Onko täällä ketään, joka oikeasti haluaa tehdä pätkätöitä?
Minua raivostutta, kun poliitikot ja työnantajat jauhavat, että nämä työsuhteet ovat sellaisia, jota työntekijätkin toivovat työltä. En tunne yhtään sellaista, joka tekisi mielummin pätkätöitä, jos vakinainen työsuhde olisi vaihtoehto.
Kommentit (9)
vielä sitä ei ole Hesasta/Espoosta tullut vastaan, paikkoja kierrelty jokunen vuosien varrella.
Täällä yks lahtelainen haaveilee samasta mut ei taida tääl viel onnistua moinen et ite valitsis... =(
Turussa asustelen ja töitä on on enemmän kuin muija kestää. Tykkään pätkistä juuri paremman palkan, vapauden ja itsemääräämisoikeuden takia.
Mun mies on yrittäjä ja olis tosi rankkaa jos menisin ihan kokopäivä töihin. Ajattelin sellasta ainakin siihen asti kunnes nuorin lähtee kouluun.
mun mielestä pätkän etu tai haitta on työn luonteesta kiinni.
Jos jonkun duunin menestyksekäs hoitaminen vaatii pitkän ajan kokemuksen ja sitoutumisen, pätkä on naurettava.
siksi olisin paljon mieluummin vakituinen. Jos yksi työ loppuu, toisesta ei ole mitään takeita. Samassa työpaikassa olen keikkunut jo seitsemällä perättäisellä sopimuksella lattialuutuna.
Mulle ei ole itseisarvo saada vakipaikkaa, ehkä sitten joskus :-)
Saan itse päättää työpäiväni, lomani ja paikan jossa työskentelen. Minun ei tarvitse ottaa vastuuta kuin siitä päivästä, jonka paikassa teen. Ei vastuu alueita, palavereissa istumisia ym... vakihenkilöstön juttuja. Palkka n. 350¿ parempi/kk, siis peruspalkka + norm. lisät.
En halua, että joku toinen päättää milloin olen töissä ja missä vuorossa. tämä sopii minulle, enkä heti ole vaihtamassa vakituiseen paikkaan.
Kukin tavallaan