Mieheni juo 5-7 kaljaa joka päivä, onko normaalia?
Onko normaalia vai onko alkoholisoitumassa?
Kommentit (197)
Riippuvuudet on itseaiheutettuja kuolemaan johtavia sairauksia, joiden taustalla on koukuttuminen dopamiiniin.
Sama se mulle jos itsesi tapat, kunhan et aiheuta sillä pahaa muille.
Läheisen juominen on pahempaa kuin syöpä ja Alzheimer. Ihminen tuhoaa itsensä ja ainoan elämänsä koska haluaa tehdä niin.
Älä jää katsomaan sitä vaan jätä juoppo. Pelasta itsesi. Älä jää mahdollistamaan juomista, pitämään yllä kulisseja, hoivaamaan, selittelemään mustaa valkoiseksi.
Jätä hänet.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin halpisolut 0.33l/0,69€ kpl. tekee 125€/kk.
Kelatkaa yli tonni vuodessa lidlin k u s e e n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että kaljamäärät eivät ole nousseet pitkään aikaan, eikä mies vaikuta olevan kännissä.
Ap
Ihan perus määrä tuo on seksin korvaamiselle. Tuo sixpäkki päivässä on juuri se määrä joka vie pidemmällä ajalla suurimman paineet ja halut pois.
Anna sille pesää, niin loppuu se juominen.
Ei sillä nouse peli taistelukuntoon kun se juo noin paljon.
:DD
ai viiden kaljan jälkeen ei seiso?
ei saatana täällä on porukka kujalla, aiheuttaakohan tän palstan käyttö oikeasti jotain pahemman luokan aivovauriota vai kerääkö tää puoleensa vaan sellaisia joilla semmoinen jo on
Seisoo seisoo järki meinaan, ei peli.
? :D Mitä helvettiä tääkin nyt oikeen tarkottaa
Jos 5 kaljan jälkeen ei seiso niin tuskinpa se seisois ilmankaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi pientä purkkia keskaria illassa? Aikuinen mieshän on ajokunnossa tuollaisen onnettoman tissuttelun jälkeen.
Itseasiassa 0,75-1 promillen humalassa (80 kg mies). Ei todellakaan asiaa rattiin.
"Riippuvuudet on itseaiheutettuja kuolemaan johtavia sairauksia, joiden taustalla on koukuttuminen dopamiiniin.
Läheisen juominen on pahempaa kuin syöpä ja Alzheimer. Ihminen tuhoaa itsensä ja ainoan elämänsä koska haluaa tehdä niin.
Älä jää katsomaan sitä vaan jätä juoppo. Pelasta itsesi. Älä jää mahdollistamaan juomista, pitämään yllä kulisseja, hoivaamaan, selittelemään mustaa valkoiseksi.
Jätä hänet.
"
Viimeisessä lauseessa se tiivistyy
AV:n vihaiset vanhat piiat haluaa jokaiselle suhteelle eron, jotta eivät tuntisi oloansa itse niin pahaksi lihavina. yksinäisinä, ei-haluttuina
Olet lisäks todella tyhmä ihminen joka ei ymmärrä riippuvuuksista yhtään mitään
En tiedä trollaako porukka, mutta ei 5x 0,33l keskiolutta illassa juova ole alkoholisti. Ei tuosta määrästä tule oikein miksikään, jos humaltuminen siis olisi tavoitteena. Palataan sitten asiaan jos tuon verran pitää ottaa aamulla ollakseen toimintakunnossa.
"Itseasiassa 0,75-1 promillen humalassa (80 kg mies). Ei todellakaan asiaa rattiin. "
Miks pitäs lähteä ajamaan jos tarkoitus on muutenkin rentoutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja röökiin 300 kuussa. Miten kellään on varaa tuollaiseen?
Ei ihme että kaljapellet asuu tilapäismajoituksissa ja kuusen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OMG! Sehän on melkein päivän liksa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi pientä purkkia keskaria illassa? Aikuinen mieshän on ajokunnossa tuollaisen onnettoman tissuttelun jälkeen.
Itseasiassa 0,75-1 promillen humalassa (80 kg mies). Ei todellakaan asiaa rattiin.
Ei todellakaan ole noin paljoa. Yksi pikkupurkki kaljaa haihtuu n. tunnissa. Eli jos nuo 5 purkkia juo vaikka 6 tunnin aikana, niin missään vaiheessa ei ole edes lähellä rattijuopumusrajaa.
Vierailija kirjoitti:
"Näistä kirjoituksistasi oikein huokuu tyypillinen alkoholistin ylimielisyys ja voimakas katkeruus. Kaikki muut ihmiset ovat "saatanan idiootteja" ja "tyhmiä" kun itse olet olevinasi "viisas", "oman elämäsi herra" ja "rohkea". Esimerkiksi oma juoppo isäni suolsi juuri samanlaista tekstiä kuin sinä. Hyi helvetti kun kaltaisesi ovat uskomattoman raskaita ja ahdistavia ihmisiä, onneksi olen päässyt eroon isästäni ja kaikista muista hänen (ja sinun) kaltaisistasi oksettavista juopoista. Juokaa itsenne vapaasti hengiltä, se ei minua kiinnosta enkä teitä sääli. Lopettakaa kuitenkin tuo rasittava "olen oman tieni rohkea kulkija ja kaikki muut ovat väärässä ja saatanan idiootteja" -jankutus."
Minkäs sille mahtaa kun muut ihmiset ihan objektiivisesti ovat tyhmiä ja väärässä. Voit katsoa millon vaan vaikka googlesta alkoholin suurkuluttajan ja alkoholistin eron
Tuollainen termeillä leikittely on pelkkää teennäisyyttä. Suurkuluttajan ja alkoholistin ero on hiuksenhieno, monissa tapauksissa ei voi edes sanoa että kummasta on kyse. Samanlaisia juoppoja kummatkin. Eräs sukulaiseni oli juurikin tuollainen laskeskelija; "Juon 22 tölkkiä viikossa eli riskiraja ei pauku, minulla ei siis ole ongelmaa lällällää". Tuolla hän sitten ylpeili, vaikka jopa riskirajojen määritelmistä haki oikeutusta omalle juomiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen maksa polttaa n. yhden annoksen/tunti. Illan mittaan jos juo sen 5-7 ei siinä promillet nouse juuri mihinkään.
Toisaalta miks pitäs edes lähteä ajamaan kun on jo kotiin asti päässyt
Vierailija kirjoitti:
"Riippuvuudet on itseaiheutettuja kuolemaan johtavia sairauksia, joiden taustalla on koukuttuminen dopamiiniin.
Jätä hänet.
"Viimeisessä lauseessa se tiivistyy
AV:n vihaiset vanhat piiat haluaa jokaiselle suhteelle eron, jotta eivät tuntisi oloansa itse niin pahaksi lihavina. yksinäisinä, ei-haluttuina
Össön sössön, pikku juoppo. Ymmärrän sen verran että potkaisin juopon taivasalle.
Ei kellään ole velvollisuutta sua eikä muita juoppoja hyysätä. Ei vanhemmilla, ei seurustelukumppaneilla, ei kavereilla.
"Tuollainen termeillä leikittely on pelkkää teennäisyyttä. Suurkuluttajan ja alkoholistin ero on hiuksenhieno, monissa tapauksissa ei voi edes sanoa että kummasta on kyse. Samanlaisia juoppoja kummatkin. Eräs sukulaiseni oli juurikin tuollainen laskeskelija; "Juon 22 tölkkiä viikossa eli riskiraja ei pauku, minulla ei siis ole ongelmaa lällällää". Tuolla hän sitten ylpeili, vaikka jopa riskirajojen määritelmistä haki oikeutusta omalle juomiselleen."
Eli sua ei edes oikeasti kiinnosta koko asia. Oot täällä vaan aukomassa päätäs. Mitä jos vaikka painuisit helvettiin jo siitä mäkättämästä
Vierailija kirjoitti:
Jätä hänet.
"Viimeisessä lauseessa se tiivistyy
Tuskinpa sinäkään mikään kaupungin tavoitelluin poikamies olet. Mahdat olla juurikin sellainen Taivaan tulet -sarjassa esiintyneen juoppoköörin edustaja. Nyt on sitten rahat loppu ja purat epätoivon aiheuttamaa kiukkuasi täällä.
"Össön sössön, pikku juoppo. Ymmärrän sen verran että potkaisin juopon taivasalle.
Ei kellään ole velvollisuutta sua eikä muita juoppoja hyysätä. Ei vanhemmilla, ei seurustelukumppaneilla, ei kavereilla. "
Hahaha :D Pikku marja-liisalle iski kiukku, tais osua aika oikeaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole noin paljoa. Yksi pikkupurkki kaljaa haihtuu n. tunnissa. Eli jos nuo 5 purkkia juo vaikka 6 tunnin aikana, niin missään vaiheessa ei ole edes lähellä rattijuopumusrajaa.
https://paihdelinkki.fi/testit-ja-laskurit/laskurit/promillelaskuri/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OMG! Sehän on melkein päivän liksa!
T. Tt-tukiloinen, persu. Matikasta vitonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näistä kirjoituksistasi oikein huokuu tyypillinen alkoholistin ylimielisyys ja voimakas katkeruus. Kaikki muut ihmiset ovat "saatanan idiootteja" ja "tyhmiä" kun itse olet olevinasi "viisas", "oman elämäsi herra" ja "rohkea". Esimerkiksi oma juoppo isäni suolsi juuri samanlaista tekstiä kuin sinä. Hyi helvetti kun kaltaisesi ovat uskomattoman raskaita ja ahdistavia ihmisiä, onneksi olen päässyt eroon isästäni ja kaikista muista hänen (ja sinun) kaltaisistasi oksettavista juopoista. Juokaa itsenne vapaasti hengiltä, se ei minua kiinnosta enkä teitä sääli. Lopettakaa kuitenkin tuo rasittava "olen oman tieni rohkea kulkija ja kaikki muut ovat väärässä ja saatanan idiootteja" -jankutus."
Minkäs sille mahtaa kun muut ihmiset ihan objektiivisesti ovat tyhmiä ja väärässä. Voit katsoa millon vaan vaikka googlesta alkoholin suurkuluttajan ja alkoholistin eron
Tuollainen te
Mitä oikeutusta? Miksi kenenkään pitäisi sinulle selittää tekemisiään?
Ja jatkuu vuodesta toiseen.