Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisen valintoja

Vierailija
01.02.2026 |

Näin eilen somessa kuvan eläkeläisen jääkaapista, että tilanne näin huono ja rahaa tulee vasta tiistaina. Kaapissa oli mm. säilyketölkki lihapullakastiketta, avattu eineslihapullapaketti, pari eineshampurilaista, neljä tölkkiä fantaa, nakkeja. Olisi tehnyt mieli antaa pari hyvää vinkkiä, kuinka noihinkin käytetyt rahat olisi voinut paremmin sijoittaa, mutta paskamyrskyhän siitä olisi tullut. Sen sijaan kaikesta syytetään vain ja ainoastaan hallitusta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan, ettei muistisairas äitini enää laita itse ruokaa. Tiedä mitä tapahtuisi.

Vierailija
22/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sukupolvi osaa tehdä ruokaa. Mutta vanhempi sukupolvi alkaa osa olla huonokuntoisia, ja ostavat helppoa  valmista ruokaa. Fanta on usein hyvää, kun makuaisti tahtoo mennä, ja tekee jotain makeaa mieli. 

Mutta AP, sinulla on onneksi rikkaat,  ikuisesti pirteät vanhemmat ja he tulevat tekemään aina terveellistä ja edullista ruokaa. Näin ajattelet kaikilla muillakin olevan, eikö totta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jääkaapissa bataattia, porkkanoita, parsakaalia ja varsiselleriä. Jääkaapin vieressä sipuleita, inkivääriä ja kaalia. Teen kohta vihanneskeiton, johon laitan näitä aineita. Lisäksi keittoon tulee punaisia linssejä, soijarouhetta ja pakasteherneitä. Tykkään ruoanlaitosta ja syön monipuolisesti. 

Eläkeläisiä on monenlaisia, kuten työssäkäyviä ja työttömiäkin. Älä niputa kaikkia omien ajatusvääristymiesi mukaan! Huonosti syöviä löytyy varmasti kaikista ikäryhmistä.

Vierailija
24/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä moinen eläkeläisviha näin kauniina pakkasaamuna?

Vierailija
25/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies?

Mies.

Tuupa kattomaan mun jääkaappi: juureksia, hedelmiä, tofua, salaattia, raejuustoa, munia. 

Eläkeläinen (N) jolla raha riittää aina ruokaan. 

PS. Missä sen sian kaljat oli? Niillähän se jääkaappinsa täyttää. 

Vierailija
26/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli?

Eläkeläinen voi nykyään olla 20v.

Mutta tämähän olikin trollipostaus.

Todellisuudessa moni vanhempi ihminen vieroksuu esim. Wolttia etc. Laskee miten säästää vaikka 5 euroa menemällä itse sinne kauppaan etc. Jopa ne,joilla olisi varaa tekevät näin.

Itse "kiusaan" eli kiusoittelen omaa äitiä,joka säästää vieläkin kaikesta. Sanon "pula-ajan" lapseksi. Leikkisästi; meillä läheiset välit. Jo vuosia sitten kuollut isoisoäitikin säästi kaikessa, vaikka olisi ollut varaa.

Vierailija
27/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla nuoremmat syö valmisruokia, me 60-luvulla syntyneet syömme usein itse tehtyä, harvemmin valmisruokia. 

Vierailija
28/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Suuret ikäluokat ei Suomessa ole todellakaan vaivautuneet edes laittamaan itse ruokaa. Koko elämä menty jollain buffet-lounailla ja rahaa riittänyt aina valmisruokiin, kiitos omistusasujien veronkevennyksien, lapsilisien ja ties minkä tukien. Eletään nuorempien kukkarolla ja valitetaan, kun ei saada vielä enemmän. Ei mitään käytöstapoja, ei mitään kiinnostusta, miten edes omat lapset pärjää. Narsisteja täynnä koko sukupolvi.

Siinä taas yksi varsinainen älykääpiö suoltaa paskaa.

Vierailija
29/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole huomannut? Täällä palstalla lietsotaan jatkuvasti vihaa toisia ryhmiä vastaan. 

Liekö pietarin trolleja; nehän yrittävät aina luoda kaaosta ja eripuraa . Ei ne pelkästään venäjänpropagandaa levitä.

Vierailija
30/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jonkun verran ruokaa itse.  Pitkän aikaa tehnyt mieli silakkalaatikkoa, ensi viikolla teen. Kun lapsenlapsi tulee yökylään teen makaroonilaatikon.    Kanaa ja kalaa teen itse uunissa. Kasviskeittoja. 

Tulee ostettua kaupan kotikeittiöstä joskus päivän annos kauppapäivinä.  Cittarin kiinalaisruuat ovat maistuvia.  Salaattibaarista päivän salaattiannos.  Olen sikäli hyväosainen että voin tuolleen vähän tuhlata kun yhtiövastike on pieni kuten kyllä eläkekin. 

Ikä 81

Vierailija
31/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on jatkuvasti täällä tulilla.

Vierailija
32/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi sukupolvi osaa tehdä ruokaa. Mutta vanhempi sukupolvi alkaa osa olla huonokuntoisia, ja ostavat helppoa  valmista ruokaa. Fanta on usein hyvää, kun makuaisti tahtoo mennä, ja tekee jotain makeaa mieli. 

Mutta AP, sinulla on onneksi rikkaat,  ikuisesti pirteät vanhemmat ja he tulevat tekemään aina terveellistä ja edullista ruokaa. Näin ajattelet kaikilla muillakin olevan, eikö totta?

Nyt ei ollut siitä kysymys eikä "eläkeläinen" ole vanhuksen synonyymi. Alustalla riehuu alle 30-vuotiaita mt-eläkeläismiehiä, joiden elämänhallinta on kuin ap:n kuvaamalla tyypillä. Kaljaa ja lihapullasäilykkeitä avatussa purkissa. Rahat loppu kuukauden ekan viikon jälkeen.  Sitten ruinaavat somessa lisää. Konala on tyyppiesimerkki, tosin hän on yli 50 jo.

Älkää kasvattako poikianne avuttomiksi pölvästeiksi. 

Vierailija
33/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi vaan, ettei muistisairas äitini enää laita itse ruokaa. Tiedä mitä tapahtuisi.

Monelta mummolta on otettu hellan sulakkeet pois.  Sehän se vaarallisin on muistisairaan hommissa.

Vierailija
34/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön eineslihapullista 3 päivää. Teen vaikka lihapulla leipiä.

On itseasiassa aika edullista moneen muuhun verrattuna.

Lisäksi vanhempi sukupolvi nyt kokkaa enemmän ruokia yleensä itse kuin nuoremmat, tämä on faktaa.

Osalla voi toki elämäntilanne, sairaus etc estää kokkasmisen.

Ja,fanta on mielestäni parempi kuin esim. Olut.

Oluthan on hyvä ravintoaineiden lähde ja oli pitkälle, aina kieltolakiin asti päivittäisen ravitsemuksen kulmakiviä orjasta kuninkaisiin asti. Oluessa on korkea kivennäis- ja vitamiinipitoisuus verrattuna virvoitusjuomiin tai mehuihin. Keskiajalla palvelusväki sai 3,5 litraa olutta osana palkkaa joka ainoa päivä.

Vierailija
35/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin on saanut tukia enemmän kuin nykyisin. Eivät ainakaan suuret ikäluokat. "...ties mitä tukia...".

Nykyään laiskinkin sohvallamakaaja saa vastikkeetonta rahaa enemmän kuin duunari 1970-luvulla palkkana.

Vierailija
36/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Suuret ikäluokat ei Suomessa ole todellakaan vaivautuneet edes laittamaan itse ruokaa. Koko elämä menty jollain buffet-lounailla ja rahaa riittänyt aina valmisruokiin, kiitos omistusasujien veronkevennyksien, lapsilisien ja ties minkä tukien. Eletään nuorempien kukkarolla ja valitetaan, kun ei saada vielä enemmän. Ei mitään käytöstapoja, ei mitään kiinnostusta, miten edes omat lapset pärjää. Narsisteja täynnä koko sukupolvi.

?

Tuossa ei ollut mitään faktan murustakaan. Voit katsoa historiaa kertoa ajankohdan milloin käytiin "buffetissa"?

Oma lapsuus oli 90-luvun lamalla ja buffetit oli kouluruokailu.

Vierailija
37/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse taisi olla päihderiippuvaisesta. Heitä on 1,5 miljoonaa suomalaista, useimmat miehiä.

Ruokavalio: kalja + lihajaloste, eli einesmaksalaatikko/lenkkimakkara/eineslihapullat.

Kallista ja lihottavaa. Siitå ne 25 kilon läskipallot keskikehoon muodostuu.

Vierailija
38/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tavattoman mukavaa väkeä täällä.  Suurten ikäluokkien vihaaja , ei vielä, ole saanut suurta joukkoa taakseen kertomaan noiden vääryyksistä ja huonosta vanhemmuudesta. Mutta vielä ehtii.

Vierailija
39/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minne olet muuttamassa?

Vierailija
40/52 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse syön eineslihapullista 3 päivää. Teen vaikka lihapulla leipiä.

On itseasiassa aika edullista moneen muuhun verrattuna.

Lisäksi vanhempi sukupolvi nyt kokkaa enemmän ruokia yleensä itse kuin nuoremmat, tämä on faktaa.

Osalla voi toki elämäntilanne, sairaus etc estää kokkasmisen.

Ja,fanta on mielestäni parempi kuin esim. Olut.

Oluthan on hyvä ravintoaineiden lähde ja oli pitkälle, aina kieltolakiin asti päivittäisen ravitsemuksen kulmakiviä orjasta kuninkaisiin asti. Oluessa on korkea kivennäis- ja vitamiinipitoisuus verrattuna virvoitusjuomiin tai mehuihin. Keskiajalla palvelusväki sai 3,5 litraa olutta osana palkkaa joka ainoa päivä.

Olut ei ole hyvä ravintoaineiden lähde. Tuo myytti on kumottu ja aikoja sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä