HS: Hallitus pyrkii rajaamaan tai estämään kokonaan Coop, Xtra, Pirkka ja muiden halpamerkkien myynnin kaupoissa
https://www.hs.fi/visio/art-2000011773164.html
Köyhien nöyryytys ei ole täydellinen kunnes voi pakottaa heidät ostamaan kalleimmat mahdolliset tuotteet siten ettei raha enää riitä koko kuun ruokiin.
Kommentit (822)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä on kovin kommunistinen kaiku? Missä vapaa kauppa ja markkinatalous? Eikö se enää olekaan Kokoomuksen suurin tienviitta?
Mitä tekemistä tällä lailla on kommunismin kans
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIkö noita köyhiiä saatanaoita voisi karkottaa Suomesta niin ei tarvitsisi Kelan jakaa rahaa heikolle ainekselle niin hirveösti. Tukipummisaasta tuhosi Suomen ja siitä olisi hyvä päästä eroon.
Minne ehdotat karkoitusta ehdot täyttävälle kantasuomalaiselle?Somaliaan. On välittömästi kotoisa olo.
Tuskin sinne saa oleskelulupaa ilman töitä tai omaisuutta. Eli ei pääse maahan. Eipä ne ketään vääräuskoisia sinne haluaisikaan.
Kun on tottunut vain omaan aviomieheen ei edes halua työkavereiksi muita miehiä enää.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan pakkanen hellittää, niin miten olisi ihan vanha kunnon Yleis_lakko. Ja paljon porukkaa torille ja se lakko lisäksi. Saisi parempi väki edes vähän haittaa, kun tulisi miinuspäiviä tuottavuuteen. Olen jo eläkkeellä ( omaehtoisella), mutta ketuttaa seurata näitä nykyajan touhuja sivusta.
Etkö siis halua lakia, jossa tuotteiden mainostamista ja esillepanoa tasapuolistetaan
Vierailija kirjoitti:
Kun on tottunut vain omaan aviomieheen ei edes halua työkavereiksi muita miehiä enää.
Lehdessä lukee kuinka muut miehet tekevät pelottavia juttuja, nainen voi olla kääritty mattorullaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerpeleen persut. Oman pesän tuhoajat. Nyt ymmärrän sen miksi joku on valmis maksamaan vaikka satasen että saa toiselle aiheutettua viidenkympin menetyksen.
Ilmiselvä persujen logiikka.
Mikä tässä littyy aloitukseen
Ymmärsittekö, että tämä tulee lisäämään kaikkien ruokien hintatasoa, kuten asiantuntijat sanovat.
Tulee Lidlejä ja muita ulkomaisia kauppoja kohta kun sieniä sateella. Ruokaa jo nyt tilataan ulkomailta... 😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon normaali ihminen enkä oo lähettäny työhakemuksia 14 vuoteen."
Niin, vielä et ole lähettänyt. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet suojassa elämän vastoinkäymisiltä, ja että sinulla olisi suojatyöpaikka? En minäkään joutunut ennen lähettämään työhakemuksia. Olen normaali ihminen itsekin.
Siks ku mä oon sellases ammatis joka on huoltovarmuuden kannalta välttämätöntä ja automaatiokaan ei tätä uhkaa.
Minäkin teen töitä alalla mikä takaa huoltovarmuutta ja töissä on silloin oltava jos sinne määrätään poikkeustilanteissa. Sitä se ei kuitenkaan takaa että ei irtisanomisia tulisi heikossa tilanteessa. Väkeä on vähennetty meilläkin.
Eikä kukaan takaa sitä, etteikö tulisi vammaa tai sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä lukee kuinka muut miehet tekevät pelottavia juttuja, nainen voi olla kääritty mattorullaan.
Onneksi hallitus pitää huolen ettei naisilla ole rahaa lähteä baareihin ja pubeihin mitkä on täynnä pelottavia hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Tulee Lidlejä ja muita ulkomaisia kauppoja kohta kun sieniä sateella. Ruokaa jo nyt tilataan ulkomailta... 😂😂😂😂😂😂😂😂
Taitaa liiteri kaatua, kun niillä on omia merkkejä melko paljon, lähes kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä käy. Ja nykyiset kaupat tilaa vastaavia tuotteita halvemmalla ulkomailta . 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsittekö, että tämä tulee lisäämään kaikkien ruokien hintatasoa, kuten asiantuntijat sanovat.
Ymmärtkö miten Vallilat ja muut yritykset menevät konkurssiin, kun ihmiset ostavat pelkkää ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun, mutta lakivalmistelu ei kerro mitään yksityiskohtia eikä kauppiaille ole kerrottu mitä heidän pitäisi tehdä. Lidlillä on nämä Kartanon ja Myllykiven tuotteet jotka tietääkseni on suomessa valmistettuja. Sitten kaikilla ryhmillä on myös halpistuotteita, joita myydään ympäri eurooppaa. Eli nekö saisivat jäädä hyllyyn, mutta suomalaiset ei?
Ei jum..uta, mitään ei olla kieltämässä. Et kai nyt vauvapalstan aloituksen perusteella tee johtopäätöksiä
Minä olen jo kohta 2 vuotta tilannut halpaa ruokaa ulkomailta kotiovelle... Aika kivaa. 😂😂😂😂
Piti ostaa uusi pöytäliina, mutta jätän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että jos tämän läpi ajavat niin turha kuvitella että alan sitten ostamaan niitä kalliimpia merkkituotteita. Ei niihin ole kaikilla varaa ja jos siihen ruokaa menee entistä enemmän rahaa, on se taas pois sitten kaikesta muusta kulutuksesta. Miten ihmeessä tämä meidän hallitus kuvittelee että näin saadaan se kulutus kasvamaan? Käsittämätöntä että hallitus ohjailee kenen tuotteita ihmiset saa ostaa. Jokaisen käytettävissä oleva rahamäärä ohjailee sitä mitä on varaa ostaa. Ei se Pirkan tai Coopin tuote ostoskorissa vaihdu toisen kalliimpaan jos rahaa ei siihen ole. Tarkoittaa vain sitä että ruokavalio köyhtyy ja tiettyjä asioita ostetaan entistä harvemmin. Lienee taas hallituksen edustajilla tiettyjen yritysten osakkeita salkut täynnä.
Mitä huoreksit. Luulitko että tuotteita ollaan kieltämässä. Mistä sait tuon päähäsi
Pentik ja Vallila on kalliita. Ostetaan pelkkää ruokaa loppuelämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtkö miten Vallilat ja muut yritykset menevät konkurssiin, kun ihmiset ostavat pelkkää ruokaa?
Kärkkäinen on konkurssin partaalla. Ihanaa leijonat 😝😝😝
Ilmankos muut miehet tuntuvat pelottavilta, jos saa lyhyen työpätkän.