isommat bonukset. Tärkeintä ei ole aika koneen ääressä, vaan se, että teet oikeita ja tuottavia asioita silloin kun teet.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. 2000 euroa puhtaana käteen Kelasta. Eikä nykyinen työtahti ja ilmapiiri muutenkaan kiinnosta.
Oho! Mikäs kela se semmosia summia maksaa? Ei ainakaan suomen kela. Lähinnä 400-500.
Turha hehkuttaa, ei meistä töissä käyvistä kukaan sitä pakosta tee, eli meistä jokainen voisi "heittäytyä" työttömäksi, mutta arvaatko miksi emme sitä tee?
Se ei ole se pelkkä raha, joka myös motivoi jokaisena tilipäivänä, mutta työssäkäynti on paljon muutakin... En missään nimessä haluaisi olla työtön joka makaa kotona,,,
Älä yleistä. Joillain meistä on lapsia kouluun vietävinä ja hoidettavina. Herätys joka aamu kuudelta, myös viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
1200 eurolla kokopäivätöissä? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Turha hehkuttaa, ei meistä töissä käyvistä kukaan sitä pakosta tee, eli meistä jokainen voisi "heittäytyä" työttömäksi, mutta arvaatko miksi emme sitä tee?
Se ei ole se pelkkä raha, joka myös motivoi jokaisena tilipäivänä, mutta työssäkäynti on paljon muutakin... En missään nimessä haluaisi olla työtön joka makaa kotona,,,
No mä kyllä käyttäisin päiväni ihan toisella tavalla jos ei olisi pakko tehdä töitä elintason ylläpitämiseksi. Lopetan heti työt kun se on taloudellisesti mahdollista.
Joo, ja saa piereskellä vaan peiton alla ja välillä juoda kuumaa kaakaota, niin.