Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Tölökille pojasta!

Martinalla on tosi sulosen näkönen vauva.

Tuuteliruulle Tsemppiä sektioon! Huomenna sulla on vauva ihailtavana.

Onnipapuselle suppareita!

Nyt on pojan 3 vuotissynttärit juhlittu. Tai siis eilen juhlittiin ja nyt on siivottu ja anoppikin on lähtenyt kotiin viikonloppuvierailultaan. Nyt voikin alkaa miettiä lähestyvää synnytystä. Huomenna on pojan 3 v-neuvola. Saas nähdä kuinka yhteistyöhaluinen poika on siellä. Onneks mies tulee mukaan. Mulla ei itellä ollut tällä viikolla ollenkaan neuvolaa. Perjantaina kävin anestesialääkärin juttusilla äitiyspolilla. Ja kätilöltä sain lääkkeet jotka otan ennen sektioon menoa. Koko reissulla ei mitenkään puututtu mun tai vauvan vointiin. No huomenna sitten omalla terkalla.

pikahvi 37+6

22/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittamassa omaa tyhmyyttään. :)

Mutta ensin onnittelut TÖLÖKKI & perhe pojasta!

Sai kyllä olla viimeinen kerta (tämän raskauden aikana siis), kun meikä sai jonku inspiraation! Ei tahdo kävelemään päästä, kun niin ottaa tuonne alaselkään. :/ Tuskin se ihan noin kipeäksi olis tullut, mutta kun piti äkkiä kantaa patjat ja muut pois sateen alta, että päästään vielä illaksi kuivaan sänkyyn nukkumaan. Taisin olla hyvä näky, kun yritin patjaa kantaen viipottaa mahani kanssa. :) Nyt otetaan sitten loppuilta huilin kannalta ja vaikka herkutella, kun ei muuta voi. ;) Paitsi ne sängyt pitää kyllä vielä laittaa kuntoon, mutta sitä en nyt murehdi...

Voikaahan hyvin kanssasisaret!

Äippä taas kerran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niitä vauvauutisia vaan joka päivälle riittää, ja tästähän se meidän kuu vasta alkaakin parin päivän päästä. Sitten niitä onkin.

Eli oikein paljon onnea tölökille ja perheelle!

Ninca, mulla myös paineet olleet koholla, muttei onneksi pissassa ole ollut mitään. Onko sulla ollut päänsärkyä? Mulla oli keskiviikkona neuvola ja kyseli myös onko mulla ollut sitä ja siihen mennessä ei ollutkaan ollut. No, torstaina sitten tuli kunnon jysäri ja soitinkin sitten päivän kärsittyäni (en ollut ottanut mitään lääkettä) neuvolatätille. Ite oli lähössä palaveriin ja meiltä puolen tunnin matka neuvolaan, joten sanoin että otan lääkkeen ja katselen illan miten vaikuttaa ja lähden vaikka äitipolilla käymään jos ei helpota, mittauttamassa paineet. Mutta onneksi puolen tunnin lääkkeen ottamisen jälkeen helpotti, eikä sen jälkeen ole ollut särkyä (koputtaa puuta). Mutta myös mulla huolena toi verenpaine. Sitä nyt tarkkaillaan viikottain ihan kunnolla.

Joku ihmetteli lumen tuloa oliko se nyt eilisessä pinossa, no meillä äsken satoi jotain 15 minsaa ihan kunnon hiutaleita. Ja sitä ennen rakeitakin, joten maa on nyt valkoinen. Eikä kuitenkaan olla sen korkeemmalla kun Pohjois-savossa. Äkkiähän ne tietysti sulaa, mutta huomiseksi ilmeisesti myös luvattiin mahdollisia lumikuuroja. Meillä on toisessa autossa ollut jo viikon kesärenkaat, eli saisi sulaa melko nopeesti noi poiskin kun niin yhtäkkiä tulikin.

Laitoin valmiit pakastepullat tulemaan perheen synttäreilläolo aikana ja mursusin sitten niitä, juuri kun tulivat. Olivat syöneet siellä täytekakkua ym herkkuja niin sain syödä ihan itsekseni pullat, ja jäikin jopa 2 kpl! Hauskaa oli tytöillä ollut, kun synttäripaikassa myös 2 tyttöä joiden kanssa leikkivät. Pitää lähteäkin katsomaan mitä tytsyt saaneet alakerrassa aikaiseksi, mies kun on auton korjuureissulla kaverinsa luona.

Nythän musta tulee ekana kirjotuspäivänä kuuluisa pate :)

Skedjk 37+2

Vierailija
24/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tölökki pojasta! Huh huh miten jännä synnytys. Onneksi kaikki nyt hyvin. Onnea onnea!

Tuuteliruulle tsemppiä huomiseen! Vähän toi hanallinen vai hanaton- juttu oli hyvä :)

Skedjk (toivottavasti edes oikeeseen suuntaan kirjotettu) tervetuloa kirjottelemaan. Mullekin kaveri totesi tänään, että jos te nyt saisitte sen tytön, kun meillä on poika. Hymähtelin vaan, kun tiedetään, että masussa on poika. Ja siis mä olen tosi onnellinen toisesta pojasta. Kumpikin olisi varmasti ollut yhtä ihana lopputulos.

Se mun kaveri kyllä aloittikin vierailun tosi " mukavasti" . Astuessaan ovesta sisään hän katsoi mua, sanoi " oho" ja alkoi nauramaan. Mä kysyin, että en kai mä nyt ihan noin iso ole. " Kyllä olet" ystävä vastasi. Oli sitten loppuvierailun tosi " pieni ja kaunis" olo. Kun hän lähti niin itkuhan siitä tuli :( En mä kaipaa mitään kommentteja mun ulkomuodosta. Painonnousu tuntuu muutenkin niin pahalta. Mun maha ei ole mitenkään poikkeuksellisen suuri, koska olen alakäyrällä, joten otan kyllä tollaset kommentit suoraan vihjauksena painonnoususta. Vaikka toinen tarkottaakin ehkä mahaa. Plääh... näitä hormoonihuuruja varmaan mun reaktio.

Hyvää yötä toukoset!

Laru rv 35+4

Vierailija
25/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖLÖKKI, onnea kovasti pojasta! Kiva että kaikki kuitenkin kääntyi parhain päin.

Onnea myös, olikohan NYYTTI (vai mikäs nimim. se olikaan), huomiseen sektioon. Saat vaavelin pian jo syliisi. :)

Tuosta MAHAN koosta vielä; se mua eniten häiritsee, kun ihmiset sanoo pieneksi mahaa, että kun pelkään ettei siellä ole ns. normaalikokoinen lapsi. Mietin, että miten sinne muka mahtuu ihan oikean kokoinen lapsi! Näyttää niin pieneltä tää masu, ja maatessa selällään se on ihan olematon. Pientä lasta sieltä on veikattukin, mutta minä hysterisoin pelot aina äärimmilleen. Ja sitten kun se sf-mitta menee siellä alakäyrällä. Viimeksi oli 28cm.

Ja lisäksi se, että olen vieläkin siinä lähtöpainossa, n. 57kg. Tosin laihduin aluksi viitisen kiloa, ja sitten olen " lihonut" sen takaisin. Mutta muuten ei tunnu ollenkaan nousevan koko paino. Muusta vartalosta olen laihtunut, pepusta ja jaloista, käsistä (sormukset tippuu kädestä), joten onkohan se vaavi vienyt minulta läskit..? Vai käyttääkö se niin hyvin hyväkseen kaiken minkä syön.. muka..? Joka tapauksessa, huolettaa se kovastikin. Onneksi on kai jokunen viikko aikaa vielä kasvaa vauvallakin.

On mulla jokseenkin tukala olla tämän pienenkin masun kanssa, mutta ei varmaan niin tukala kuin jos olisi isompi. Vaappuen pitää kävellä kun sattuu ja supistaa alakertaan, ja sitten vielä närästää ja on vaikeaa välillä hengittää. Eli tyypillisiä vaivoja toukokuisille..

Olipa se vuodatus, mutta kiva purkaa omaa mieltä vaivaavia asioita teille, kun teiltä aina lohtua liikenee. Ja saa päivän naurutkin aina, kun joku kertoo jotain hassuja tapahtumia..:)

sämpylä 35+5

Vierailija
26/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TÖLÖKKI ja pikkunen!

Tsemppiä TUUTELIRUU huomiseen vauvanhakureissuun!

Tervetuloa SKEDJK!

Vaatteista: mulla on mammapaitoja ja -housuja, kun ei oikeastaan muut mene ja noista mammavaatteistakin osa on jo sellasia, että on voinu suosiolla jättää kaappiin. Omista ei mene kuin pari isoa T-paitaa. Mies on niin pieni, että sne vaatekaapin on voinu suosiolla jättää väliin.

Sairaalakassi: Vauvalle olen kattellu jo laukkuun asti muutaman vaatekerran, kun ei sitä tiä millaset kelit tulee. Eilen tuli sellanen olo, että nyt pitäs katella johonkin kasaan sellasia tavaroita, jotka muuten varmaan unohtuu kassista, jos en niitä aiaksemmin eti. Vaatteita, toiletlaukun ja paperita heitän sit varmaan viime tipas reppuun.

Muuten meillä on viä vähä vaihees eli miehen sukulaisilta on edelleen hakematta vaunut ja sänky. No jos ei saa aikaseksi niin mies sitten täpistelee ne kotiin , kun me ollaan sairaalas.

Huuheli 37+1

Vierailija
27/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölökille ensin onnittelut:):):)

Tänään oli siis mun ja miehen yhteiset valmistujaiset. 2pv siivosin, leivoin ym. ja tämän päivän emännöin juhlia, ja kyllä tuntuu!! Ihan kivat juhlat oli, mutta onneksi on nyt ohi! Supistellut on molemmat päivät (ja yöt), mutta olen yrittänyt olla ajattelematta. Tänään päivällä meni suoli ihan tyhjäksi (tyyliin 5x löröllä peräkkäin, sori realismi...), ja varoittelinkin miestäni ens yöstä. Nyt kuitenkin olo suht ok.

Ei kun nukkumaan. Öitä!

OM rv 36+4

Vierailija
28/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Almaeinolle vaan sitä, että täs ois eräs menossa parin päivän päästä käynnistykseen..tässä nyt pelottaa vaan se, että ne supparit on rajumpia kuin luonnollisesti käynnistyneessä synnytyksessä..et kait ne ihan oikeita nekin on.

no mutta..tiedän tiedän..hermo menee eikä jaksa joka lausetta ajatella loppuun..en minäkään jaksa ja siksihän täältä helpotusta saakin. Minulla kanssa tuntuu välillä kävellessä niinku joku ois unohtanu tylsän veitsen terän karvikseeni.

Vielä noista äideistä..minun äiti sanoi, ettei sillon 77 saanu mitään kipulääkkeitä synnytyksessä..no hei..au.

Vierailija
29/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖLÖKILLE JA PERHEELLE ISOSTI ONNEA PIKKUMIEHEN JOHDOSTA!

TUUTELIRUUlle onnea matkaan!

Myös ONNELLISTA MAMMAa haluan onnitella valmistumisen johdosta ja tsemppiä ensi yöhön!

SKEDJK: Tervetuloa!

ONNIPAPUSELLE suppareita, toivottavasti pääset pian tositoimiin!!

LARU: Kaverit ja läheiset ovat välillä hiukan kömpelöitä puheissaan, kun eivät välttämättä huomaa, että jokin kommentti loukkaa odottavaa äitiä. Varsinkin ulkomuoto on tosi herkkä asia. Pitäisi kyllä saada peruskoulun oppimäärään lisäys, että raskaana olevan naisen ulkoista olemusta ei parane kommentoida, jos ei ole ihan varma, että osaa olla loukkaamatta! Älä mieti moisia kommentteja! Halaus ja tsemppiä!

Meillä oli kiva miehen synttäripäivä. Tosin mulla oli aika lailla oloja, käveleminen oli välillä tosi vaikeaa, kun supisteli ja vihloi niin. Ehkäpä tämä meilläkin joskus alkaa edetä! Vähän tuo yö jännittää, kun päivä on ollut aika rankka.

Kauniita unia prinsessat!

Enää yksi päivä meidän kuukauteen!

Jansku 38+1