Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päiväkodissa hoitaja voi erehtyä lapsen vaatteista?

Vierailija
01.02.2026 |

Jos kaikilla on oma laatikko mihin ne vaatteet tulee. Riisuessa laittaa kaiken sinne laatikkoon ja sieltä ne sitten löytyy kun pukee päälle.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä puhutaan, että lapset "puetaan", eiköhän ne lapset ihan itse tee tämän toimenpiteen yli kahden vuoden  ikäiset.

Tottakai ne voi mennä sekaisin, kun kaksitoista haalaria on lattialla pukemista vailla.

Sen ikäinen lapsi joka itse osaa pukea, ottaa sen haalarinsa ja pukee sen päälleen. Missä vaiheessa ne haalarit jää lattialle lojumaan?

Vierailija
42/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla ei edes ole samanlaisia Rukan kurahousuja kuten joskus oli tällainen "monopoli" !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö... Siis kuinka niin? Kai tiedät, että on olemassa esim. nimikointitarroja, leimasimia, ihan tusseja yms. sitä varten. Se nimi laitetaan yleensä esim. Kokolappuun, mistä se on helppo löytää. En ole vielä koskaan törmännyt siihen, että joku käyttäisi lapsen vaatteet jossain firmassa kirjoittavana. 

Itsellä ei enää päiväkoti-ikäisiä lapsia, mutta ei niistä nimikoinneista ollut paljoakaan hyötyä. Ihan iloisesti käytettiin toisen nimellä olevia vaatteita. Yhdet uudet rukkaset hain toisen lapsen lokerosta, olivat olleet "lainassa" useamman päivän, vaikka nimi oli selkeästi näkyvissä.

Vierailija
44/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä puhutaan, että lapset "puetaan", eiköhän ne lapset ihan itse tee tämän toimenpiteen yli kahden vuoden  ikäiset.

Tottakai ne voi mennä sekaisin, kun kaksitoista haalaria on lattialla pukemista vailla.

Heh, maata mainitsematta, kerran yks ulkom äiti kilahti kun lapsen tai siis kaikkien lasten haalarit olivat lattialla! Sitgä säksätystä, että HÄNEN kullanmurunsa ja plaaplaa. Meillä oli laitosapulainen joka osasi ko maan kieltä, hän vähän selvitti äidille asiaa.

Vierailija
45/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmässä jopa 27 lasta, jotka ottaa itse ne vaatteensa käytävälle. Isot pukevat itse ja saattavat sekoittaa vaatteensa. Samanlaisia vaatteita tusina. 

Suurin syy vaatteiden sekoittumiseen on, että ne on jätetty nimikoimatta. En ymmärrä vanhempia, jotka eivät tajua merkata lastensa vaatteita. 

Mikä se onkaan varhaiskasvattajan pedagoginen tehtävä tuossa tilanteessa? No tietenkin opettaa lapset tunnistamaan omat vaatteensa! Mikä siinä on niin vaikeaa, että aikuinen ei voi olla lasten kanssa, 27 lapsen ryhmässä kun pitää olla 4 varhaiskasvattajaa!

Suurin syy vaatteiden sekoittumiseen eivät ole vanhemmat vaan varhaiskasvattajat, jotka ovat liian laiskoja opastamaan lapsia. Ei heitä kiinnosta, onko lapsilla vaatteet mitenkuten päällä, heitä kiinnostaa vain se, että ulkona on vapaata leikkiä ja pääsee puhelimen äärelle. Järkyttävintä on tieto siitä, että koulun eskarissa ulkoilu on ohjattua liikuntaa ja aikuisetkin joutuvat tekemään jotain.

Vierailija
46/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden varhaiskasvattajien tilalle pitäisi saada perinteiset tarhatädit.

Vierailija
47/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että yhdessä päikyssä alkoi lapsen hyvät lämpöiset rukkaset pysyä lapsen omassa käytössä sitten, kun niihin kirjoitettiin tekstiilitussilla nimi. Isolla. Ulkopuolelle.

Vierailija
48/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on aina ollut, Karenit saa Karenin kohtelun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän