Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päiväkodissa hoitaja voi erehtyä lapsen vaatteista?

Vierailija
01.02.2026 |

Jos kaikilla on oma laatikko mihin ne vaatteet tulee. Riisuessa laittaa kaiken sinne laatikkoon ja sieltä ne sitten löytyy kun pukee päälle.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmässä jopa 27 lasta, jotka ottaa itse ne vaatteensa käytävälle. Isot pukevat itse ja saattavat sekoittaa vaatteensa. Samanlaisia vaatteita tusina. 

Suurin syy vaatteiden sekoittumiseen on, että ne on jätetty nimikoimatta. En ymmärrä vanhempia, jotka eivät tajua merkata lastensa vaatteita. 

Et ehkä ole tietoinen siitä että nimen kirjominen maksaa kymmeniä euroja per vaate.

Tekstiilitussin saa reilusti alle kympillä ja sillä merkkaa aika monta vaatetta. Nykyään lastenvaatteissa on aika usein ihan erikseen lappu nimeä varten tai sen voi kirjoittaa pesuohjelappuun tai muuhun vaatteessa olevaan lappuseen.

Neula ja kirjontalankakaan ei hirveitä maksa. Voit kirjoa nimen vaikka paidan rintamukseen.

Mä olen nimikoinut aikanaan lapsen vaatteet ihan vain tavallisella spriiliukoisella tussilla kokolappuun kirjoittamalla. Mikä niistä tekstiilitusseistakaan tekee parempia 

Vierailija
22/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmässä jopa 27 lasta, jotka ottaa itse ne vaatteensa käytävälle. Isot pukevat itse ja saattavat sekoittaa vaatteensa. Samanlaisia vaatteita tusina. 

Suurin syy vaatteiden sekoittumiseen on, että ne on jätetty nimikoimatta. En ymmärrä vanhempia, jotka eivät tajua merkata lastensa vaatteita. 

Et ehkä ole tietoinen siitä että nimen kirjominen maksaa kymmeniä euroja per vaate.

PERMANENT tussi ei maksa kymmeniä euroja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden pienimmän vaatteet jätetään päikkäreiden ajaksi hoitopöydälle, ku kätevintä siitä pukea päälle samalla ku vaihtaa vaipan. Toinen lapsista on pienikokoinen, toinen isompi. Vaatteissa ei nimiä. Tämä pienempi tuotiin herättyään mulle, vaihdoin vaipan ja laitoin tietysti ne pienemmät housut hänelle. Mutta sitten toinen hoitaja sanoi, että ne olikin sen isomman pöksyt 😅 

Vierailija
24/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti.

Mä en erota edes omien lasteni vaatteita toisistaan. Välillä on 8 vuotiaalla 5 vuotiaan veljen vaatteet tms, jos eivät itse sano asiasta

Kaikenlaiset niitä lapsia saavatkaan tehdä.

Vierailija
25/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi hoitaa kersansa itse. Problem solved.

Vierailija
26/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ja noi hoitajat ei itse vaivaudu etsimään niitä kadonneita vaatteita löytökorista kun ilmoittaa jotain hävinneen?

Kyyllä meillä ovat 😁😁😁😁

Vierailija
27/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä saatat onnistua pukemaan eriparisukat jalkaasi, vaikka kyse on omista vaatteistasi ja itse aikuisena vieläpä huolehdit siitä? 

Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miten joku onnistuu polttamaan ruoan uunissa.

No jos ne sukat olisi omassa lokerossaan missä muita sukkia ei olisi, niin en kyllä onnistuisikaan pukemaan eriparisukkia (no en kyllä tee sitä muutenkaan, onhan mulla silmät päässä).  Miten ruoan polttaminen uunissa liittyy tähän? Se on unohdus, ei sekaannus.

Vierailija
28/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiiitooosss.. Kukaan ei tiennyt  🤭🤭🤭🤭🤭

Vierailija
29/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti.

Mä en erota edes omien lasteni vaatteita toisistaan. Välillä on 8 vuotiaalla 5 vuotiaan veljen vaatteet tms, jos eivät itse sano asiasta

Kaikenlaiset niitä lapsia saavatkaan tehdä.

No, sinäpäsen sen viisauden hönkäsit....   

Vierailija
30/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin vaarallista jos on väärät ulkohousut jalassa jos kaikki lapset ovat kuitenkin lämpimiä ja kuivia? Kotona vanhemmat tietenkin tarkistavat vaatteet joka päivä ja palauttavat vaihtuneet vaatteet seuraavana aamuna, tarvittaessa pestynä.

Vierailija
31/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ryhmässä, jossa 21 lapsella oli: 13 samankokoiset, sananmerkkiset ja samanväriset haalarit.  Samoin toista haalaria: 5 lapsella samanmerkkiset, samanväriset ja samankokoiset haalarit. 14 samankokoiset, samanmerkkiset, samankokoiset väriset rukkaset. Pipoissa oli enemmän vaihtelua, mutta noin 10 samaa pipoa. 13 samankokoiset, samanväriset Kuomat. 

Arvaa, oliko kaikkia edes nimikoitu? Lisäksihän lapset pukevat itse. Joten kyllä, voi vaihtua.

Itse kun vain lapset päiväkotiin, niin opetin lapselle, että tarkistaa oman nimen vaatteista aina ennen kuin pukee. Lisäksijoka vaatteessa oli jokin oma juttu. Kuomienkin varteen lisäsin jonkin erityisen muotoisen tarraheijastimen.

Meidän tytön siniset kumpparit jäivät omaan käyttöön vasta sen jälkeen, kun liimattiin niihin tyttömäiset tarrrat. Sitä ennen pojat käyttivät niitä, vaikka i

Meillä poika tuli joku kerta iltapäiväkerhosta kotiin tavallista myöhemmin. Oli jäänyt viimeiseksi, kun toinen kenkä oli ollut hukassa, mutta löytynyt sitten ihan muualta kuin eteistilasta. Illalla oltiin lähdössä johonkin ja alkoi valittaa, että toinen kenkä puristaa. Mitä ihmettä, ihan uudet kengät. Muta ei se ihme ollut, oli 3 kokoa liian pieni. Joku oli siis ottanut hukkuneen kenkänsä tilalle meidän pojan kengän. Luultiin et seuraavana päivänä toisi vähin äänin, jollei kehtaisi tunnustaa, väärän kengän takaisin. Mutta eipä sitä ikinä löytynyt. 

Vierailija
32/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiiitooosss.. Kukaan ei tiennyt  🤭🤭🤭🤭🤭

No ei todellakaan tiedä, monta kertaa kysytty MILLÄ MÄ SEN NIMEN LAITAN!

Vierailija
33/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi vaatteet mennä sekaisin kun ne otetaan lapsen omasta lokerosta silloin, kun ne puetaan lapselle? Sitten kun lapsi riisutaan, ne laitetaan takaisin omaan lokeroon. Missä vaiheessa ne menevät sekaisin muiden lasten vaatteiden kanssa? No eipä kyllä meidän lapsen päiväkodissa koskaan ole tällaista tapahtunutkaan. Jossain sitten muka tapahtuu jatkuvasti? Voiko edes olla totta?

Vierailija
34/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla oli just se että on yli 20haalaria jne.

Syksy kun alkaa, niin näkee selkeästi että "ahaa, nyt on ollu haalarit kaupassa x tarjouksessa" Huomenna sitten "ahaa nyt collegepuvut"

Ja joka iikalla samanlaiset!

Kuomista näen painajaisia vieläkin!

54 kenkää, samankokoista kuomaa menee sekaisin siis tosi äkkiä!

Vierailija
35/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ole tietoinen, että tekstiilitussit on keksitty... ja jokainen meistä on ollut käsityötunneilla, joten kirjominenkin on aika helppoa jopa minulle miehenä...

Meille ei opettu  mistään tussista mitään,   onko tosiaan kirjoittaminen helppoa ???? 😝😝😝😝🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
36/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi hoitaa kersansa itse. Problem solved.

Entiedä näistä jutuista kunnolla kun olen  Vanhapiika.  

Vierailija
37/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on murheista pienin, jos Toivon kauluri onkin Urhon kaulassa. Voi kyynel.

Siellä ei ole yhtään vakihenkilökuntaa paikalla, kaikki jotain sijaisia joita ei kiinnosta ja jotka eivät välitä. Sitä se teettää kun viette kipeät lapset päiväkotiin, henkilökunta saa tartunnan.

...ja Toivolla on täitä ja Urholla kihomatoja ja huppista keikkaa, kerää koko eläintarha.

Vierailija
38/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan, että lapset "puetaan", eiköhän ne lapset ihan itse tee tämän toimenpiteen yli kahden vuoden  ikäiset.

Tottakai ne voi mennä sekaisin, kun kaksitoista haalaria on lattialla pukemista vailla.

Vierailija
39/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ehkä ole tietoinen, että tekstiilitussit on keksitty... ja jokainen meistä on ollut käsityötunneilla, joten kirjominenkin on aika helppoa jopa minulle miehenä...

Meille ei opettu  mistään tussista mitään,   onko tosiaan kirjoittaminen helppoa ???? 😝😝😝😝🤣🤣🤣🤣🤣

Missähän tarkkiksella olet ollut, jos et ymmärrä kirjomisen ja kirjoittamisen eroa ?????????? 😝🤪😜😛🤣😅🤣😂🤣😅🤣😂🤣😅

Vierailija
40/48 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/38 |

01.02.2026 | 12:42

"Aina voi hoitaa kersansa itse. Problem solved."

MIKÄ aivopieru, kahta kieltä sekaisin!

Onpas typerää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi