Osaako joku fiksumpi sanoa? Jos laitan S-tuottotilille 100 000€ niin paljonko ne maksaa minulle kk korkoa?
Korko tällä hetkellä 1.5% ja maksetaan kuukausittain. Pankki vähentää maksettavasta summasta 30% verot.
Kommentit (26)
Korko on siis vuodessa 1500 €. Veron vähentämisen jälkeen tästä tulee 1050 euroa. Jakamalla sen 12:lla saat kuukaudessa maksettavan koron määrän.
Vierailija kirjoitti:
1050e
Tuo siis vuodessa. Kuukaudessa 87,50e.
Vierailija kirjoitti:
1050e
Tämä siitä tulee vuodessa mutta jos se maksetaan kerran kuussa niin sitten se on tuo 87,50 miinus verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1050e
Tämä siitä tulee vuodessa mutta jos se maksetaan kerran kuussa niin sitten se on tuo 87,50 miinus verot.
Tuosta on jo verot vähennetty. Ennen veroja korko on kuukaudessa 1500 €, mutta siitä menee veroja 450 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1050e
Tuosta on jo verot vähennetty. Ennen veroja korko on kuukaudessa 1500 €, mutta siitä menee veroja 450 €.
Joo totta, huomasin kun olin lähettänyt mutta en jaksanut enää korjata kun muut oli jo ehtineet ennen mua.
Mulle maksetaan S-pankin tuottotilin korko vain kerran vuodessa. Hassua. Joitain satasia sieltä tulee kerralla.
Ja jos tuo kuukausikorko 87,50 lisätään tilin saldoon (kuten olettaisin), niin seuraavassa kuussa saat korkoa jo melkein euron enemmän, jos korkoprosentti pysyy samana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1050e
Piti sanoa, että ennen veroja korko on vuodessa 1500 €.
Vierailija kirjoitti:
Mulle maksetaan S-pankin tuottotilin korko vain kerran vuodessa. Hassua. Joitain satasia sieltä tulee kerralla.
Sulla on varmaan jokin vanhempi tili eri ehdoilla kuin nykyisin avattavat. Kannattaa selvittää, saisitko enemmän korkoa avaamalla uuden tuottotilin ja siirtämällä rahat sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tuo kuukausikorko 87,50 lisätään tilin saldoon (kuten olettaisin), niin seuraavassa kuussa saat korkoa jo melkein euron enemmän, jos korkoprosentti pysyy samana.
Ei, vaan vuodessa tulee vajaa euro enemmän korkoa tuon 87,50 euron osuudesta. Kuukaudessa tulee korkoa 8 senttiä enemmän.
verokarhu vie 30% ja lähettää afrikkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan vuodessa tulee vajaa euro enemmän korkoa tuon 87,50 euron osuudesta. Kuukaudessa tulee korkoa 8 senttiä enemmän.
Olet oikeassa. Unohdin tässä välissä, että pitää laskea korko kuukaudessa eikä vuodessa. 😒 Mutta seuraavassa kuussa tuleekin jo sitten 16 senttiä lisää korkoa ja sitä seuraavassa 24 jne.
Trolli, kukaan ei sijoita 100 000 tuolla korolla, Nordea maksaa n. 8% korkoa osakkeilleen, laita sinne, saat enemmän, vero on 30 %.
Mieti sitten kun sulla on se 100k. Puolison rahoja ei lasketa
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitten kun sulla on se 100k. Puolison rahoja ei lasketa
120 000€ on tilillä ja ajattelin vihdoin laittaa osan tuottamaan. Ap
Huono tuotto. Osta Nordeaa, Sampoa ja Mandatumia koko rahalla. Saat osinkoa noin 5000€ vuodessa. Verojen jälkeen noin 4000€ pelkistä osingoista 👍
Vierailija kirjoitti:
Huono tuotto. Osta Nordeaa, Sampoa ja Mandatumia koko rahalla. Saat osinkoa noin 5000€ vuodessa. Verojen jälkeen noin 4000€ pelkistä osingoista 👍
Ei ,iitos, en halua riskejä.
87,5€/kk