Onko 5 km työmatkan kävely joka työpäivä liikaa?
Eli 10 km päivässä? Kysyn ihan tosissani. En halua mitään rasitusvammaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on taas minuutissa ylimieliset himoliikkujat vastailemassa. On liikaa 50 km 5 päivässä. Kävele vain kotiinpäin ensin. Se ei ole liikaa. Eestaas on liikaa.
Ei todellakaan ole liikaa jos ei työn puolesta tule käveltyä paljoa. Itse tulee pelkästään töissä käveltyä viikossa yli 50 km.
Onhan se jo ajankäytönkin puolesta aika pitkä, varsinkin, jos on perhettä tai ruokaostosten kuljetusta. Kesällä polkupyörästä olisi apua, mutta talvikausi on hankala, pimeätäkin vielä.
Tuohon menee melkein tunti yhteen suuntaan, että on se siinä mielessä aika paljon. Yrittäisin mennä pyörällä.
Jos mitä tahansa pitää kantaa, on liikaa. Menisin pyörällä.
Ei ole liikaa. Normaali kävelymatka terveelle ihmiselle. Olen jo vuosia kävellyt 10-20 kilometriä päivässä ja olen vanha huonokuntoinen plösö.
Itse en kyllä millään pystyisi. En jaksaisi. Pari kilpaa per suunta on mun maksimi, jos viisi päivää peräkkäin pitää mennä. Jos olisi harvemmin töitä, niin ehkä jaksaisin.
Teen joka päivä 5km lenkkejä, mutta jos reitti ei olisi mukava niin aika vittuuntuneena työmatkat pitäisi tehdä joka päivä. Pyörällä tosiaan ei menisi kuin vartti niin siinä ei olisi ongelmaa oikeastaan millään säällä.
Kylpisin hiessä kun pääsisin työpaikalle.😅
Ei kai se voi olla jos peruskoululainenkin saa kuljetuksen jos koulumatka on yli 5 km.Kai nyt aikuinen sen jaksaa jos lastenkin on se jaksettava oli ilma mikä tahansa.