Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus pyrkii rajaamaan tai estämään kokonaan Coop, Xtra, Pirkka ja muiden halpamerkkien myynnin kaupoissa

Vierailija
02.02.2026 |

https://www.hs.fi/visio/art-2000011773164.html

Köyhien nöyryytys ei ole täydellinen kunnes voi pakottaa heidät ostamaan kalleimmat mahdolliset tuotteet siten ettei raha enää riitä koko kuun ruokiin.

Kommentit (592)

Vierailija
561/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yli 18-vuotiaiden saamat avustukset huomioidaan jatkossa täysimääräisinä, Kela huomauttaa tiedotteessa. Tähän saakka tuloksi ei ole huomioitu ns. vähäisiä avustuksia, joiden raja on ollut yksin asuvalla 50 e/kk ja perheellä 100 e/kk. Nämäkin muutokset tulevat voimaan 1. maaliskuuta 2026.

Vierailija
562/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ja työttömät ei osaa muuta kuin ulista, valittaa ja vinkua. Leikataan työttömyystukia ja heti ollaan itkemässä, leikataan asumistukia ja itkevät, nostetaan Alvia ja itkevät, muutetaa  lääketuet lääkeluotoksi ja itku siitäkin, ja nyt kun aiotaan kieltää Pirkat ja Coopit niin taas sama ääni ja parku kellossa.  Olkaa ja opetelkaa olemaan kiitollisia, onnellisia, tyytyväisiä ja hiljaa siitä että saatte meiltä veron maksajilta edes jotakin sen sijaan että ette saisi mitään. Homeinenkin ruoka on parempi kuin ei ruokaa ollenkaan.

Köyhät ja työttömätkin on veronmaksajia...

Eivät kuitenkaan tee mitään tuottavaa työtä!

Heidän ostoksistaan menee myös rahat tuottajille, kaupoille, valtiolle, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mä oon normaali ihminen enkä oo lähettäny työhakemuksia 14 vuoteen."

Niin, vielä et ole lähettänyt. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet suojassa elämän vastoinkäymisiltä, ja että sinulla olisi suojatyöpaikka? En minäkään joutunut ennen lähettämään työhakemuksia. Olen normaali ihminen itsekin.

Siks ku mä oon sellases ammatis joka on huoltovarmuuden kannalta välttämätöntä ja automaatiokaan ei tätä uhkaa. 

Vierailija
564/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ja työttömät ei osaa muuta kuin ulista, valittaa ja vinkua. Leikataan työttömyystukia ja heti ollaan itkemässä, leikataan asumistukia ja itkevät, nostetaan Alvia ja itkevät, muutetaa  lääketuet lääkeluotoksi ja itku siitäkin, ja nyt kun aiotaan kieltää Pirkat ja Coopit niin taas sama ääni ja parku kellossa.  Olkaa ja opetelkaa olemaan kiitollisia, onnellisia, tyytyväisiä ja hiljaa siitä että saatte meiltä veron maksajilta edes jotakin sen sijaan että ette saisi mitään. Homeinenkin ruoka on parempi kuin ei ruokaa ollenkaan.

Köyhät ja työttömätkin on veronmaksajia...

Eivät kuitenkaan tee mitään tuottavaa työtä!

Heidän ostoksistaan menee myös rahat tuottajille, kaupoille, valtioll

Eli köyhät ja työttömät käytännössä maksavat palkkaa tuottajille ja yrittäjille.

Se raha, mitä köyhille ja työttömille tukina maksetaan, palautuu kiertoon yhteiskuntaan. Tätä on monen vaikea ymmärtää.

Vierailija
565/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puutu enää kuin monopoliasema yhdelle koolla alkavalle kauppaketjulle ja siellä myydään vain valtion hyväksymiä tuotemerkkejä. 

Vierailija
566/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa kuulostaa ihan pohjois-korealta, kun hallitus alkaa päättää siitäkin mitä kuluttaja saa kaupasta ostaa

tuleeko kohta tekoälypohjainen jokakodin vartija, joka pitää huolta siitä, että myös syödään oikeaan aikaan ja oikeita määriä hallituksen määräämiä ruokia. purra varmasti haluaisi pakottaa kaikki juomaan smoothieita

Vierailija
567/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä oon normaali ihminen enkä oo lähettäny työhakemuksia 14 vuoteen."

Niin, vielä et ole lähettänyt. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että olet suojassa elämän vastoinkäymisiltä, ja että sinulla olisi suojatyöpaikka? En minäkään joutunut ennen lähettämään työhakemuksia. Olen normaali ihminen itsekin.

Siks ku mä oon sellases ammatis joka on huoltovarmuuden kannalta välttämätöntä ja automaatiokaan ei tätä uhkaa. 

Niin, sinäkin voit sairastua tai loukkaantua ja menettää työkykysi. 

Vierailija
568/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon neuvostomeininkiä. Hallitus säätää mitä tuotemerkkejä saa kaupassa myydä. Enpä olisi uskonut että 2026 Suomessa tälläisestä edes keskustellaan. 

Rysligt. Det har aldrig hänt förut, varför t.ex. negerkyssar säljs helt fritt i hela landet.

Det som diskuteras, borde inte vara branden, utan affärsoligopolets helt vidriga tillvägagångssätt och maktmissbruk. Maten i Finland är dyr p.g.a. K och S, inget annat.

Vierailija
569/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puutu enää kuin monopoliasema yhdelle koolla alkavalle kauppaketjulle ja siellä myydään vain valtion hyväksymiä tuotemerkkejä. 

Det finns redan ett sådant monopol. Vad skulle vara lättare än att monopolisera alla andra konsumtionsvaror utöver vin och sprit till Alko? Ni kunde få allehanda nya private label produkter, utöver Väli-vesi. Prissättningsmodellen i Alko heter Väli-stäveto och prisnivån Väli-äkö sillä.

Vierailija
570/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag har fickan full av puppa, och i Konala man börja skruppa. Räknar mina taalare i nattens ljus, som en fattig målare i ett spökhus

Vierailija
571/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija joutuu ottamaan opiskelukuukausina opintolainaa, ei saa toimeentulotukea.

Niin?

Hallitus säästää toimeentulotukimenoissa. 

Ja opintolainaa maksetaan valmistumisen jälkeen 595 yleistuella, jos ei saa töitä. Valitettavasti mikään laina ei ole meno toimeentulotuessa.

Eli jos valmistumisen jälkeen olisi se 500 toimeentulotukea ruokaan niin siitä vähennetään opintolainan osuus esim 200 euroa eli jää 300 ruokaan kuukaudessa niin kauan, että opintolaina on kokonaan maksettu pois.

Ei siitä jää noin paljon ruokaan jos 595 on kokonaissumma. Asuminen ja laskutkin vielä.

Vierailija
572/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENKÄÄ   T   Ö   I   H   I   N !!!!!!!!

Ja lopettakaa ainanen lojumisenne kelamasseilla ja loputon ulina kun ei saakaan roikkua NETTOveronmaksajien selkänahassa kuppaamassa mielinmäärin.

"Köyhyys" tai "vähävaraisuus" on täysin vapaaehtoinen valinta, eikä muiden piikkiin lojujilla kuulukkaan olla samaa elintasoa kuin töissäkäyvillä. Jos on massit vähänä, PITÄÄ MENNÄ JUMALAUTA TÖIHIN!

Jos ei pääse töihin, niin se on voi voi. Elämä on kovaa. Ei se ole siitä huolimatta mikään tekosyy naukua muiden kustantamana itselle samaa elintasoa kuon niillä jotka joutuu joka aamu heräämään töihin.

Joudut menemään joka aamu töihin? Siis SAAT mennä töihin. Se on etuoikeus, joka monelta puuttuu. Ja kun ei ole työtä, ei voi kohentaa omaa elämäänsä tai vaikuttaa mihinkään. Moni työtönkin tosin joutuu heräämään hommiin, mutta heille ei makseta siitä kuin se välttämätön ruokaraha. Menisitkö itse mielummin jonnekin josta saa ihan palkkaa vai  tekisitkö työtä ilman korvausta? 

Sustakin voi tulla työtön ihan milloin vaan. Et voi tietää, missä olet vuosien päästä. 

