Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAUHUNAAPURIT. Millaisia kokemuksia teillä on? Aloitan

Vierailija
01.02.2026 |

- Valitti ensin meille,sitten isännöitsijälle kun  mieheni kävi yövuoron jälkeen suihkussa

- Valitti kun tulin raskaaksi ja kävin öisin tiuhaan vessassa

- Soitti poliisit kun vauva itki

Luojan kiitos pääsimme siitä asunnosta pois!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap naapurina. Jatkuvaa kolistelua, tömistelyä, kolahduksia, pamahduksia, ja päälle hankitaan vielä lapsi joka a) huutaa öisin b) huutaa päivisin c) ravaa hulluna pitkin asuntoa d) paiskaa kovia leluja lattialle, kaataa huonekaluja, hakkaa vasaralla lattiaa ym ym. ja vanhemmat vain lässyttävät ja sössöttävät sille niin että taatusti koko talo kuulee että MEILLÄ ON LAPSI.

Pitäisi olla rakennus laki että on parempi äänieristys.

Vierailija
22/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku teille valittaa, niin onko tullut mieleen, että se valittaja oikeasti kärsii niistä äänistä? Toiset eivät osaa tehdä hiljaa mitään. Vessassakin käydään niin että hakataan seiniä ja lattioita ja kävely ei onnistu ilman että hakataan jalkoja täysillä lattiaan. Ja tietysti koko ajan pitää säätää jotain remonttia lattialla ja muistaa kaataa ne sata marmorikuulaa joka toinen tunti lattioita pitkin. Myös yöllä.

Kuule tuollaiset äänet kuten vaikka suihkussa käynti, imurointi tai kävely ovat aivan tavallisia elämisen ääniä, jotka joutuu vain hyväksymään jos haluaa asua kerrostalossa tai rivitalossa. Varsinkin, jos ei ole edes hiljaisuus ja vaikka yöllä olisikin, niin kyllä ihmisen pitää saada yölläkin käydä vessassa tai suihkussa jos tarve on. Osa on esimerkiksi yövuorossa töissä ja töiden jälkeen niin hikinen, ettei voi mennä p

Periaatteessa seinät on ihan turhia mitä jos laitettais verhot ja asukkaiden tulee vain hyväksyä se? Olis halvempaa kuin seinien laitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo valittajat on nähty, että vinkuvat vaikka ei todellisuudessa mitenkään erityisesti tömistelisi tai metelöisi, vaan ihan tavanomaisesti eläisi kotonaan. Joillekin pitäisi olla hiljaista kuin haudassa, ja jokainen elonmerkki naapureista suututtaa. Vaikka itse ovat valinneet asunnon, jossa on seinänaapureita.

Et vain itse huomaa tömistelyäsi ja metelöintiäsi.

Sori vaan, mutta mulle ei ole koskaan valitettu metelöinnistä. Niille äheisille kylläkin, kuten tuossa ylempänä kerroin, että esimerkiksi illalla imurointi oli jonkun mielestä väärin vaikka ei ollut hiljaisuusaika vielä lähelläkään.

Imurointi normiaikana on ok. Imurointi hiljaisuuden aikana ei ole ok, eikä myöskään tarpeeton kolistelu tai kovaan ääneen puhuminen. Eivät ihmiset teidän kiusaksenne niitä valituksia tehtaile. Toisten täytyy käydä töissä, ja jos herää lähes joka yö korvatulppien läpi kuuluvaan järjettömän kovaan kolahdukseen, niin miten ajattelit tämän naapurin jaksavan tehdä työnsä? Vai eikö sinua kiinnosta koska sinulla täytyy olla oikeus metelöidä kodissasi, muut muuttakoot korpeen?

Vierailija
24/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo valittajat on nähty, että vinkuvat vaikka ei todellisuudessa mitenkään erityisesti tömistelisi tai metelöisi, vaan ihan tavanomaisesti eläisi kotonaan. Joillekin pitäisi olla hiljaista kuin haudassa, ja jokainen elonmerkki naapureista suututtaa. Vaikka itse ovat valinneet asunnon, jossa on seinänaapureita.

Sori vaan, mutta mulle ei ole koskaan valitettu metelöinnistä. Niille äheisille kylläkin, kuten tuossa ylempänä kerroin, että esimerkiksi illalla imurointi oli jonkun mielestä väärin vaikka ei ollut hiljaisuusaika vielä lähelläkään.

Imurointi normiaikana on ok. Imurointi hiljaisuuden aikana ei ole ok, eikä myöskään tarpeeton kolistelu tai

Niin juuri sanoin, että ei ollut vielä hiljaisuus. Hiljaisuus alkaa klo 22 tuossa taloyhtiössä ja naapuri tuli valittamaan ovelle klo 20 jälkeen. Eli kyllä vaan valitti turhasta. Luetunymmärtäminen näyttää sulla olevan pahasti hukassa.

Vierailija
25/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imurointi normiaikana on ok. Imurointi hiljaisuuden aikana ei ole ok, eikä myöskään tarpeeton kolistelu tai

Kyllä todellakin monet valittaa ihan kiusakseen, kun ei ole omaa elämää ja on sellainen änkyrä, että normaalitkin asiat häiritsee eikä siedetä mitään. Esimerkiksi nuo itkevästä vauvasta valittajat on aivan naurettavia, kun sille nyt ei vaan voi mitään että vauvat herää välillä itkemään.

Vierailija
26/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri sanoin, että ei ollut vielä hiljaisuus. Hiljaisuus alkaa klo 22 tuossa taloyhtiössä ja naapuri tuli valittamaan ovelle klo 20 jälkeen. Eli kyllä vaan valitti turhasta. Luetunymmärtäminen näyttää sulla olevan pahasti hukassa.

Tuntuu olevan sinullakin. Väität, että toisten mielestä pitäisi olla hiljaista kuin haudassa, vaikka täällä ovat kirjoittajat kertoneet ties millaisista häiriöistä. 

Vierailija
27/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri vahtii, mihin autot pysäköidään kotikadulla. Tullut jopa pimpottamaan ja pyytämään vieraita tai työmiehiä siirtämään autonsa. Eivät siis tuki mitään reittejä, mutta häntä jostain syystä ärsyttää. Harrastuksensa kullakin.

Jos autot niin ettei häiritse kenenkäön kulkua niin tuollainen kyttäys on outoa. Itseä v*tuttaa kun laiskat pysäköi autonsa kulkuväylälle. Taloyhtiöön menee L-muotoinen katu niin laiskat jättää autonsa siihen kurviin puoliksi kadulle. Kurvissa autokatos mikä peittää näkyvyyden joten siihen pitää ajaa hitaasti ja jos auto tulee vastaan niin taloyhtiön pihasta poistuva joutuu peruuttamaan ja antamaan tietä koska pysäköidyt autot kaventaa kulkuväylän. 50m päässä olisi suoraa kadunpätkää 300m mihin voi auton hyvin jättää mutta kun ei jaksa kävellä sitä 50m matkaa! 

Vierailija
28/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin monet valittaa ihan kiusakseen, kun ei ole omaa elämää ja on sellainen änkyrä, että normaalitkin asiat häiritsee eikä siedetä mitään. Esimerkiksi nuo itkevästä vauvasta valittajat on aivan naurettavia, kun sille nyt ei vaan voi mitään että vauvat herää välillä itkemään.

Niin, omaa elämää ei tosiaanole, kiitos sen metelöivän naapurin, joka pilaa toistenkin elämän metelöinnillään. Mitä itse sanoisit, jos naapuri aloittaisi rumpujensoiton harjoittelun juuri, kun sinun pilttisi on menossa nukkumaan?

Vierailija
29/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan sinullakin. Väität, että toisten mielestä pitäisi olla hiljaista kuin haudassa, vaikka täällä ovat kirjoittajat kertoneet ties millaisista häiriöistä. 

Eli jotenkin kuvittelit, että puhun nimenomaan juuri näistä ketjuun kirjoittaneista? Vaikka kerroin ihan yleisesti kokemuksia omasta ja läheisten elämästä, millaisia naapureita on ollut ja miten ovat valittaneet täysin turhasta. Aika kummallinen johtopäätös, jos sanon että on olemassa sellaisiakin, jotka ei kestää mitään normaaleja ääniä, niin sinun mielestäsi väitän että joku tavaroiden paiskominen tms on niitä normaaleja ääniä. Ketjussa kuvatut muiden kokemukset eivät tähän liittyneet mitenkään.

Vierailija
30/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran yläkerran naapurina riehuva lapsiperhe ja alapuolella ympäri vuorokauden ketjupolttava parvekekälättäjä. Olin tulla hulluksi tuolla. 

Semmosta se kerrostalo elä vaan on. Tuliko elämisen äänet yllätyksenä??  Jos parvetupankointia ei ole kielletty, niin kyllä sillä poltetaan. Olisit mennyt paikkaan missä on tupakonti kielletty. 😊😊😊😊

Vierailija
31/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella mekastajalla tämä harha. Kun muut naapurit osaavat elää mekkaloimatta, -kuvitellaan, ettei ne omat "normaalin elämisen äänet" kuulu naapuriin. 

Vierailija
32/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuva puuma joka tulee aina kylpytakki päällä ja ehdottelee seksiä.

Nuori mies

Vierailija
33/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjuu asunnossaan kurkku suorana kun joku Minecraft kaktus räjäyttää hänen virtuaalimutatalonsa.

Ikää ilmeisesti joku kolmisenkymmentä.

Vierailija
34/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap naapurina. Jatkuvaa kolistelua, tömistelyä, kolahduksia, pamahduksia, ja päälle hankitaan vielä lapsi joka a) huutaa öisin b) huutaa päivisin c) ravaa hulluna pitkin asuntoa d) paiskaa kovia leluja lattialle, kaataa huonekaluja, hakkaa vasaralla lattiaa ym ym. ja vanhemmat vain lässyttävät ja sössöttävät sille niin että taatusti koko talo kuulee että MEILLÄ ON LAPSI.

Pitäisi olla rakennus laki että on parempi äänieristys.

No niihhän  se pitäisi... ja pitäisi paljon muutakin. 🤭🤭🤭

Vierailija
35/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa asuu karjahtelija. Yhtäkkiä saattaa huutaa VTTUUUUU!!! tai ihan vaan AAAAAARRRGGGGHHHHH!!!. Raivostuttava mölyäapina, aikuinen mies.

Vierailija
36/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs vuokralainen ei noudattanut taloyhtiön sääntöjä. Saatuaan muutaman huomautuksen hän ihmetteli niitä ja eikä suostunut muuttamaan käytöstään. Lopulta kyseinen henkilö joutui muuttamaan pois isomman remontin takia.

Olivatko taloyhtiön säännöt tyyliin, vessan saa vetää 13.00-13.15 välisenä aikana? Tuollaisia ei tarvitse noudattaa.

Vierailija
37/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinainen kauhunaapuri mutta yläkerrassa 30v jätkä aloitti kitaransoiton harjoittelun. Smoke in the waterin riffiä tavaa 50 kertaa putkeen harva se päivä. 

Vierailija
38/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin hieman levottomalla alueella joskus ja parhaimmat naapurikokemukset ovat kyllä sieltä. Seinänaapurina asui vanhempi alkkispariskunta, jotka kännissä mätkivät toisiaan. Soittivat itse toisilleen poliisia ja minäkin muutaman kerran. Ihastuttava pari. 

Toinen oli alakerran nuori ja nopea pariskunta, jonka nainen kroonisesti imuroi useamman kerran päivässä n. tunnin kerrallaan. Saattoi alkaa imuroida vaikka kolmelta aamuyöstä. Ukko kuunteli p*skaa räppiä, usein samaa kappaletta loopilla, tuntitolkulla. Pilven haju leijaili sieltä usein nenään. Pari kertaa pariskunnan ukko sammui sisälle ja jätti naisensa ulos parvekkeelle huutamaan. Nainen kirkui ulkona kylmäänsä. Kävin hakkaamassa heidän ovea jos äijä heräisi vaan ei, joten piti soittaa isännöitsijä päästämään nainen pakkasesta sisälle. Heillä myös kävi mielenkiintoisia... kavereita... kylässä. Saivat häädön muutaman kuukauden päästä. 

Vierailija
39/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui sellainen pirtsakka parikymppinen pimu koiriensa kanssa. Harmi vaan, että oli pilleridiileri ( jatkuva jono kämppänsä ovella epämääräistä porukkaa ), poltteli marijaanaa 24/7 sisätiloissa, antoi koiriensa kusta ja paskoa sisätiloihin ja raivotappeli öisin poikaystävänsä kanssa niin, että rappukäytävä oli veressä. Minähän siitä syyt sain sillä rapun eläkeläisten mielestä niin simpsakka tytteli ei voinut mitenkään tehdä mitään väärin.

Vierailija
40/84 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pyytänyt yläkerran naapurin käymään asunnossani kun askelsivat kuin norsut eivätkä olleet paikoillaan hetkeäkään. Oli nolona kun itse kuuli äänet mitä miehensä kantapäistä lähti. Siihen loppui töminät. Eli kyllä, kävellä voi myös ilman että paukuttaa lattioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi