Musiikista tietävät. Miksei ole naisrumpaleita?
Kertokaa toki jos tiedätte bändejä missä nainen soittaa rumpuja? Olen ihmetellyt kun naiset soittaa paljon eri instrumentteja mutta rumpuja soittavia naisia todella vähän. Onko rumpujen soittamisessa jotain miksi naiset ei kiinnostu sellaisesta? Itse en osaa soittaa mitään instrumenttia mutta olen tällaisen havainnon tehnyt.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
The Runaways
Sandy West oli yksi parhaimmista rockrumpaleista, oli kysessä sitten nainen tai mies. Outoa että taisi lopettaa soittamisen The Runawaysin hajottua. Kuoli syöpään alle viisikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Taannoin katselin useamman videon afrikkailaisille rumpaleille omistetun kanavan puitteissa. Naisrumpalit pysyivät huomattavasti paremmin taimissa! Äijillä oli fjongaa vaikka Charlie Watts'ille jakaa! 😄
Outoa että lähes kaikki Youtubeen videoitaan lähettävät naisrumpalit pukeutuvat aina alusvaatteisiin. Tissit pitää olla tyrkyllä!
Onko naisrumpaleita muka jotenkin merkittävästi vähemmän kuin naismuusikoita ylipäätään? Ei ne naiskitaristit tai naisbasistitkaan mielestäni sen yleisempiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että lähes kaikki Youtubeen videoitaan lähettävät naisrumpalit pukeutuvat aina alusvaatteisiin. Tissit pitää olla tyrkyllä!
Onpa todella outoa joo...
Nainen rummuissa näyttää typerältä! Niin fyysinen,hikipäässä riehuminen rummuissa vaan näyttää niin koomiselta! Sopii karskille miehille, muutenkin rock miellyttää enemmän miesten esittämänä! T:Feministinainen
Heh heh, Jussi69 melkein munat vilkkuu kun ei ole paitaa ja housut on niin matalalla. Mutta täällä heti ollaan valittamassa naisrumpalien vaatetuksesta :D
Vierailija kirjoitti:
eräs maailman parhaista bändeistä, Simple Minds, nykyään naisrumpali
Simple Maids.
Autocorrect sössi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monimutkainen soitin akoille, ei pysy rytmissä. Putkiaivojen hommaa.
mä olen rumpali ja nainen . paremmin soitan varmasti kuin sinä opin jo kuusivuotiaana. soitan myös muitakin soittimia sekä laulaa. vaikka mulla onkin putki aivot on sentään musiikillinen lahjakkuus , niin ja absoluuttinen sävel korva
Onko rumpujen soitto sellaista, että siinä on herkkyyskausi jo ennen kouluikää ja siksi monet tytöt eivät päädy siihen ja myöhemmin ei enää helposti opi? Sinullakin ilmeisesti vanhemmat veivät johonkin soittamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa todella outoa joo...
Todella, todella outoaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian monimutkainen soitin akoille, ei pysy rytmissä. Putkiaivojen hommaa.
mä olen rumpali ja nainen . paremmin soitan varmasti kuin sinä opin jo kuusivuotiaana. soitan myös muitakin soittimia sekä laulaa. vaikka mulla onkin putki aivot on sentään musiikillinen lahjakkuus , niin ja absoluuttinen sävel korva
Kirjoittamaan et kuitenkaan oppinut koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Tuo Ilonan rumpali oli todella pätevä ikäisekseen. Mitä muutamia livepätkiä 80-luvulta olen Youtubesta katsonut, niin soittaa hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä bändeissä nainen on laitettu bassoa soittamaan, koska se on yleensä helpoin homma.
Kokeilepa vetää bassoa kuin Steve Harris tai Geddy Lee.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä bändeissä nainen on laitettu bassoa soittamaan, koska se on yleensä helpoin homma.
Maailmassa on paljon naisia, jotka ovat huippupianisteja ja maailmankuuluja viulunsoittajia.
Onhan niitä. Esim Roxy Petrucci on yksi suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
eräs maailman parhaista bändeistä, Simple Minds, nykyään naisrumpali
Simple Minds ei ole pitkään ollut mikään kummoinen bändi. Bändin charmista lähti paljon pois jo kasarilla kun basisti Derek Forbes lähti ja loput bändin viehätyksestä katosi toisen kantavan voiman kiipparisti Michael McNeilin lähdön myötä. Charlie Burchillin ja Jim Kerrin + vaihtuvien kierrätysmuusikoiden tuotanto ei oo mitään mielenkiintoista tuottanut vuosikymmeniin. Itseasiassa Simple Mindsin mielenkiintoisuus on kääntäen verrannollinen alkuperäisten jäsenten vatsamakkaroiden määrään. Käänne huonompaan tapahtui kasarin puolivälissä kun se ainoa iso hitti tuli yhden hollywood-leffan menestyksen siivittämänä, hitti jota tarjottiin ekaksi Billy Idolille mutta kieltäytyi siitä.
The Go-Go's