Kihlasormukseksi HOPEAsormus?
Kommentit (13)
Itselläni on vihkisormus antiikkihopeinen.
ja sanoivat että hopea on materiaalina liian pehmeä että voisivat suositella vuosikymmenten jokapäiväiseen käyttöön.
Mutta onko sen nyt sitten pakko olla se sama sormus vielä viidenkymmenen vuoden päästäkin vai voisiko jossain vaiheessa ostaa "päivityksen", se lienee makuasia...
Itse en ottaisi hopeista. Voisihan sen hopeisen sormuksen mistä tykkää ostaa muuten vaan, ei kai sen pakosti tarvitse juuri kihlasormus olla?
hopeista,mutta päädyttiin valkokultaan,kun on kestävämpi.
kihlasormuksen ei ole tarkoitus olla käytössä ikuisuuksia. Tilalle tulee sitten vihkisormus - joka voisi muuten olla valkokultaa, jos pidät enemmän hopean sävystä.
että voi olla mahdoton pitää vierekkäin nätisti sitä ja vihkistä. Mutta eihän kaikki niin haluakaan... Kihliksen voi laittaa oikean käden nimettömään kun hankkii vihkisormuksen.
Suosittelisin 18K valkokultaa, se on kauniin sävyinen, 14K ei ole yleensä tarpeeksi palladiumia antamassa valkoista väriä.
5 hyvät perustelut.
Mikäli et aio päivittää kihlasormusta jossain vaiheessa, kannattaa siihen oikeasti satsata että materiaali ja malli ovat kulutusta ja muodin muutoksia kestävät.
Ihan tuoreet morsiamet (ja sulhaset), joo ymmärrän. Mutta muuten on jotenkin ällöttävän epähygieenistäkin ellei sitten puhdista usein. Harva nykyisin vuosikymmeniä päivittäin kyttää.
Hommatkaa juuri sellaiset kihlasormukset kuin haluatte. Ei siihen ole olemassa mitään sääntöjä. Itse en enää ostaisi uusia sormuksia, en halua, että joku joutuu kaivoksilla kuolemaan/kärsimään saadakseni pienen kiiltävän rinkulan. Antiikki- tai perintösormuksella on paljon enemmän arvoa, kun voi liittyä pitkään sukupolvien ketjuun. Vanhoja sormuksia voi myös muotoilla uudestaan haluamalleen muotille. Itse hommaisin nyt pronssiset sormukset, jos saisin valita uudestaan. Minulla on 11 vuotta sitten ostettu yksinkertainen kultasormus ja vihkisormus samaa luokkaa. Yksinkertaiseen malliin ei ainakaan kyllästy :) Ja 16- vuotiaana ei ollut rahaa sormuksiin miehen kanssa yhteensä kuin 600 markkaa, vihkisormukseni oli muuten samaa hintaluokkaa. 500 markkaa ja satanen lisää pienennyksestä. Ja hyin tämmöisillä on pärjännyt. Vihkisormuksessa on tosin kullan lisäksi raita valkokultaa.
kun se hapen kanssa tekemisissä ollessaan hapettuu.
hopea tummuu ja kellertää saman asian vuoksi.
pronssi ei ole edes jalometalli, vaan metalliseos jossa on kuparia ja hopeaa. ei kovinkaan kestävä....
hopea myöskin parempi muuna sormuksena jota pidetään silloin tällöin kuin joka päiväisessä käytössä pehmeytensä ja hapettumisen takia. joillain ihmisillä hopea tummuu todella nopeasti ihon pH arvon takia, toisilla hopea säilyy käytössä hyvänä mutta laatikossa se kyllä tummuu eli vaatii jatkuvaa puhdistusta.
kaikki korut menettävät kiiltonsa helposti hiuslakasta ja muista kosmeettisista aineista (ihorasvat sun muut...)
hopeaa ja hyvin menee. Turha kysellä täältä mielipiteitä, kun sen tietää, että tasan elintason mukaisia vastauksia saat. Rikkaiden mielestä kaikki muu on häpäisy kihlaukselle kuin timantti-valkokultasormus. Mun perus-pienituloisen mukaan taas sormus on merkki kihlauksesta (tai avioliitosta) eikä rahakukkaron paksuudesta. Niin ollen en välitä piiruakaan mitä muut sormuksestani ajattelevat, enkä myöskään olisi kysynyt "lupaa" ja yleistä hyväksyntää tältä palstalta.
Meillä kihlat hopeaa ja vihkisormuksia ei edes hankittu pilaamaan niitä. Miehellä kuluneempi versio, minulla vielä tosi hyvässä kunnossa. Meillä oli ajatuksena, että kestävät sen mitä kestävät, ostetaan sitten uudet jos ja kun siltä näyttää.
Muistakaa, että itse te päätätte ostatte juuri teitä miellyttävät rinkulat.
Pidän valtavan paljon Lapponia Jewelryn hopeasormuksista. Oisko ihan mautonta, jos ottaisin sellaisen kihlasormukseksi? Kuinka hyvin hopea kestää käytössä?