Eläkeläisen valintoja
Näin eilen somessa kuvan eläkeläisen jääkaapista, että tilanne näin huono ja rahaa tulee vasta tiistaina. Kaapissa oli mm. säilyketölkki lihapullakastiketta, avattu eineslihapullapaketti, pari eineshampurilaista, neljä tölkkiä fantaa, nakkeja. Olisi tehnyt mieli antaa pari hyvää vinkkiä, kuinka noihinkin käytetyt rahat olisi voinut paremmin sijoittaa, mutta paskamyrskyhän siitä olisi tullut. Sen sijaan kaikesta syytetään vain ja ainoastaan hallitusta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi sukupolvi osaa tehdä ruokaa. Mutta vanhempi sukupolvi alkaa osa olla huonokuntoisia, ja ostavat helppoa valmista ruokaa. Fanta on usein hyvää, kun makuaisti tahtoo mennä, ja tekee jotain makeaa mieli.
Mutta AP, sinulla on onneksi rikkaat, ikuisesti pirteät vanhemmat ja he tulevat tekemään aina terveellistä ja edullista ruokaa. Näin ajattelet kaikilla muillakin olevan, eikö totta?
Nyt ei ollut siitä kysymys eikä "eläkeläinen" ole vanhuksen synonyymi. Alustalla riehuu alle 30-vuotiaita mt-eläkeläismiehiä, joiden elämänhallinta on kuin ap:n kuvaamalla tyypillä. Kaljaa ja lihapullasäilykkeitä avatussa purkissa. Rahat loppu kuukauden ekan viikon jälkeen. Sitten ruinaavat somessa lisää. Konala on tyyppiesimerkki, tosin hän on yli 50 jo.
Älkää kasvattako poikianne avuttomiksi pölvästeiksi.
Joku edes sai aloituksestani jonkin verran kiinni. Eli kyseessä ei siis ole mikään muistisairas vanhus, vaan 60+ normikuntoinen, somea ahkerasti päivittävä terve nainen.
Minulla ei todellakaan ole mitään eläkeläisvihaa, olen vain kyllästynyt siihen, että tänä päivänä kaikki ongelmat sysätään hallituksen piikkiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan, ettei muistisairas äitini enää laita itse ruokaa. Tiedä mitä tapahtuisi.
Tajuat kyllä, ettei nyt ollut kyse muistisairaasra äidistäsi vaan koko elämänsä laiskotelleesra miehestä, joka juuri ja juuri saa säilykepurkin (ja helposti kaljatölkin) auki ja jonka eläkeläisyys liittyy hoitamattomaan eli omavalintaisesti lahotettuun latvukseen.
"Joku edes sai aloituksestani jonkin verran kiinni. Eli kyseessä ei siis ole mikään muistisairas vanhus, vaan 60+ normikuntoinen, somea ahkerasti päivittävä terve nainen.
Minulla ei todellakaan ole mitään eläkeläisvihaa, olen vain kyllästynyt siihen, että tänä päivänä kaikki ongelmat sysätään hallituksen piikkiin. Ap "
Sinun tekemäsi aloitus oli surkea. Ja varmaan tiedät tämän naisenkin niin hyvin,että voit ihan pokkana kertoa hänestä kaiken tarvittavan..
Olen kolmella eri tavalla ihan asiakielellä yrittänyt sanoa tällä palstalla sanan eläkeläinen tarkoittavan tiettyä ikäluokkaa. Vai oonko jossain kirjoituskiellossa?
Vierailija kirjoitti:
Laitan jonkun verran ruokaa itse. Pitkän aikaa tehnyt mieli silakkalaatikkoa, ensi viikolla teen. Kun lapsenlapsi tulee yökylään teen makaroonilaatikon. Kanaa ja kalaa teen itse uunissa. Kasviskeittoja.
Tulee ostettua kaupan kotikeittiöstä joskus päivän annos kauppapäivinä. Cittarin kiinalaisruuat ovat maistuvia. Salaattibaarista päivän salaattiannos. Olen sikäli hyväosainen että voin tuolleen vähän tuhlata kun yhtiövastike on pieni kuten kyllä eläkekin.
Ikä 81
Miksi alanuoli? Holtiton vanhus hänen mielestään?
Ne sentään saa eläkettä. Mä en tule ikinä saamaan eläkettä. Ainoastaan inflaatiota, muslimeja ja töitä kunnes keho hajoaa alle. Mut mä ymmärrän, ei toi ole kivaa, että joutuu miettimään mitä syö.
- vanhempi zoomeri
Ite keitän spagettia ja teen jauhelihakastikkeen kaveriksi, riittää moneksi päiväksi, lisäksi leivon sämpylöitä, pakastimesta marjoja puuron päälle. Hyvin riittää rahat, eikä tarvi vinkua köyhyyttä netissä, vaikka "köyhä" olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen elää kuinka tykkää. Jos haluaa syödä tuollaisia niin syököön.
Mutta ei silloin kannata myöskään valittaa, ettei rahaa ole ruokaan!
Vierailija kirjoitti:
Laitan jonkun verran ruokaa itse. Pitkän aikaa tehnyt mieli silakkalaatikkoa, ensi viikolla teen. Kun lapsenlapsi tulee yökylään teen makaroonilaatikon. Kanaa ja kalaa teen itse uunissa. Kasviskeittoja.
Tulee ostettua kaupan kotikeittiöstä joskus päivän annos kauppapäivinä. Cittarin kiinalaisruuat ovat maistuvia. Salaattibaarista päivän salaattiannos. Olen sikäli hyväosainen että voin tuolleen vähän tuhlata kun yhtiövastike on pieni kuten kyllä eläkekin.
Ikä 81
Näin eläkkeellä olevana setämiehenä teen itse ruokani, aina silloin tällöin hernekeittoakin, josta tykkään ruisleivän kanssa. Liekö armeijan peruja. Aikuinen tyttäreni tulee välillä viikonlopuksi kotiin ja esittää yleensä ruokatoiveen, esim. tee sitä pataa tai liharullia tai jotain laatikkoa. Ja lääkärinä hänellä on varaa tehdä itsekin liharuokia mutta kaipaa välillä lapsuudesta tuttuja makuja. Välillä ostan itselleni valmisruoan, nykyään usein jonkun itämaistyyppisen, joiden valmistus ei ole niin tuttua. Lähikaupasta löytyy Mamma Rosan, Anton et Antonin ja Stockan Herkun valmisruokia, ovat hyviä mutta toki kalliimpia kuin euron roiskeläpät.
"Todellisuudessa moni vanhempi ihminen vieroksuu esim. Wolttia etc."
EN vieroksu wolttia tms, EN vain kannata orjatyötä.
Tilaan keskusvarastolta ja oikea työntekijä tuo tavarat kotiin.
Tässä on taas yleistetty että KAIKKI eläkeläiset tekee samoin!
Kuten joku jo sanoi, meitä on erilaisia!
On hyvin toimeentulevia, on huonosti toimeentulevia, on saitoja, on tuhlailevia, ihan niinkuin muissakin, ollaan ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla nuoremmat syö valmisruokia, me 60-luvulla syntyneet syömme usein itse tehtyä, harvemmin valmisruokia.
Minun mies tekee itse työruoat,kun taas muut työkaverit ostaa valmisruokia.
Sanoivat että vaimos kokkaa. Mies siihen: 'ettekö te itse osaa?' Hiljaiseksi meni kuulemma koko porukka.
Mies syntynyt 80-luvulla.