Milloin ihmisistä tuli ilkeitä
Minun mielestä ensin lisääntynyt some aloitti sen et ilkeilyä alkoi tulemaan ja nyt se on rantautunut live elämään.
Olokoopa kunnolla, aikuiset ihimiset.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Pidä tunkkisi
Ihan vakavasti sanottuna, kyllä, some on laskenut erityisesti vanhemmilla ihmisillä rimaa laukoa mitä tahansa kelle tahansa. Jos huomautat asiasta niin alkaa uhriutuminen
No ei kaikilla meillä vanhemmilla ihmisillä kuitenkaan, ne on ne muutamat, yleensä yli 70v Marjatat ja Kalevit.
Musta tuli ilkeä, kun joku kutsui mua inceliksi palstalla :(
Vierailija kirjoitti:
Sitä Riikkakin ihmettelee.
Paskan vastaanottamisen ja tyhmien/vittumaisten ihmisten sietokykyni alkaa lähestyä pohjalukemiaan. Mutta vielä on vuotta jäljellä! Purra kirjoittaa.
Budjettiriihen jälkeen tuntui, että jaahas, tätä saatanan paskaa sitten taas. Mitä järkeä tässä on; enkö keksisi elämälleni parempaa kuin seistä lapioimassa 24/7? valtiovarainministeri kirjoittaa ulostetta muistuttavalla emojilla höystettynä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629…
Kun kuuntelee Tyttiä ja Joonaa,ei tarvitse ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistisuus on somen myötä levinnyt kuin rutto. Ja some mahdollistaa monipuolisen kiusaamisen. Yksi narsku saa paljon pahaa aikaan somen kautta.
Somealustojen pitäisi puuttua narskujen toimintaan niissä paljon enemmän ja aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Pidä tunkkisi
Ihan vakavasti sanottuna, kyllä, some on laskenut erityisesti vanhemmilla ihmisillä rimaa laukoa mitä tahansa kelle tahansa. Jos huomautat asiasta niin alkaa uhriutuminen
Nämä laukojat ovat juuri sellaisia ikuisia uhreja. Aina heille tehdään pahasti, eikä heillä ole mitään estoja päästellä omaa kurjuuttaan ilmoille. Eivät tajua, että muut ihmiset kokevat myös samantyyppisiä asioita, jopa näiltä uhriutujilta, mutta eivät mölise.
Olen syntynyt 60-luvulla. Olin kaunis, mutta köyhä ja jotenkin kömpelö nuori ihmien. Ihmiset olivat todella ilkeitä minua kohtaan pitkään. Myöhemmin perustin perheen ja sain hyvän työpaikan. Ilkeys on vähentynyt huomattavasti, lähes kokonaan. Ei se viime vuosisata ollut yhtään parempi.
Ilkeys tuli uskontojen mukana, Suomessa paheni Persujen evoluution myötä.
Netin tulo alkoi mädäntää ihmisten aivoja
Tavaksi on puhua musta takausin valkoiseksi, että ilkeä käytös ja ihmisten uhkaaminen, yms johtuu verkosta. Jos käyttäytyy somessa paskamaisesti, se ei meinaa sitä, että on paskamainen ihminen. Sellaista somessa vain on. Alustat toki tarjoavat hyvän ympäristön ihmisten haavoittamiselle. Sieltä löytyy helposti myös väkeä, joka on aina valmis hurraaman, jos ihminen hyökkää ilkeyttään toisen kimppuun.
Mahdollisuus ja sopiva kanava eivät selitä muiden ihmisten satuttamista. Saasta ei tartu ihmisen mieleen viestintäkanavasta ja putkahda jotenkin selittämättömästi pahoina sanoina kommenttiin. Saasta on kommentoijan mielessä. Kanava antaa mahdollisuuden purkaa sen. Jos loukkaa tai pelottelee ihmisiä verkossa, loukkaan ihmisiä.
Sikamaiselle käytökselle on varmasti monenlaista selitystä, surkeaa lapsuutta ja tunnepuolen rusinaksijääneisyyttä. Ne eivät minua oikeastaan kiinnosta. Ihmisellä on syntyjään mahdollisuus pahaan. Lähtökohtaisesti olemme saalistava ja killpaileva petolaji, joka tappaa omaa lajiaan, mitä läheskään kaikki pedotkaan eivät tee.
Aina on joku jonka mielestä kaikki muut ilkeitä. Some on tuonut vain Mielensäpahoittajat esiin. Oikeasti kaikesta voi pahoittaa mielensä, yhdessä kaupassa oli mallinukke jolla oli vaatteiden vaihto menossa, joku äiti möykkäsi siitä myyjille koska hänen lapsi näkee alastoman mallinuken.