Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittisivustolla huomattua

Vierailija
01.02.2026 |

Tulipa tehtyä profiili tinderiin ja mikä pettymys. Olen siis nainen ja yli 50 vuotias. Osuma kun tulee ja aletaan juttelemaan, niin melkein aina käy näin...mies puhuu vain itsestään, ei kysy minulta mitään. Minkämoista keskustelua tuo tuommonen on? 

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne miehet taida etsiäkkään näitä katkeroituneita vanhoja akkoja sieltä, joilla ei ole mitään hyvää tuotavaa parisuhteeseen. He vain skannaavat yhtä helmeä, jolla olisi naisellisia piirteitä vielä jäljellä.

Sun mielestä toive normaalista, vastavuoroisesta keskustelusta, jossa ollaan kiinnostuneita toisesta, on katkeraa? No, me normaalit ymmärrämme, miksi olet, ja pysyt, sinkkuna. 

Ymmärsit väärin, katkeralla viittasin asenteeseen, jossa et vaivaudu määrittelemään tai kuvailemaan, että mitä tarkoitat normaalilla keskustelulla ja sitten purat vihaa ja turhautumista täällä palstalla.

Vierailija
62/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kyllä näytä tietävän mitä haluavat. Ja tästä syy vieritetään miehille.

Buahhhah. Miehethän ne on, jotka kärsii male loneliness epidemicistä. 

Sellainen harha tänään. Olen mies enkä tiedä ketään miestä joka kärsisi naisettomuudesta, mutta ehkä pyörin eri piireissä, en ole koskaan ollut Tinderissäkään.

Ehkä sunkin kannattaisi etsiä eri paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kyllä näytä tietävän mitä haluavat. Ja tästä syy vieritetään miehille.

Aivan. Miten sitten selität sen, että ne parhaiten vuorovaikutukseen pystyvät miehet pääsevät treffeille ja suhteisiin?  

Onneksi kukaan maailmassa ei pakota sua olemaan mikään muun kuin itsesi, jolloin naiset osaa välttää sut heti. Ei tuhlata kenenkään aikaa ja kaikki maailman naiset kiittää. 

Vierailija
64/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne miehet taida etsiäkkään näitä katkeroituneita vanhoja akkoja sieltä, joilla ei ole mitään hyvää tuotavaa parisuhteeseen. He vain skannaavat yhtä helmeä, jolla olisi naisellisia piirteitä vielä jäljellä.

Sun mielestä toive normaalista, vastavuoroisesta keskustelusta, jossa ollaan kiinnostuneita toisesta, on katkeraa? No, me normaalit ymmärrämme, miksi olet, ja pysyt, sinkkuna. 

Ymmärsit väärin, katkeralla viittasin asenteeseen, jossa et vaivaudu määrittelemään tai kuvailemaan, että mitä tarkoitat normaalilla keskustelulla ja sitten purat vihaa ja turhautumista täällä palstalla.

Ei mulla ole mitään syytä vihaan tai katkeruuteen, projisoitko nyt kenties? Mutta kuten joku totesi jo aiemmin, ei ole naisten tehtävä opettaa sulle, mikä on normaalia vuorovaikutusta. Onneksi saat olla ihan rauhassa oma itsesi. 

Vierailija
65/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Miten sitten selität sen, että ne parhaiten vuorovaikutukseen pystyvät miehet pääsevät treffeille ja suhteisiin?  

Onneksi kukaan maailmassa ei pakota sua olemaan mikään muun kuin itsesi, jolloin naiset osaa välttää sut heti. Ei tuhlata kenenkään aikaa ja kaikki maailman naiset kiittää. 

Tää kuvastaa naisten kuvitelmaa, että kuka vaan mies tekisi mitä vaan "päästäkseen" treffeille ja suhteisiin.

Kyllä mä näkisin, että mies on mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.

Se miksi miehet viestittelevät sinunkaltaisillesi eri alustoilla, on se, että he eivät silloin vielä tiedä millainen olet.

Kun tuo asia selviää, niin viestittely loppuu kuin seinään.

Vierailija
66/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buahhhah. Miehethän ne on, jotka kärsii male loneliness epidemicistä. 

Sellainen harha tänään. Olen mies enkä tiedä ketään miestä joka kärsisi naisettomuudesta, mutta ehkä pyörin eri piireissä, en ole koskaan ollut Tinderissäkään.

Ehkä sunkin kannattaisi etsiä eri paikasta.

Etsiä siis tarkalleen ottaen mitä? Miestä? Mihin sellaista tarvitaan? 

Vierailija
67/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kuvastaa naisten kuvitelmaa, että kuka vaan mies tekisi mitä vaan "päästäkseen" treffeille ja suhteisiin.

Kyllä mä näkisin, että mies on mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.

Se miksi miehet viestittelevät sinunkaltaisillesi eri alustoilla, on se, että he eivät silloin vielä tiedä millainen olet.

Kun tuo asia selviää, niin viestittely lop

Luulet loukkaavasi? Metsään menee, en ole yhdessäkään deittisovelluksessa. Miksi ihmeessä olisin? 

Vierailija
68/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sen verran elämänkokemusta että kykenen yhdellä silmäyksellä näkemään millainen ihminen jos ei livenä niin kuvasta. Jos ei tätäkään mahdollisuutta niin muutama kysymys riittää. Tätä kutsutaan psykologiaksi.

"Tätä kutsutaan psykologiaksi."

Hieman yksityiskohtaisemmin kuvattuna "henkilökohtaisessa tiiviissä kuplassansa kasvaneen omaksi keittiöpsykologiaksi". 

Vierailija
69/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa taas kerran nähdään, miten  miehet ei voi ymmärtää, että nainen valitsee vapaaehtoisesti olla sinkku, koska he ovat sitä vastentahtoisesti. 

Vierailija
70/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallikaa mun nauraa... Jos oli varaa valita ennen, niin on useinmiten varaa valita edelleen. Mummelit voivat toki leikkiä vaikeasti tavoiteltavia apeissa, mutta sinnehän jäävät, yleensä vuosiksi. Aina silloin tällöin joku poka, joka mukamas mullistaa maailman, mutta osoittautuukin sitten pettymykseksi. Nää samat viisikymppiset oli nettideittailemassa jo kolme-nelikymppisinä ja edelleen uskovat, että se prinssi rohkea löytyy just heille...

No siinähän sitten valitsevat. Jos kyseinen mies ei kiinnosta naista, niin sitten ei kiinnosta - ei miehen kiinnostavuus siitä lisäänny, jos hänellä "on varaa valita". Jos mies ei ole sitä, mitä nainen etsii, niin nainen swaippaa vasemmalle. Katsos kun ihan joa ikisellä on varaa valikoida. Vaikka ei ikinä löytäisi etsimäänsä, on silti varaa valikoida ja olla tyytymättä epäkiinnostaviin.

Vierailija
71/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

En ole itse tinderissä ollut ikinä, mutta ihmettelen vähän näitä naisten kriteerejä. Ei kai sen kirjoittelun tarkoitus ole mikään syvällinen tutustuminen, sehän on vain läppää ja yhteyden luomista. Ei siinä ole tarkoitus muuta kuin sopia se eka tapaaminen. 
Sitten tavataan ekan kerran aika nopeasti ja jatketaan juttua siitä, mennään ehkä sänkyyn että näkee natsaako ne jutut, ja vasta sitten alkaa se syvempi tutustuminen. Ja että onko kiinnostusta ylipäänsä. Eihän sellaista voi tietää, jos ei ole edes nähnyt toista?
Tuntuu jotenkin oudolle, että muutamalle ekalle viestille laitetaan näin paljon painoarvoa? Keskitytte kyllä ihan vääriin asioihin. Ei ihme ettei miestä löydy! 
Ja siis anteeksi suora puheeni, sanon nämä asiat 50+ ikäisenä paljon elämää nähneenä naisena. 
Miksi tuhlaatte aikaa kirjoitteluun? Mitä iloa siitä on kun menette treffeille ja sitten se sanaseppo onkin joku epäsiisti hampaaton pelle tai p

Jos kerran et itse ole ollut Tinderissä ikinä, niin ei kannata antaa ohjeitakaan sinne. Tekstistäsi todellakin huomaa, että kokemusta deittisovelluksista ei ole. Luuletko tosiaan, että jos naiselle tulisi 20 matchia, hän menisi melkein sokkona harrastamaan näiden kaikkien kanssa seksiä ja sitten vasta alkaisi katsoa, kiinnostaako kukaan niin paljon, että haluaisi edes tutustua? Ensinnäkin miksi ajattelet, että nainen tekisi niin, ja toiseksi MILLÄ AJALLA? Itse en ainakaan halua kuin max yhdet treffit /viikko, mieluiten ei sitäkään (1-2 kuukaudessa on riittävästä, ja vähempikin tahti riittäisi), eli mieluummin valikoin viestittelemällä ne oikeasti kiinnostavalta vaikuttavat kuin juoksisin treffeillä lukuisten epäkiinnostavien kanssa ja harrastaisin seksiä lukuisten epäkiinnostavien miesten kanssa.

Mies ei löydy sen todennäköisemmin niin, että käyttää kaiken vapaa-aikansa juoksemalla treffeillä ihmisten kanssa, joiden kanssa ei oikeasti haluaisi viettää aikaa. Tällä lailla saa vain deittailu-uupumuksen ja koko homma alkaa tylsistyttää. Lisäksi ihmisillä on muutain elämää - on työt, harrastukset, läheiset ihmiset... OIkean ihmisen löytämiseen voi mennä vaika kaksi vuotta. Ei sitä kahta vuotta kannata elää niin, että koko muu elämä jää tauolle ja tapailee vain random miehiä. Jos oikeanlainen ihminen tulee vastaan vasta kahden vuoden päästä, niin silloin hän tulee vastaan vasta silloin, eikä niiden epäkiinnostavien ja epäsopivien tapailu siinä välissä nopeuta prosessia ollenkaan. 

Vierailija
72/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain vain ne muutaman matchin ja koitin pitää niistä kiinni. Kyselin, keskustelin ja kerroin olevani kunnollinen sekä kiltti. Vaikka kuinka pitkiä tai lyhyitä viestejä laitoin (joskus useammankin), eivät naiset vastanneet. Ei taida nykynaisille hyvä mies kelvata...

Vierailija
73/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kannattaa kyllä pysyä kaukana sellaisista miehistä, joiden pääpyrkimys on olla naisten mielestä kiinnostava.

Vierailija
74/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vain ne muutaman matchin ja koitin pitää niistä kiinni. Kyselin, keskustelin ja kerroin olevani kunnollinen sekä kiltti. Vaikka kuinka pitkiä tai lyhyitä viestejä laitoin (joskus useammankin), eivät naiset vastanneet. Ei taida nykynaisille hyvä mies kelvata...

"Kiltti" mies tulee aina -AINA- hintalapun kanssa. Se on iso varoituslippu naisille. Sitä paitsi "kunnollinen" ja "kiltti" on todellakin bare minimum. Ehkä sun viestit oli tylsiä tai jotenkin sopimattomia, eikä vika olekaan naisissa? Ei ole mahdollista...? 

Mikä siinä on, että nainen pohtii, miksei hän kelpaa, mutta mies, kuten tässäkin huomataan, miettii, mikä vika naisissa. Ootteko te oikeasti noin h elvetin täynnä itseänne ja omaa erinomaisuuttanne? 

Vierailija
75/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kuulin mun mielestä ihan hyvän vinkin alkudeittailuun: pyri olemaan ennemmin kiinnostunut kuin kiinnostava. 

Vierailija
76/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kiltti" mies tulee aina -AINA- hintalapun kanssa. Se on iso varoituslippu naisille. Sitä paitsi "kunnollinen" ja "kiltti" on todellakin bare minimum. Ehkä sun viestit oli tylsiä tai jotenkin sopimattomia, eikä vika olekaan naisissa? Ei ole mahdollista...? 

Mikä siinä on, että nainen pohtii, miksei hän kelpaa, mutta mies, kuten tässäkin huomataan, miettii, mikä vika naisissa. Ootteko te oikeasti noin h elvetin täynnä itseänne ja omaa erinomaisuuttanne? 

Vai onko niin, että tietynlaiset etsivät jännämiestä, jonka pyrkivät kesyttämään puudelikseen joka käyttää voimaansa naisen tarkoituksiin. Tosin sitten kun kesytys on valmis, mies lakkaa kiinnostamasta ja otetaan seuraava kierrokseen.

Vierailija
77/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh, olisin voinut kirjoittaa aivan saman! En tajua, miten miehet kuvittelee, että kirjoittaminen vain itsestä ja KAIKKI vuorovaikutuksen puute saa naisen kiinnostumaan. 

Nykyään leikin -sen hetken kun jaksan- samoilla säännöillä ja vastaan kirjottaen minä,minä,minäminäminä... Aika äkkiä loppuu kiinnostus😂 Jos olen oikein viitseliäällä tuulella, vastaan, että "kuten biossani lukee, arvostan hyviä vuorovaikutustaitoja, jota tämä sun munäminäminä-viesti ei ole". Ja sitten miehet... Niinku oikeasti... Suuttuu 😂😂😂😂

Mulla on selitys tälle. Nää 5-kymppiset miehet on niin tottuneita olemaan oman maailmansa keskipisteitä, etteivät tajua, miten samanikäiset sinkut naiset ovat muuttuneet. 2-kymppisenä , siis 30 vuotta sitten, miehellä oli ehkä jopa vara valita, mutta nyt puhaltelee uudet tuulet heilamarkkinoilla. 

<

ja kun kysyt, niin nainen vastaa 1-5 sanalla kysymättä mitään vastapalloon. Kun nyt yleistetään niin yleistetään toisinkinpäin.

Vierailija
78/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa taas kerran nähdään, miten  miehet ei voi ymmärtää, että nainen valitsee vapaaehtoisesti olla sinkku, koska he ovat sitä vastentahtoisesti. 

Mistä keksit, että kaikki miehet olisi vastentahtoisesti sinkkuja? Hyvä sinkkuus voittaa aina huonon parisuhteen. 

Vierailija
79/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittisivujen ongelma on, että pitäisi kiinnostua käymään tekstiviestittelyä jonkun tuntemattoman kanssa, jonka profiilin todenperäisyydestä ei ole mitään takeita. Livenä kohdatessa tiedät heti kiinnostaako toiseen tutustua vai ei. 

Vierailija
80/88 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittisivujen ongelma on, että pitäisi kiinnostua käymään tekstiviestittelyä jonkun tuntemattoman kanssa, jonka profiilin todenperäisyydestä ei ole mitään takeita. Livenä kohdatessa tiedät heti kiinnostaako toiseen tutustua vai ei. 

Näinhän se on, mutta millä perusteella valikoit ne, joita menet tapaamaan livenä? Itsestään selvää on, että et voi tavata livenä kaikkia, koska heitä voi olla satoja tai jopa tuhansia. Jos swaippaat oikealle kaikki, jota profiilin perusteella vaikuttavat siltä, että saattaisivat olla kiinnostavia, niin matchejakin voi tulla vaikka 20, joillekin jopa enemmän. Ehditkö tavata heidät kaikki ja jos, niin millä aikataululla? Toki, jos matcheja on 1-2, niin silloin tätä ongelmaa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän