Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin siskoani kun hänen tyttärensä majailee siskoni luona monesti monta viikkoa putkeen

Vierailija
01.02.2026 |

Tyttärelle kuitenkin oma asunto ja on ihan aikuinen, 20v. Tiedän että tuolla tytöllä on mielenterveysongelmia ja siskoni varmasti haluaa häntä auttaa, mutta kyllähän tuo sääliksi käy että aikuinen lapsi pyörii nurkissa. Kuulemma huolehtii koirasta ja vie ulos mutta ottaisi koiran sitten vaikka omaan asuntoonsa. 

Onko tuo normaalia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saastaisen inhottava ihminen, ap. 

Ja sinä puhut todella törkeästi vieraalle ihmiselle, joka vain kysyi muiden mielipidettä.

Vierailija
22/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen negatiivisesti auhtautuneet ovat itse niitä jotka pyrkivät loisimaan toisten kustannuksella.

Tuskin aloittajan siskon tyttö omilla rahoillaan kaupassa käy ja toisi itselleen tai molemmille sieltä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 25v tyttäreni muutti syksyllä takaisin luokseni. Opiskelijoilla on rahat loppu. Itselläni ei ole mitään valittamista, pidän lapsistani. Arki pelaa oikein hyvin kun ei ole lapsia kasvattanut sikolätissä.

Vierailija
24/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseen negatiivisesti auhtautuneet ovat itse niitä jotka pyrkivät loisimaan toisten kustannuksella.

Tuskin aloittajan siskon tyttö omilla rahoillaan kaupassa käy ja toisi itselleen tai molemmille sieltä jotain.

Saatikka tekee siellä mitään hyödyllistä, esim.siivoaa tai laittaa ruokaa. Varmaan makoilee passattavana ja elätettävänä ja on taakka.

Vierailija
25/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö tämä tytär jotain? Opiskeleeko tai onko töissä? 

Vierailija
26/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa norten on nykyisin  pärjätä omillaan. Pitempi aikaista työpaikkaa  on lähes mahdoton saada. Vaikka kuinka ahkerasti hakee. Mikähän tuon tytön tilanne  on ? Jos on diaknoosi niin voi lääkärin todistuksella hakea kuntoutusrahaa. Kouluunkin saa kuntoutusrahan ja on myös kuntouttavaa työtoimintaa.  Hoitotukea voi myös kysyä.  Sen tiedän että itse on kaikki tiedot etsittävä.  Kelasta kun jotain kyselin niin ei sielläkään työntekiä  tiennyt.  Nyt on kyllä netti ja vauva palstat. Josta voi kysellä asioita. Ennen ei ollut piti vaan pähkäillä ja selvitellä itsekseen.

Vierailija
27/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 30v töissä käyvä ihminen ja asun samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa. Silti "majailen" heidän luonaan välillä useamman yön, koska tullaan hyvin toimeen ja ollaan läheisiä. Mulla on siellä jopa edelleen oma huone, jossa voin olla kun heillä on iso omakotitalo. Onko nyt syytä sääliä mun vanhempia kun aikuinen lapsi heitä kehtaa häiritä? :D 

Noloa, oikein oma lastenhuone ja kaikkea.. Itse en kehtaisi mennä moneksi päiväksi vanhempieni riesaksi, vaikka hyvissä väleissä ollaankin. Itsekin arvostan omaa rauhaa.

Kaikki ihmiset eivät ole erakoita niinkuin sinä

Vierailija
28/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikeaa norten on nykyisin  pärjätä omillaan. Pitempi aikaista työpaikkaa  on lähes mahdoton saada. Vaikka kuinka ahkerasti hakee. Mikähän tuon tytön tilanne  on ? Jos on diaknoosi niin voi lääkärin todistuksella hakea kuntoutusrahaa. Kouluunkin saa kuntoutusrahan ja on myös kuntouttavaa työtoimintaa.  Hoitotukea voi myös kysyä.  Sen tiedän että itse on kaikki tiedot etsittävä.  Kelasta kun jotain kyselin niin ei sielläkään työntekiä  tiennyt.  Nyt on kyllä netti ja vauva palstat. Josta voi kysellä asioita. Ennen ei ollut piti vaan pähkäillä ja selvitellä itsekseen.

Diagnoosi...Se on diagnoosi.

Vierailija
29/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatikka tekee siellä mitään hyödyllistä, esim.siivoaa tai laittaa ruokaa. Varmaan makoilee passattavana ja elätettävänä ja on taakka.

Luulen että puhut omista lapsistasi. Kaikki eivät kasvata lapsistaan uusavuttomia jolloin yhteiselo on oikein mielekästä.

Vierailija
30/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä onkin. Hyvä kun korjasit 

Vierailija
31/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aika lapsellinen ja avuton 20v. Ei minustakaan ole normaalia, tuon ikäisenä olin asunut itsekseni jo 3 vuotta ja yövyin vanhemmilla vain juhlapyhien aikaan. 

Miksi ihmiset luulevat sen olevan niin hieno asia, että 17v muutetaan pois sossun tukien varassa. Jos siis tavoitteena on olla hyvin koulutettu

Vierailija
32/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä nuoret tiedetään, ovat yleensä poikia. Jotkut äidit takertuvat poikiinsa, jotka eivät tee yhtään mitään syömisen ja juomisen lisäksi. Äitiparka antaa suurimman osan palkasta tai eläkkeestään tyhmälle pojalle, joka vain makaa ja kuluttaa. Näitä on lähipiirissä useita.

En muuten välitä, ei kuulu minulle, mutta silloin kun käydään jossain porukalla, ja vanhemmat olettavat että minä ja kaikki muutkin palvovat ja rahoittavat koko ajan hänen laiskaa kultapoikaansa - niin se kyllä riepoo! 

Se kotonaloisiva aikuinen kakara roikkuu joka Lapinreissulla ja juhannusjuhlissa muiden mukana - eikä sillä ole ikinä pennin jeniä, ei autoa tai ajokorttia, ei maksa bensoja, ei tee mitään, ja rahaa pyytää joka käänteessä, on nälkä ja kännykkä on rikki. Kännykän kun ostaa sille, niin sitten pyydetään heti paria sataa rotsiin, ja "Voitko ostaa samalla meillekin 6 kiloa poroa? Tuo samalla Alkosta pari isoa vodkaa." jne.jne. Raaaah! 

Vierailija
33/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 30v töissä käyvä ihminen ja asun samalla paikkakunnalla vanhempieni kanssa. Silti "majailen" heidän luonaan välillä useamman yön, koska tullaan hyvin toimeen ja ollaan läheisiä. Mulla on siellä jopa edelleen oma huone, jossa voin olla kun heillä on iso omakotitalo. Onko nyt syytä sääliä mun vanhempia kun aikuinen lapsi heitä kehtaa häiritä? :D 

Noloa, oikein oma lastenhuone ja kaikkea.. Itse en kehtaisi mennä moneksi päiväksi vanhempieni riesaksi, vaikka hyvissä väleissä ollaankin. Itsekin arvostan omaa rauhaa.

Kaikki ihmiset eivät ole erakoita niinkuin sinä

No minun kaveripiirissä ei kyllä kukaan loisi päiväkausia vanhempien nurkissa. 

Vierailija
34/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voisit ap ottaa siskosi kanssa ihan naama naamatusten puheeksi tuon huolesi hänen tyttärensä elämästä, että sinun mielestä tyttö ei saisi olla äitinsä asunnossa, viettää aikaa äitinsä kanssa niin paljon ja tytön pitäisi saada elämäsä järjestykseen. Sitten kun vielä keksit toimivat keinot tämän ongelman ratkaisemiseen, niin kerrot nekin. Jos sinulla ei ole esittää rakentavia ehdotuksia tyttären elämän kohentamiseksi, niin siihen asti keskity omaan elämääsi. 

Vierailija
35/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuhun en ota kantaa mutta monta viikkoa putkeen vieraileva ihminen tulkitaan jo asunnossa asuvaksi, jos asuu kerros- tai rivitalossa. 

Onko sillä väliä, mitä joku kyyläävä naapuri tulkitsee? Ja ehkeivät ole edes sinun naapureitasi.

Vierailija
36/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä nuoret tiedetään, ovat yleensä poikia. Jotkut äidit takertuvat poikiinsa, jotka eivät tee yhtään mitään syömisen ja juomisen lisäksi. Äitiparka antaa suurimman osan palkasta tai eläkkeestään tyhmälle pojalle, joka vain makaa ja kuluttaa. Näitä on lähipiirissä useita.

En muuten välitä, ei kuulu minulle, mutta silloin kun käydään jossain porukalla, ja vanhemmat olettavat että minä ja kaikki muu

...unohdin mänkijän. Sukulaisten on ostettava kotipojalle mönkijä ja maksettava siihen vakuutukset ja verot ja bensat. Krossipyöräkin olisi kiva. Muuten olet huono ja ilkeä eno. 

Vierailija
37/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Taas saa olla onnellinen, että ei ole lisääntynyt. Olisi ihan perseestä, jos joku mielisairas aikuinen nainen pesiytyisi kotiini viikoiksi.

Vierailija
38/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äitiä todella hyvin. Kyllä sitä usein väsyy itse. Varsinkin jos on ainoa johon lapsi voi turvaantua.  Olen vuosikymmenet  tukenut lastani. Ollut vaikeat pitkät sairaala jaksot. Tukiverkosto on tärkeää, ettei jää yksin. Nyt on vaikea päästä edes keskustelemaan yleiselle puolelle. Lääkäriin pääseminen  kestää kauan. Ei edes sairaalaan oteta vaikka itse haluaisi. Tai laitetaan liian aikaisin pois. Ei kaikki  jaksa pitää puoliaan. Niin ja säästöt puree juuri näihin  eniten. 

Vierailija
39/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma 25v tyttäreni muutti syksyllä takaisin luokseni. Opiskelijoilla on rahat loppu. Itselläni ei ole mitään valittamista, pidän lapsistani. Arki pelaa oikein hyvin kun ei ole lapsia kasvattanut sikolätissä.

Liittyy aloitukseen miten? Onko tyttärelläsikin mt-ongelmia kuten aloituksessa? Puhutaan nyt vähän eri asioista kuitenkin.

Vierailija
40/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän  tyttö tuosta koirasta  varmasti tykkäsi ja olisi siitä kauan kaivattua seuraa Tyttö on kuitenkin erittäin järkevä. Tietää vastuunsa eläin pitää ruokkia ja ulkoiluttaa. Huonossa kunnossa nuo voivat olla ylivoimaisia tehtäviä. Kun ei välttämättä omia ruokiakaan jaksa tehdä. Hyvä että kaupasta saa valmisruokia Tai äiti laittaa mukaan. Masentunut ei parane kun sanotaan,että ota itseäsi niskasta kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi