Onko 5 km työmatkan kävely joka työpäivä liikaa?
Eli 10 km päivässä? Kysyn ihan tosissani. En halua mitään rasitusvammaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän yli kolmikymppinen, muttei kovin paljon tällaista liikuntataustaa. Lähinnä salia ja pilatesta. Ap
No sitten on aika aloittaa.
Ai aika aloittaa kävellä 50 km viikossa? Aika harvinaista taitaa olla. Ap:n kysymys on ihan asiallinen.
70 luvulla kävelin koko kolmannen luokan ajan tuon verran kouluun ja takaisin!
Kyllä nytkin voi myös pyöräillä
Kävelyä kestää mummojenkin kunto
Hanki polkupyörä tahi mopeti. Jos ei julkisilla pääse.
Joo jos on tyhmä niin mikä siinä, polkupyörä on keksitty, sähköpyörä on keksitty, auton saa parilla satasella, no idiootti kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän yli kolmikymppinen, muttei kovin paljon tällaista liikuntataustaa. Lähinnä salia ja pilatesta. Ap
No sitten on aika aloittaa.
Ai aika aloittaa kävellä 50 km viikossa? Aika harvinaista taitaa olla. Ap:n kysymys on ihan asiallinen.
70 luvulla kävelin koko kolmannen luokan ajan tuon verran kouluun ja takaisin!
Minä hiihdin kaksinkertaisen matkan kesät talvet. Paitsi kun oli loma.
Kävele 5km ja konttaa toiset 5km, niin kaikki palstan asiantuntijat ovat tyytyväisijä. 🤣
En haluaisi kuluttaa kaksi tuntia päivässä kävelemiseen.
Itse tein jonkin aikaa, mutta rankkaa oli.
Ei ole liikaa. Se on todella hyvää hyötyliikuntaa, tekee kropalle oikein hyvää.
Mie kävelen noin 10 kilsaa päivässä ja vielä käyn viikonloppuinakin kävelyillä. Ihan tavan matami oon ja hyvin jaksaa. Päinvastoon antaa energiaa ja kaikki tuntuu kevyemmältä. Anti mennä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalille ihmiselle. Jollekin ikänsä sohvalla istuneelle voi olla.
Älä höpötä , miksi edes viitsit jauhaa paskaa moisesta asiasta, käveli itse tuskin sitä teet.Normaali ihminen, sinä et sitä olet vaan ????????????
Veditkö herneen nenään heti? 🤣😂rauhoitu nyt hyvä ihminen !
Terv EriEn vaan hävettää moinen tyhjänpäiväinen höpötys, joo kymppi ihan helppo homma tosta vaan , älkää viitsikö.
Helvetti mun lapset käveli ongelmitta kympin kymmenvuotiaana. Ihminen on metsastäjä-keräilijä, joka on jalkeilla ja liikkeellä jatkuvasti. Jos ei tuota matkaa jaksa terve työikäinen kävellä, niin on huono kunto.
Suomen ilmastossa on aivan liikaa. En itse pystyisi mitenkään.
Helppo homma itsellä käsillä kävellen työpaikalle matkaa 15 kilometriä, takaisin tulen pyörimällä.Kotona äiti paistaa lätyt.
Jos tuo sopii ajankäytöllisesti niin se on ihan ok. Jos mietit kuntoilua niin pyöräily on myös hyvä vaihtoehto. Muutaman kerran viikossa toisen suunnan voi myös vaikka juosta.
Suurimmalle osalle se on liikaa, koska se lisää työpäivän pituutta 2x 45-60min. eli työpäivän pituudeksi tulee 10-11h ja kun ihminen tarvitsee unta 8-9h niin eipä siinä vapaa-aikaa juuri jää, tai mahdollisiutta harrastuksiin. Puhumattakaan, jos lapsia.
Ei se fyysisesti liikaa ole, mutta ainakin talvella alkaa vituttaa.
Varo ettet mee ylikuntoon, tai varo kans ettei lihakset kasva liikaa !
Vierailija kirjoitti:
Mie kävelen noin 10 kilsaa päivässä ja vielä käyn viikonloppuinakin kävelyillä. Ihan tavan matami oon ja hyvin jaksaa. Päinvastoon antaa energiaa ja kaikki tuntuu kevyemmältä. Anti mennä vaan!
Onko sinulla muuta elämää, kuin 10km kävely ja työ?
Miksi et mene pyörällä?
Talvipyöräilyäkin voi harrastaa, mutta kesällä nyt ainakin jos et kävellä halua. Kävellen vie ajallisesti paljon kauemmin tuo 5km varsinkin alkuun jos et ole kävellyt, mutta jos se ei haittaa niin anna mennä vaan.
Ja tosiaan ensin vaikka yhteen suuntaan jos mahdollista niin jalat tottuu. Ei heti kymppiä viittä kertaa vkossa.