Ja tiedoksesi, osa työttömistä on työttömiä vain osan ajan vuodesta. Loput vuodesta esim. 10kk ollaan palkkatyössä, joka sekin menee kädestä suuhun. 

Vierailija
573/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siks ku mä oon sellases ammatis joka on huoltovarmuuden kannalta välttämätöntä ja automaatiokaan ei tätä uhkaa. "

Voi sinua, niinkö luulet 🤣 Mikään työpaikka ei ole takuuvarma ja sinun tilalle voidaan palkata pätevämpi. Huomaa, kuinka täälläkin kommentoi ihmiset, kenellä ei ole mitään käytännön kokemusta asioista joihin tulevat huutelemaan. Vähän kuin että syön terveellisesti niin minuun eivät syövät iske.

Vierailija
574/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksumuurin takana, joten en tiedä, mitä siinä oikeasti sanottiin. Veikkaisin kuitenkin, että kyse on kauppiaiden riistosta tuottajia kohtaan. Tuottajillehan jää lähinnä luu käteen kun kauppiaan katteet hipoo pilviä.

Vierailija
575/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden merkkien valmistajatehtaat kyllä tekevät tuhtia tulosta vaikka niitä kuulemma kauppa sortaa.

Vierailija
576/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siks ku mä oon sellases ammatis joka on huoltovarmuuden kannalta välttämätöntä ja automaatiokaan ei tätä uhkaa. "

Voi sinua, niinkö luulet 🤣 Mikään työpaikka ei ole takuuvarma ja sinun tilalle voidaan palkata pätevämpi. Huomaa, kuinka täälläkin kommentoi ihmiset, kenellä ei ole mitään käytännön kokemusta asioista joihin tulevat huutelemaan. Vähän kuin että syön terveellisesti niin minuun eivät syövät iske.

Kukaha palkkaa mun omalle maatilalle pätevämmän viljelijän, ja millon ihmiset lopettaa syömästä?

Vierailija
577/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asiat toisensa jälkeen paljastuu sellaiseksi, että tekevät aina sellaista politiikkaa mistä vasemmistoa syyttävät.

En olisi tätä päivää uskonut näkeväni että Suomessa halutaan mennä valtion hyväksymiin niukempiin valikoimiin. Aina puhutaan että ollaan sen ja sen tiellä niin nyt ollaan sitten kaiketi Kuuban ja Pohjois-Korean tiellä. Ei riittänyt että ALV:tä nostettiin ennätyslukemiin ja väittävät että vasemmisto on se, joka haluaa verottaa ja tasapäistää ym.

Köyhän ei kannata valittaa,ruuan ALV laski.

Vierailija
578/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olis vielä pari vuotta sitten uskonut että persut on sellaisessa hallituksessa mikä kurjistaa tavallisen suomalaisen ihmisen elämää kaikin mahdollisin keinoin mitä niille vaan sattuu sairaasta mielikuvituksestaan päähänsä juolahtaa.

Vielä eivät ole keksineet kaikkea.  Terveydenhuollon kustannuksissa voitaisiin säästää,  jos kiellettäisiin anestesia ja puudutus leikkauksissa.  Ehdotuksen mainoksessa voisi olla Purra saksien kanssa ja teksti "Ei se satu "

Hus säästää pelkällä tavaroiden kilpailutuksella 10 miljoonia,sosialistia ei asia koskaan ole huolettanut,sillä veroraha ei ole kenenkään rahaa,tällä ohjeella kun toimivat niin sitä menee kaikkeen fantsuun.

Vierailija
579/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija joutuu ottamaan opiskelukuukausina opintolainaa, ei saa toimeentulotukea.

Niin?

Hallitus säästää toimeentulotukimenoissa. 

Ja opintolainaa maksetaan valmistumisen jälkeen 595 yleistuella, jos ei saa töitä. Valitettavasti mikään laina ei ole meno toimeentulotuessa.

opintolainaa saa 850€/kk niin eikö se riitä?

Ei sitä opintolainaa enää työttömänä voi nostaa.

Vierailija
580/592 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan. Syökää kaalia mokomat rotat :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi