Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostinpa vauvalistaa kun uusia alkaa poksahtelemaan kiihtyvällä vauhdilla :)

Tänne ihan sitä tavallista vaan: vessassa ramppausta, levottomia jalkoja ja lisäksi kireä napa!? Oikeesti on mahanahka niin kireellä, että napaa kirveltää, kohta varmaan lentää koko napukka kuin palttoon nappi.

Mulla on kolmet mammahousut ja nyt on navanallerullaus-ilmiö alkanut tapahtumaan. Paidoissa onneksi pitkät helmat, että pysyy pallo piilossa. Vaan kyllä on ikävä tavallisia vaatteita.

Mulla on hahmottamis vaikeuksia mahan kanssa, törmäilen koko ajan. Ja tuttua on ähinät kynsien leikkuussa ja kenkien laitossa. Mua ei kyllä kukaan epäile, että synnytänkö pian :)

Mukavaa ja tuskatonta sunnuntaita!

rv 36+2

Vierailija
2/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" haukotus" kylläpä ois vielä nukuttanu, mutta poika herätti jo. Nukuin yön tosi huonosti, kun luulin jo että alan synnyttään. En tiiä mikä ihme mulla oli illalla/yöllä. Oli paha olo, ja maha oli menkkamaisesti kipee. Siinä samalla supisteli välillä. Sitten piti vessassakin käydä ja maha oli ihan löysällä..no jossain vaiheessa olin nukahtanu ja muut oireet meni ohi paitsi oksetus olo. Siinä sit heräilin koko yön vähän väliä, mut ykää ei kumminkaan tullu (ihanat puheet heti aamutuimaan). Nyt on olo taas ihan normaali.

Luin eilen ton pinon, mut nyt ei jääny siitä päähän oikeen mitään..tai paremminkin en muista enää mitä sielä oli. Martina ainakin oli laittanu vauvasta kuvan, on ne vaavit vaan söpöjä.

VAPPUSUUNNITELMISTA ootte ainakin keskustellu. Me mennään käymään vapputorilla, ostetaan pojalle kaikkee kivaa vappuroinaa. Syödään kotona jotain hyvää ruokaa, munkkia ja simaa. Illalla varmaan kavereille grillaan jos sää sallii.

Nyt täytyy mennä pojalle laittaan aamupalaa. Mies nukkuu varmaan taas tonne klo 11 asti, plaah..

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE, jos en tänne ennen sitä enää kirjota

äite 38+5 ja pikkujäbä 2v 10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äite82; Täällä ihan samanlainen olo eilen.. Tosin mulla menkkamainen jomotus jatkuu vieläkin, maha toimii liiankin hyvin. Jokohan tässä kohta pääsisi synnyttämään??

Mulla noi kivut alkoi tuon ukon jalkahieronnan jälkeen :)

Mä olen nyt niin poikki, että taidan mennä sänkyyn kärvisteleen ja lukeen jotain opusta.

Martinalle; Ihana poikavauva teillä! Ihan super sulonen :)

Vappu ollaan himassa tai laitoksella...

OP, Käpy 38+5 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
4/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettette luule, että olen tositoimiin päässyt! =)

Eilinen päivä oltiin mummulassa ja oli kyllä kiva kun siellä oli myös mun sisko miehensä kanssa ja veli perheineen. Tohinaa siis riitti koko päiväksi!

Ja tänään onkin sitten ne ristiäiset! =)

Yöllä heräsin muutaman kerran kun supisti. Ja menkkamaista jomotusta löytyy täältäkin. Mutta ei siis sen kummempaa, joten tuskin lähtö lähellä on...=/

Toivoa tietty sopii, että synnytys alkaisi yhtä yllättäen kuin esikoisestakin;)

Martinalla oli söpö vauva! Aivan ihana!

Eilen sain pitää veljen poikaa sylissä ja se tuoksu on kyllä aivan ihana! Ihana ajatella, että pian mulla on oma sellainen! (Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin)

-Alpukka rv39 & " Pinsku" 1v7kk

Vierailija
5/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana ja jne. mutta kauhea pettymys kun kattoin ikkunasta ulos! LUNTA! Mitä hemmettiä? En ala.

Olipas martinalla tosiaanki sulonen herra siel! Voi kun ne on niiiin pieniä..

Toymaman pojalle paljon paranemisia!

Janskulla mummot ahistellu.. On ne kyllä, hyväähän ne tarkottaa mutta ei kai tajua että ei oo kivaa kun tullaan iholla kiinni. Voisihan sitä kauempaakin toivotella siunausta.. ?

Menkkamaisia tuntemuksia on muuten ollu nyt pari päivää täälläkin. Iltasin ne varsinki huomaa, kun makoilee. Että jotain tuntemuksia sentään mullakin! =D

Me käytiin illalla kattomassa sellasta 2 kk ikästä vauvaa.. Se kylläkin vaan nukku koko ajan.. Mutta voi kun se tosiaan tuoksu hyvälle..

Saas nähä, näänkö mä sitä siskoa tänään.. Kun ne aiko tulla tänne, mutta kun niillä jo kesärenkaat alla ja sama meillä. Ja nyt tosiaan lunta sataa oikein kunnolla. Pikkasen masentaa, jos ei nähäkään..

Jaahas, alanpa kattomaan pojan kans ti-tiä..

Nyt on kyllä plussat vähissä...

+ pian toukokuu

+ vaihtuu viikko

miitu rv 39 TASAN

Vierailija
6/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä mun tuntemukset alk.klo 2 yöllä. Välillä helpottaa, välillä puuskuttelen ja puhisen. Mut tälläst tää on ollu jo aika kauan. Nyt kun pari kertaa on polille juossu näytille, niin lähden seuraavaks vasta, kun vauva on puoliks musta ulkona! :) Aamulla lorahteli jotain, minkä myöhemmin tarkkojen C.S.I-analyysien jäljiltä analysoin vain runsaaks valkovuodoks " side-testin" avulla.

Vaatetusongelmia ja mahan kokoa..joo, housut rullaantuvat koko ajan alas. Haaveilen hyvistä, pehmeistä olohousuista. Mulla on yhet, mutta niitä täytyy välillä pestäkin. Mies tosiaan aika hoikka, joten sen vaatteet ei auta mua laisinkaan. Maha on kaikki tossa edessä ja en ainakaan vielä oo huomannu levinneeni muualta. Fundus oli vko:lla 36+2 31.

Soma poika Martinalla! Eipä muakaan tääl usein näkis, jos mulla ois tollanen jo kotona! Onnittelut vielä kerran:)

Ei sitten muuten yhtään helpottanut eilinen vierailu appivanhemmilla mun mielialaa: anoppi kertoi naapurin tytöstä jolla oli supistellut ennenaikaisesti ja silti sillä oli menny reippaasti lasketun ajan yli ja oli jouduttu käynnistään. Just eli 5 vko:a tätä?! Great:) Äidille taas kerroin silloin pe, että on kuin puukolla väännettäis alapäätä, niin se oli heti, että ei sen sellasta kuulu olla, ei hänellä ainakaan. Joo, mut sillä ei ookkaan koskaan ollu oikeita supistuksia, kun kaikki synnytykset käynnistetty. Muutenkin ketuttaa, kun se vertaa mun odotusta omiinsa ja on koko raskauden ajan kertonut, miltä musta pitäis milloinkin tuntua. Mihin unohtu yksilöllisyys?! Joo, on mullakin murheet:)

Mutta jotain hyvääkin; romantiikka ei oo ihan täysin kadonnut meidän huushollista tai sitten mä tyydyn vähään: ruinasin mieheltä ulospääsyä eilen, että unohtaisin ees hetkeks raskauden ja se vei mut katsomaan nappulaliigan jalkapalloa ja tarjos grillimakkarat ja jaffat. Oli oikeesti hauskaa istua nurtsilla, auringonpaisteessa ja kattella n.11v poikia potkimassa palloa:)

Kivaa lopettaa viesti positiiviseen juttuun, piristi omaakin mieltä:)

Janskulle hauskoja juhlia (miehen synttäri siis)!

Ylihuomenna vaihtuu meidän kuukaudeksi, tsemppiä kaikille!!!

AE 37+1

Vierailija
7/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois sitten se päivä jolloin meidän esikoisemme syntyi, eli rv 39+2. Eilen illalla oli jonkinmoista jomotusta alaselässä, mutta jomotukseksi se vain jäi. Ois ollu vaan helppo nyt lähtee ku poikakin oli mummolassa yökylässä, tänään tulee sitten kotiin.

Eiköhän se tänään alasupistelee ku meinaan mennä tontille puuhommiin. siinähän tulee kyykittyä ja hieman kantelua... . Tosin mulla on kyllä sellainen olo, että se syntyy 2 vko yli, mutta toivotaan kuitenkin ettei.

12-v synttäreillekin pitäis tänään mennä, onneks ne on tos lähellä. se on kyl vaikeata etsii lahjaa sellaiselle joilla on jo melkein keikkea. päädyin sitten perinteiseen vaatelahjaan. niille ainakin löytyy käyttöä :)

Katselen tässä ulos ja ompa kökkö keli. aurinko yrittää väkisin pilkottaa pilvien väistä. mittari näyttää +11 ja tulee. taitaa olla aika kolea keli...hurrr...no on siellä aika isot silmut puissa ja pensaissa jo :)

jaaha, jos sitä alkais aamutoimille

RV 39+2 ja 4-poika

Vierailija
8/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös levoton yö takana! Heräilin vessaan, sit alaselkään sattui niin pärkäleesti että suolikin toimi jälleen. No sit pitikin juosta jo oksentamaan.. Tää on niin outoa ja uutta kun ei esikoiselta ollu tällasia juttuja.

Mut jos jotain hyvää niin eilinen oli vapaailta! Muksu pyydettiin mummilaan yöksi. pikkuveljeni pyyti, että sisko saa mennä nukkumaan <3 ihana.

Lähen tossa kohta itekkin äidille ja siitä lähetään sit mun serkun synttäreille, hänen äitinsä on tosi hyvä leipomaan ja ne herkut maistuu varmasti ;)

alettava siistii itteensä ja naama kuntoon, jos löytäs jotain päälle pantavaa :)

rv 37+4

Vierailija
9/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuva Martinan vauvasta! Mäkin vaan ihailisin tollasta pikkusta :)

Kolmeplusyksikö se oli, kun oli lähdössä hakemaan vauvaa. Toivottavasti nyt meni oikein, kun olen taas ihan sekasin kaikesta tekstistä. Meillä kun on molemmat miehet kotona, niin mulla menee kaikki ihan ohi mitä luen. Tsemppiä joka tapauksessa kaikille synnyttämään lähtijöille.

Vaatteista oli puhetta. Mulle mahtuu kiinni enää miehen toppatakki, joka tuntuu tosi oudolta pukea enää päälle. Omat takit ei tosiaan mene. Mulla on kahdet mammahousut. Molemmat sellaset mustat trikootyyppiset. H&M:n housut on liian matalat jo ja ne valuu koko ajan kävellessä. Suunnilleen toisella kädellä voi pitää kiinni koko ajan. Toiset on Polar O. Pyretin housut. Niissä se masuosa on ihan samasta kankaasta kun puntit ja tulee ihan mahan ylös asti. Ne on tosi mukavat jalassa ja pysyy tosi hyvin ylhäällä. Yritän niitä vähän säästellä julkisille paikoille menoa varten ja kotona viihdynkin parhaiten yöppähousuissa :)

Äippäpaitoja mulla ei ole kun yksi sellanen läpikuultava puuvillapaita. Se on yhden käytön jälkeen ihan ryppynen, joten sitä olen pitänyt myös lähinnä kyläreissuilla. Normaalisti käyttämäni t-paidat (vähän muotoon ommellut) ei enää sovi ollenkaan. Niissä jää napa esille, mutta olen kaivanut kaapin perältä kaikki sellaset tavalliset t-paidat, siis sellasta löysää mallia, ja ne nyt toistaiseksi riittää vielä. Kun täällä kotona voi näyttää vähän miltä sattuu :)

Mulla on olo ollut viime päivinä ihan hyvä. Yöllä pääsin tosi kivuttomasti portaatkin alas vessaan, kun en ollut eilen liikkunut juuri ollenkaan. Liikkumattomuus tietysti huono juttu, mutta kyllä vaan vähän kipeät jalat on aika mukava juttu :)

Nyt meillä on poitsu taas kipeä, joten tässä kotona vaan pyöritään tämäkin päivä. Me ei vappua kummemmin kai vietetä, kun miehellä oli eilen ja huomenna taas töitä. Koristeet ripustettiin eilen ja tehtiin vähän parempaa ruokaa. Vappupäivänä mennään mun vanhemmille, mutta ei sen kummempaa. Mutta kotonakin on ihan kiva nyt olla, kun on siivottu ja puunattu sekä uudet verhot ja tyynyn pääliset olkkarissa :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille masukkaille ja jo jakautuneille!

Laru rv 35+4

Vierailija
10/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen synttärit alkoi kivasti, vaikka aamulla ilmassa oli katastrofin ainekset. Mun piti nousta aikaisin tekemään kakkua jne. Nukuin pommiin ja meinasin ensitöikseni oksentaa. Mies heräsi tietty kakomiseeni. Huijasin sitä, että kello ei ole vielä kahdeksaakaan ja sain sen takaisin nukkumaan. Sitten vaan sattui olemaan sellainen päivä, ettei mikä pysynyt käsissä. Lattia ui kermavaahdossa, karjalanpiirakat paloi uuniin, kissat riehuivat kuin mielipuolet jne. No, kaikki päättyi hyvin ja mies liikuttui melkein kyyneliin, kun sai isyyspakkauksen.

3+1 taisi päästä tositoimiin! Mahtavaa, kateeksi käy!

MIITU: Missä asustelet, kun lunta sataa? Ei kai nyt enää mitään takatalvea tule?!

ALMIS: Nauratti tuo CSI-analyysi valkovuodosta. Olen harrastanut samaa, kun monta kertaa päivässä pikkuhousunsuoja on ihan täynnä jotain nestettä. On se varmaan näky, kun istun vessassa tirkistelemässä ja nuuskimassa suojaa (yök).

Tuo äitien kaikkitietävyys on välillä toooosi raskasta! Ehkä siinä taustalla on huoli oman lapsen hyvinvoinnista. Tarkoitus on varmasti hyvä. Mutta voi jestas, kun käy sylettämään, kun mutsi sanoo, ettei sun olosi kuulu tuollainen olla! Symppausta!

VAATTEISTA on ollut puhetta. Mulla ei enää pysy edes H&M:n mammatrikoot pysy päällä, vaikka tähän asti ne sentään ovat mahtuneet. Vyötärö rullautuu kokoajan alas. Tein mielestäni hienon ratkaisun ja ostin babydoll-mallisen mekon ja mamma-legginssit. Mutta eihän se ole juuri parempi, kun ei ne legginssitkään pysy ylhäällä! Lohtuna on se, että nyt sentään ei ole maha ihan paljaana, kun se mekko peittää mahan, vaikka housut on kokoajan makkaralla.

Oma napa voi hyvin. Eilen supisteli tunnin ajan aika lailla mutta sitten taas kaikki olot katosivat. Olisipa mainio synttärilahja miehelle, jos tulisi ulos pikku-O! Vaan eipä taida olla toivoa...

Nyt täytyy alkaa lähteä liikkeelle, miehen vanhemmat tulevat Tampereelle ja menemme porukalla syömään.

Hyvää vointia teille pullukat ja suppareita kaikille niitä toivoville!

Jansku 38+1

Vierailija
11/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vauva MARTINALLA!

IDA-ANTONIA kirjotteli pienestä mahasta ja silti suuri vauva. Mun yks kaveri sai viikko sitten vauvan, joka painoi 4020g ja sillä oli aika pieni maha. Mullekin sanotaan usein, että eihän sulla nyt iso maha viä ole, mutta painaa se kumminkin ihan yhtä hyvin kaikki sisuskalut ja painoa on kuitenkin tullut +12, mitä ne pikkumaha ihmettelijät ei sit meinaa uskoa. En tiä luuleeko ne, että tämä silti helpompi ois kantaa. Musta tämä maha ainakin on jo suuri.

Joku kirjotteli et supistelee ja silti voi mennä yliajalle. Taas tällanen kaverijuttu eli sai maaliskuus vauvan ja sillä oli paikat 4cm auki yli viikon ja se vauva tuli, kun halus 2pvä LA jälkeen. Ei kannata kuitenkaan masentua, vaan toivoa, että ne omat supparit ois riittävän voimakkaat. Mikä sillä hyvää oli. Kun paikat aukes hitaasti ei tullut repeämiä ja snnytys meni nopeesti.

Yhteenvetona näistä meidän jutuista aika yksilöllistä tää odotus tosiaankin on ja on se maha lopus pieni tai iso niin aika tuskaisia viikkoja on odotella. Aina sitä jotain vaivaa löytyy.

Meillä taas valvottiin aamuyö, kun tää masukaveri päätti myllätä ja potkia niin kovaa. Nyt on sit hyvä nukkua siä masus, kun äiti ja isä on noussu....Oisko jo pikku-pomon oireita.

Mukavaa sunnuntaita!

Huuheli 37+1

Vierailija
12/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi odottaja keskuudessanne, en kyllä lukemisen saralla mutta kirjoittelun kylläkin. Alusta lähtien olen seurannut juttujanne ja monesti on pitänyt kirjoittaa aikaisemmin, mutta se on vain sitten jäänyt. Nyt loppuajasta kun töistä jäin kotia, päivittäin olen käynyt lukemassa monta kertaa mitä tänne toukokuisiin kuuluu.

Meille on siis tulossa kolmas jälkeläinen, lasketulla ajalla 18.5. Muutama viikko todennäköisesti olisi vielä kärvisteltävänä. Kaksi aikaisempaa on tyttöä, ja kaikki viittaisi tulevaan poikaan mutta emme ole lähteneet selvittämään kumpi tulossa. Molemmat yhtä tervetulleita. Ärsyttävää kylläkin kun muutama lähisukulainen niin selvästi on sanoneet ja monta kertaa että olisi se teidän se poika vielä tehtävä!!!!Kyllä on rasittavaa tollainen, ihan kun tytöt ei riittäisi vaan pitäisi olla vielä se toinenkin sukupuoli edustettuna. Oletteko muut törmänneet tällaiseen vanhanaikaiseen ajatteluun että molemmat sukupuolet pitää olla niin on ns. " täydellinen" perhe? Mulla meinaa joka kerta kiehahtaa kun kuulen jotain tuon tyylistä, että olisihan se poika vielä kiva jne. Tottakaihan se olisi erilaista itselleenkin, mutta mulle/meille se on yhtä rakas on sitten kumpi vaan ja kuitenkin oma uusi yksilönsä. Ei pidä ajatella tuota asiaa enempää, rupeaa vaan enemmän ärsyttämään.

Täällä melkein päivittäin on saanut lukea uusista toukovauvoista. Onnittelut kaikille jotka ovat nyyttinsä jo saaneet ja suppareita niitä toivoville. Mä voisin vielä pari viikkoa tai ainakin viikon vielä olla näin kaksilapsisena perheenä..isommat kuitenkin jo niin isoja (5,5 v. ja 2,5 v.) että ovat omatoimisia ja jää mukavasti päivästä aikaa myös itselleenkin. Mutta kyllä sitä vaan sitä vauvaakin jo kovasti odottaa. Minulla on edelliset synnytykset alkaneet säännöllisillä supistuksilla, joita ei ole tullut aikaisemmin vaan sitten kun supistukset ovat alkaneet niin tuloksena on ollut vauva. Eka synnytys olikin aivan järkyttävä ja kestikin 30 tuntia, mutta toinen huomattavasti helpompi vaikka kestikin sekin 20 tuntia. Jospa tämä kolmas tulisi sitten sillä kymmenellä tunnilla ja jos joskus neljäs tulee niin varmaan syöksynä suoraan :) Mutta toivottavissa olisi lyhyempi kaava silläkin saralla.

Muu perhe lähti käymään serkun tytön synttäreillä, sain jäädä kotiin aivan itsestään..meillä kun tämä raskaus on pidetty monelta salassa ja sitä rataa halusin vielä jatkaa. Eri asia vaan tuleeko tyttöjen sitten pidettyä asiaa salassa, mutta itse ainakin halusin nyt jäädä kotiin flunssan sanelemana ettei asia vielä paljastuisi. Meillä ei myöskään kummankaan isä (siis minun eikä miehen) tiedä vielä että meille on tulossa perheenlisäystä, samoin on muutama muu lähisukulainen. Asumme vähän kauempana heistä, joten ei tule käytyä useasti ja sen takia on saatu pidettyä salassa. Tuleepahan yllärinä sitten monelle. Oletteko muut salanneet raskautenne vai tietääkö teillä kaikki lähisukulaiset ja ystävät odotuksenne?

Nyt käyn surffailemassa vielä muillakin sivuilla ja sitten pötköttelemään vielä itsekseen ennen kun muut palaavat.

Nyt pitää aktivoitua näin lopun kunniaksi tällä kirjoittamisenkin saralla ei vaan lukemisen. Käyn illemmalla vielä lukasemassa onko tullut uusia vauvauutisia.

Eikös täällä ollut muitakin Kysiin synnyttämään menijöitä siinä puolen kuun tienoilla? Muistanko oikein, Ninca jne?

Kaikille mukavaa päivää ja hyviä yöunia ennen tosipaikan tuloa, itsekin sitä toivova

Skedjk 37+2

13/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimassa mitä muille kuuluu, kun ei täällä tapahdu mitään. :) Ollaan äidin kanssa kannettu pihalle kaikki petivaatteet + patjat ja äiti niitä hakkasi antaumuksella. Mulla olis vielä jäljellä pyykkinarun vaihto (edellinen meni poikki) ja kohta 2 koneellista pyykkiä ripustettavana. Ja lisää tulee sitä mukaa, kun ehdin konetta täyttämään. Lähinnä tuota lakanapyykkiä, vähän talvivaatteitakin. Vauvan tavarat on vielä ihan koskematta, pakkauskin on laatikkoineen päivineen eteisessä, pikaisesti vain tutkittiin ja takas kiinni, kun ei ollut enempää aikaa. Ei siis oo vauvalle mitään laitettu valmiiksi. Eikä kyllä mullekaan mitään kassia... Tosin mä vissiin kyllä lupasin joskus sen laitella vasta rv 38, joka sitten on tänään täynnä! VAU!!!

Skedjk (tervetuloa joukkoon!) mainitsi tuosta sukupuolijutusta. Meillä on 2 poikaa (8v ja 7v) ja tyttö (2v). Tytön odotusaikana sai kans kuulla, että ' kyllä nyt jo pitäis se tyttö saada' ... Ja kun tyttö sitten syntyi, oli kommentit ' no nythän on hyvä lopettaa, kun on molempia' ... ARGH!!! Ja kun tämä uus alkoi näkymään, kuuli taas ' mitä ne nyt vielä, kun ne sen tytön jo sai' ...&%##/&#!!! Mua on aina ärsyttänyt tommoset kommentit ja osittain ihan kiusallakin halusin neljännen lyhyellä välillä. Tosin mulla on aina ollut suunnitelmissa 2, 4 tai 6 lasta, joten mitähän sitten tuumaavat, jos meille tulis vielä viides ja kuudeskin. :D

Mutta, pitää varmaan mennä sinne pyykkinarun laittoon, kohta on taas kone pessyt yhden satsin...

Äippä rv 38+0 (ja raketit paukkuu... JES!!!)

Vierailija
14/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan viimeistä raskaana olo päivää, todennäköisesti koko elämässäni. (vannomatta paras, mutta kaksi taitaa meille riittää.) Ei ole pakko uskoa mutta olo tuntuu aikaste haikealta, vaikka takana melkoisen vaikea raskaus.

Joopa, joo. Huomenna siis suunniteltu sektio esissä ja niinpä tää tila on taaksejäänyttä elämää ja uusi taas alkamassa. Esikko 2,2 v syntyi hätä sektiolla ja tää on nyt se kuuluisa suunniteltu. Eli tänään ei saa syödä leipää, ei lihaa. Soitin just äidille et tuo mansikoita, niin taidanpa tehdä niistä päivälliseksi vaikkapa mansikkakiisseliä. Illalla täytyy tehdä suolityhjennys (sori). Mies varmaan tosi iloinen saadessaan auttaa, enhän minä tuonne peräosastoon enää itse taipuisikaan... Kaikkea sitä pitää ihmisen kokea. Niin ja tää armoton JÄNNITYS, nyt kun se ois käsillä niin ei tiedä et haluisko et aika menis hitaasti vai mahd. nopeasti. Mielikin vaihtelee naurusta itkuun koko ajan...

Sori tää omanapaisuus, mutta vaikka kuinka yrittää ajatella muuta niin huominen aamu pyörii mielessä.

Ettei ois päivä menny sitten muuten tarpeeksi jännityksessä niin pojan jo reilu viikon jatkunut yskä äityi niin pahaksi, että passitin miehen viemään hänet lääkäriin, enhän saa sielun rauhaa jos kotiasioitakin pitää sairaalassa vielä miettiä.

Tämän päivän olo tila masussa on yllättävän hyvä kai sitä ei enää reagoikaan kaikkeen, kun tietää mitä tuleman pitää. Sain jopa haravoitua pihaa mitä en olis kyllä ikinä uskonu.

Mutta, mutta onneksi en ole varmasti ensimmäinen sairaalan potilas, joten ei auta kuin luottaa vaan että kaikki hyvin menis. Tuntuu ainakin et vauva edelleen perätilassa ja sain perjantaina tiedon, että olisin eka leikattava, joten huomenna tähän aikaa vieressäni tuhnuttaa nyytti!!! Ihanaa!!

Tuhannet onnittelut jo nyyttinsä lunastaneille tulen sitten loppuviikosta kertomaan saimmeko " hanattoman" vai " hanallisen" mallin. Jos vaan kaikki menee hyvin ja sairaalassa ei kamalaa ruuhkaa yritän olla perjantaihin saakka toipumassa siellä onhan miehellä sitten kolme hoidettavana kuitenkin kun kotia tulen...

Voikaahan " mimmit" paksusti ja vaikka meidän nyytti sitten huhtikuussa syntyykin niin toukolaisena aion pysyä.

Jännitän täällä teidän juttuja kunnes sitten aloitetaan kirjoitella tuolla vauva-puolella.

Tuuteliruu 37+5

Vierailija
15/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappusuunnitelmista olitte jutskailleet. Täällä ei mitään erikoista ole suunnitteilla. Täytynee varmaan miettiä vasta huomisen neuvolan jälkeen. Tiedä vaikka joutuu viettämään osastolla vapun jos proteiineja pissasta löytyy..

Vaateongelmaa löytyy täälläkin. Vain yhdet housut, joita pystyy pitämään ¿ihmisten ilmoilla¿. Niitä yrittänyt nyt sit pitää vain liikkeellä ollessa. Kotona ollessa HenkkaMaukasta hankitut kotihousut todettu parhaimmaksi.

Skedjk, muistit oikein. Puolessa välissä kuuta on la ja suuntana Kys, mut nyt katsellaan mitä ne lääkärit päättää tulevasta kun paineet on koholla ja turvotuksiakin löytyy. Viimeksi tutkineen lääkärin mukaan jos paineet pysyttelee vain koholla niin mahd. käynnistellään jo ennen la:ta. Itsestä ei tuo käynnistys kyllä kovin mielekkäältä kuullosta. Toivottavasti syntyis ihan omaa tahtiaan.

Meillä ei myöskään koko suku tiedä raskaudesta. Vain ihan lähipiiri on tietoinen ja tietysti lähimmät ystävät. Ei vain olla katsottu tarpeelliseksi kertoa koko ympäristölle.

Täällä ei omassa navassa mitään ihmeellistä. Jotakin pientä menkkatuntemusta, mut ei mitään mihin kiinnittäis huomiota. Itse yritän koko ajan varautua ajatukseen kesäkuun alkuun menemisestäkin..

plussia:

+ mies vapailla viikon

+ asukki melskaa massussa

-Ninca ja Rimpula 37+3-

Vierailija
16/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä siunattiin vielä kerran kauniilla pojalla. Syntymäpäiväksi osui

24.4 (isoimmalla 22.4). Isomman synttärit siis saimme juuri alta

kun pienimmäinen päätti tulla maailmaan.

Alatiesynnytystä lähdettiin hakemaan, ja olisnkin auki jo 6cm kun

tulimme sairaalaan yöllä klo 02 Valitettavasti tilanne eteni

tuskattuvan hitaasti ja klo 06 olin vasta 7cm auki. Vauvan sydänääniä

piti tästä lähtien tarkkailla jatkuvasti, koska ne notkahtivat aina

40-50 pykälää supistuksen ajaksi, noin minuutiksi, mutta

korjaantuivat aina. Tästä tilanne otti takapakkia aamupäivän aikana

ja klo 10 olin auki 6cm ja kohdunreunat olivat kovettuneet uudelleen.

Droppeja lisättiin radikaalisti, jotta saataisiin synnytys etenemään

uudelleen, mutta valitettavasti vauvan sydänäänet alkoivat sitten

tehdä jo pysähdyksiä, vauvan sydän ei tuntunut kestävän supistuksia,

tai napanuora oli jotenkin huonosti. Kiireellistä sektiota alettiin

valmistella jo-anestesialääkäri oli piikkinsä kanssa valmiina ja

odotti lupaa kätilöltö pistää. Kätilö ei voinut lupaa antaa vaan

lääkäri pyysi erikoislääkärin konsultoimaan vielä ja silloin

sydänäänet tippuivat niin kovasti, että annettiin vauvalle aikaa enää

7min korjata sydänäänet, sitten lähdettäisiin hätäsektioon. Kun

sydänpysähdyksiä tuli jo useita, lähdettiin sitten juosten viemään

minua saliin.´

Hätäsektiolla sitten syntyi aivan ihastuttavan terhakka ja suloinen

poika, 3710g/53cm/36cm, pisteetkin 9/9. Napanuora oli sykkyrällä

vauvan rinnan päällä ja jäi puristuksiin supistuksen aikana. Poika

oli myös yläsuu-tarjonnassa, kuten edellisetkin pojat olleet (joka

hidastaa/vaikeuttaa/tekee jopa mahdottomaksi laskeutua). Minua

tikkailtiin aika pitkään, pieni kohdunrepeämäkin oli korjattu, olin

vauvan syntymästä lähes 4h poissa. Minäkin selvisin kuitenkin

hienosti ja jopa vuotoa ei tällä kertaa ollutkaan

hengenvaarallisesti, vaan hyvän etukäteis-rautatankkauksen johdosta

hb oli synnytyksen jälkeen ja lähtöpäivänä eli eilen täysin sama 107.

Täällä siis riemuitaan ihanasta poika-kolmikosta ja ollaan tietenkin

kiitollisia ja helpottuneita.

Iloista vappua kaikille!

tölökki+pojat 04/03, 07/05 ja 04/07

Vierailija
17/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuu alkaa olla loppu, on ihanaa että kohta saa ajatella että tässä kuussa on LA.

Meinasin saada hormoonihuuruisen raivarin kun en meinannut saada Martinan pojan kuvaa näkymään, mutta onnistuihan se viimein! On kyllä suloinen nyytti. Ja kaunis! Kaikki vastasyntyneet eivät juuri ihmistä muistuta mutta tämä mies se olikin jo niin hyvän värinen ja söpö! Onnittelut vaan koko perheelle!

Tuuteliruulle peukkuja huomiseen! Varmasti ajatukset on jo keskittyneet huomiseen. Onhan se iso asia, johon on hyvä keskittyä. Lopputulos on toivottavasti oikein onnistunut ja toivottavasti toivut pian ja kivuttomasti! Tsemppiä!

Mietin tässä, pakkaisiko jo sairaalalaukun valmiiksi. Huomenna on 36 vko täynnä. JOtenkin koomista se, että vauvalle on lähes kaikki valmiina täällä kotona, mutta sitten se sairaalakassi on pakkaamatta. Eipä se kyllä niin vakavaa ole. Jos kiire tulee ja muistaa neuvolakortin napata mukaan niin sillä pääsee alkuun. Saahan mies tuoda loput. Mutta se olisi jotenkin niin minua, että jos kohta lähtö tulisi alkaisi tässä kotona supistusten kourissa hirmu hätäily siitä ettei kassi ole valmiina. Vauva sais kyllä vielä muutaman viikon mahassa kestää että miun vanhemmat tulevat reissusta. Sitten olisi esikoiselle hoitajat valmiina kellon ympäri.

Jääkiekkokisat. Murr... Ne kestää ikuisuuden. Jos Suomi pääsisi loppuotteluun ja synnytys tapahtuisi samaan aikaan, miehellä olisi varmaan joku matkatelkkari synnytyssalissa mukana ja sanois miulle että et viittis huutaa noin kovaa kun en kuule selostusta ;)

No, taas vessaan. Se se on tullu tutuksi, oon kerenny suunnittelemaan sinne uutta sisustustakin. T:MOskuliini 35+6

Vierailija
18/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea koko perheelle prinssin johdosta!

Tuuteliruulle tsempit huomiseen sektioon :)

Minäpä olenkin jatkanut tuskailua näiden suppareiden kanssa ja tulipa hetki sitten verensekaista vuotoakin ( jospa mekin saataisiin nyytti syliin )

Nyt jatkan siistimistä...

OP

Vierailija
19/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa että synnytyksessä oli mukana huolta ja murhetta, mutta onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin. Koitahan nyt malttaa levätä ja kerätä voimia! Onnea koko perheelle!

T.Moskuliini

Vierailija
20/29 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tölökki: Onnea onnea vaan pojasta!! Tosi ihania uutisia!

Tuuteliruu: Tsempitykset huomiseen myös täältä!!

OP: Suppareita, suppareita! Jospa se sulle lähtö tulis, kun vertakin kerran tulee! Mulla kaverilla ainakin alko synnytys siitä.. =)

miitu