Mieheni juo 5-7 kaljaa joka päivä, onko normaalia?
Kommentit (223)
"Mieheni juo 5-7 kaljaa joka päivä, onko normaalia?"
On se alkoholistille
Tuolla määrällä pystyy kyllä hoitamaan työnsä, eikä "vanha viina" haise töissä. Pidemmällä aikavälillä tulee ongelmia painon nousun myötä jne. Ei tuo ole mitään rankkaa ryyppäämistä, mutta kyllä tuolla pienen hiprakan saa ja asiat tuntuvat luistavan. Tuon lopettaminen ei ole välttämättä ihan helppoa. Tulee helposti viikon tai parin huonot yöunet, hermostuneisuutta ja masennusta. Suosittelen tilalle kevyttä liikuntaa ja saunomista. Helpottaa sitä masentuneisuutta. Olen tuota itsekin joskus harrastanut.
Vois vaihtaa ne keskiolut santut vahvempiin 8 % iin santtuihin. Eihän noilla keskareilla tule edes känniin
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että kaljamäärät eivät ole nousseet pitkään aikaan, eikä mies vaikuta olevan kännissä.
Ap
Eiku vaan lisääntymään tuon valioyksilön kanssa.
Olisi hyvä koettaa pitää taukoa kaljoittelusta. Pystyykö mies lopettamaan vaikka kuukaudeksi? Ehtisi huomaamaan millainen olo tulee (parempi, raikkaampi, uni paranee). Ei varmaan suostu koska ei ole alkoholisti mielestään, ja näin sanoo siis alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
"Riippuvuudet on itseaiheutettuja kuolemaan johtavia sairauksia, joiden taustalla on koukuttuminen dopamiiniin.
Sama se mulle jos itsesi tapat, kunhan et aiheuta sillä pahaa muille.
Läheisen juominen on pahempaa kuin syöpä ja Alzheimer. Ihminen tuhoaa itsensä ja ainoan elämänsä koska haluaa tehdä niin.
Älä jää katsomaan sitä vaan jätä juoppo. Pelasta itsesi. Älä jää mahdollistamaan juomista, pitämään yllä kulisseja, hoivaamaan, selittelemään mustaa valkoiseksi.
Jätä hänet.
"Viimeisessä lauseessa se tiivistyy
AV:n vihaiset vanhat piiat haluaa jokaiselle suhteelle eron, jotta eivät tuntisi oloansa itse niin pahaksi lihavina. yksinäisinä, ei-haluttuina
Olet lisäks todella tyhmä ihminen joka ei ymmärrä riippuvuuksista yhtään mitään
Taidat olla itse niin riippuvainen ja tyhmä, ettet tajua omaa tilaasi.
Kellään ei ole velvollisuutta paapoa juoppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että kaljamäärät eivät ole nousseet pitkään aikaan, eikä mies vaikuta olevan kännissä.
Ap
Eiku vaan lisääntymään tuon valioyksilön kanssa.
Hyi helvetti.
Suomessa on 1500000 päihderiippuvaista.
Olisiko jo aika jättää ne pilaamaan vain oma elämänsä? Lopettaa päihde-elämän mahdollistaminen.
Naapurit, tehkää herkästi häiriköistä ilmoitus sekä poliisille että isännöitsijälle. Ei känni- ja huumemölinää tarvitse sietää.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla määrällä pystyy kyllä hoitamaan työnsä, eikä "vanha viina" haise töissä. Pidemmällä aikavälillä tulee ongelmia painon nousun myötä jne. Ei tuo ole mitään rankkaa ryyppäämistä, mutta kyllä tuolla pienen hiprakan saa ja asiat tuntuvat luistavan. Tuon lopettaminen ei ole välttämättä ihan helppoa. Tulee helposti viikon tai parin huonot yöunet, hermostuneisuutta ja masennusta. Suosittelen tilalle kevyttä liikuntaa ja saunomista. Helpottaa sitä masentuneisuutta. Olen tuota itsekin joskus harrastanut.
Juopon tyypillistä puolustautumista 😂
Juominen pahentaa masennusta, kroonistaa sen. Ja jos työ on koko elämä, mitä jää tarjottavaksi perheelle? Kärttyinen äijä, joka narisee kaikesta ja rähjää tyhjästä. Kaikki vain toivovat että kuolisit jo.
On Eppu Normaalin sanoin, nyt ryyppäämään
Juopon tyypillistä puolustautumista 😂
Juominen pahentaa masennusta, kroonistaa sen. Ja jos työ on koko elämä, mitä jää tarjottavaksi perheelle? Kärttyinen äijä, joka narisee kaikesta ja rähjää tyhjästä. Kaikki vain toivovat että kuolisit jo.
Tuo ylimmäinen alkuperäinen kommentti kannusti raittiuteen. Miksi pilkka? Ja en itse ole tuota alkuperäistä tekstiä kirjoittanut mutta ihmettelen. Ei siinä mielestäni puolusteltu alkoholin käyttöä ollenkaan.
Ostanpa sixpackin tämän langan innoittamana
Kun kävin töissä ja töiden jälkeen join aina sen 8 annosta tai enemmänkin, niin sain ystäviä ja naisystäviäkin.
Elämä oli aika vilkasta ja tein paljon asioita. Menin ja tulin. En kauheasti viettänyt kotona aikaa.
Puhelin täyttyi ihmisten numeroista ja keskusteluista wadapissa.
Sitten kyllästyin tai työsuhde loppui. Lopetin alkoholin nauttimisen säästösyistä ja en enää käynyt missään.
Ystävät hävisi ja naisetkin hävisi lopulta.
Nyt minun on parempi olla kuitenkin, kun ei ole rahaa ja olen raitis. Itselleni parempi olla.
Muille olisin kelvannut rahaa tekevänä ja alkoa liitkivänä menevänä ja tulevana tyyppinä.
Nyt minulla no rauha ja en koskaan enää mene töihin.
Puolet täällä sanoo että ei ole alkoholismia, puolet sanoo että on? Mikä on sitten se alkoholismin raja ja kuka sen määrittelee?
Ap
No olisiko huumeita käyttävä mies sitten parempi arvon palstalaiset?
Vierailija kirjoitti:
Puolet täällä sanoo että ei ole alkoholismia, puolet että on? Mikä on sitten se alkoholismin raja ja kuka sen määrittelee?
Ap
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00196#s5
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi
Miehesi on ilmiselvä alkoholisti. Jo se, että juo JOKA PÄIVÄ riittää tuohon ja nuo hänen juomansa määrät ovat todella isoja. Alkoholismi on hänellä ilmeisesti alkanut jo siellä ulkomailla, on vaan vaihtanut kaljaan. Jos olisin ap jättäisin miehen heti. Mitä tapahtuisi jos mies ei saisi kaljojansa joku päivä? Kokemuksesta voin sanoa, että mies olisi kiukkuinen ja äreä, pinna kireällä. En ole ikinä nähnyt kenenkään innostuvan yhtä paljon kuin alkoholistin nähdessään kaljatölkin parin PÄIVÄN tauon jälkeen. Normaalin ihmisen ei tarvitse juoda joka päivä.
T. Alkoholistin tytär
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus syödä ja juoda mitä haluaa. Jos joku haluaa syödä 7 lautasellista makaronilaatikkoa, niin siitä vaan. Jos haluaa 7 kaljaa, niin siitä vaan. Ei se muille kuulu.
Ei kuulu ei. Mutta hoito maksetaan verorahoista joita me muut maksamme.
Niin tuttua..mun exä joi varmaan saman määrän joka päivä ja mulle se oli rasittavaa. Lopulta lähin, enkä ole ikinä katunu päätöstäni
No ei ole. Itse juon 24-packin ja Leijonaa päälle. Kohta taas mennään.