Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet kylässä ja lapsesi piirtää kyläpaikan vastamaalattuun seinään

Vierailija
23.08.2022 |

Korvaisitko mitään?

Jos kyseessä olisi vasta valmistunut omakotitalo, jossa on ollut maalari palkattuna tekemään kaikki seinäpinnat, ja lapsesi piirtää yhteen lastenhuoneen seinään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi maalipinta. Siitä saa helpommin pois tai maalattua päälle.

Tapetti tulisi kalliimmaksi.

Vierailija
2/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhuoneen kynät lienee vesiliukoisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai korvaisin. Ja ihmettelisin miten olen niin hölmö, enkä ole vahtinut lastani ja kasvatin niin huonosti.

Vierailija
4/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistaisin pois. Ei kai se mikään permanent-tussi ollut?

Vierailija
5/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä valvotaan pikkulasten piirtämiset eikä jätetä yksikseen jonnekin lastenhuoneeseen. 

Vierailija
6/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten piirtäisi ja jos piirtäisi niin totta kai korvaisin. 

Vierailija
7/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korvaan lapseni tekemät vahingot.Putsaisin jos onnistuu. Tarjoutuisin maalaamaan seinän tai korvaisin toki jotenkin (ostaisin maalia tms.). (Ei nyt setään maalaria tarvitsisi palkata, mutta jos vaikka tapetin pilaisi niin ehkä sitten pitäisi maksaa joku tekemään se työ...)

Vierailija
8/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun kyseessä mun kersani, jolle on kotona pyritty opettamaan niitä alkeellisimpiakin käytöstapoja, ehdottomasti korvaisin.

Nykyvanhemmilla näyttää ihan yleisestikin olevan sellainen luulo päällä, että heidän mukelonsa voi ihan vapaasti tehdä mitä vaan ja vailla minkäänlaista vanhempien vastuuta ...

Alan ymmärtää, jos vihaa ja halveksuntaa äitejä (ja miksei isejäkin) kohtaan jossain joskus esiintyy ...

Vierailija
9/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvaan lapseni tekemät vahingot.Putsaisin jos onnistuu. Tarjoutuisin maalaamaan seinän tai korvaisin toki jotenkin (ostaisin maalia tms.). (Ei nyt setään maalaria tarvitsisi palkata, mutta jos vaikka tapetin pilaisi niin ehkä sitten pitäisi maksaa joku tekemään se työ...)

Jos ammattilainen on maalannut seinän, se tulee kyllä erottumaan ja kauas, että joku amatööri on mennyt suhailemaan saman huoneen yhden seinän.

Riippuu seinän väristä, mutta tussia ei saa piiloon yhdellä maalauskerralla. Kohta on luultavasti tasoitettava piiloon, ja se taas vaatii koko seinän maalaamista pariinkin kertaan, ettei korjattu kohta enää erotu. Ei ole mikään pikku juttu, varsinkaan jos uusi talo. Jos on oikein huono tuuri, pitää siirtää kaapistoja, suojata ikkunoita tai oviaukkoja yms. 

Vierailija
10/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peramenttitussi lähtee taikasienellä, vähän joutuu hinkaamaan mutta lähtee kyllä. Itse olen sekä piirtänyt että puhdistanut seinän. Maalin kiilto tosin kärsii mutta ammattimaalarin jälki ei eroa normaaliälyisen ihmisen maalaamasta jäljestä mitenkään, jos siis vetäisee vielä kerroksen vastaavaa maalia päälle. Ero tulee ehkä pohjatyöstä, joka on jo tehty.

Mutta tietysti laittaisin asian kuntoon.

Vierailija
11/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuisin kuin hinaaja ja ja tilaisin maalarin. Sen jälkeen kuopan kaivuu, sinne menisin hiljaa häpeämään.

Vierailija
12/12 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peramenttitussi lähtee taikasienellä, vähän joutuu hinkaamaan mutta lähtee kyllä. Itse olen sekä piirtänyt että puhdistanut seinän. Maalin kiilto tosin kärsii mutta ammattimaalarin jälki ei eroa normaaliälyisen ihmisen maalaamasta jäljestä mitenkään, jos siis vetäisee vielä kerroksen vastaavaa maalia päälle. Ero tulee ehkä pohjatyöstä, joka on jo tehty.

Mutta tietysti laittaisin asian kuntoon.

Seinään jää jälki, koska sieni silottaa kohdan. Olisi maalattava uudelleen..sittenkin kohta saattaa erottua oikeassa valaistuskulmassa