G: Uskaltaisitko ottaa tällä hetkellä 200000e lainaa?
Kommentit (23)
hamaan tulevaisuuteen saakka. Lisäksi henkivakuutukset koko lainasummalle, ja muilla vakuutuksilla varauduttu siihen jos toinen meistä sairastuu ym.
Miksi teitä vuokralla-asujia niin hirveästi v.....ttaa, jos toisilla on mahdollisuus tulojen ym. puolesta ottaa isoja lainoja? Se on heidän murheensa ja luuletteko, että asiaa ei olisi pohdittu monelta kantilta ennenkuin iso laina otetaan?
Asukaa te vaan rauhassa vuokralla, mutta antakaa nyt hyvänen aika toisten elää kuten he ovat parhaaksi katsoneet.
Joo, olen itsekin tuollaisen " osavakuuttamisen" kannalla, niin järjettömiksi nuo kustannukset voivat nousta muuten. Itsellä sellainen 10 e kuussa maksava, joka maksaa 70% mun kuukausierästä, mut ei mulla lainaa olekaan 200000 euroa.
Usein henki- ja tapaturmavakuutukset kannattaa ottaa vakuutusyhtiöstä, mut kaikkia vakuutuksia taas ei sieltä saa, joten siksi mullakin pankista lisäturvaa (mm. työkyvyttömyyteen).
Meillä on siis sellainen vakavan sairauden varalle oleva vakuutus, joka ei suoranaisesti liity asuntolainaan mitenkään.
Maksaa n. 6e/kk ja korvaa reilut 20000e kertakorvauksena, jos esim. syöpä tai muu todettaisiin. Tuolla korvaussummalla siis jonkin aikaa saisi lyhennettyä lainaa. Ei se tietenkään iso summa ole lainan määrään nähden, mutta riittäisi jonkin aikaa lyhennyksiin
t, sama isolainainen