Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakimies vastaa kysymyksiin.

Vierailija
29.04.2007 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi juttu et menee suomenlain mukaan sillä keski-euroopassa on elatusmaksut huomattavasti suuremmat kuin suomessa. . 18% miehen kuukausi tuloista. Kannattaa yrittää sopia summasta miehen kanssa ilman lakimiestä. Usein kk maksut on noin 300-1000EUR kuussa mun tutuilla.

Vierailija
22/27 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kun on varsin varakas, ja mielestäni lapsella on oikeus hyvään elintasoon.

Kyse ei ole siitä (seliseli), että olisin pokannut rikkaan miehen ja tarkoituksella hankkiutunut raskaaksi hänelle. Me tunsimme melkein 10 vuotta, tapailimme tai elimme etäseurustelusuhteessa (miten asian haluaakin muotoilla) muutaman vuoden ajan, aluksi olimme ystäviä. Näimme noin kerran kuukaudessa, olen tutustunut hänen ystäviinsä ja käynyt jopa hänen vanhempiensa luona. Kun tulin raskaaksi vahingossa (söin pillereitä), mies sanoi että ei halua lasta. Tapaamme ajoittain edelleen, hän ei edelleenkään halua lasta, eikä halua nimeään yhdistettävän lapseen millään lailla :( Olen valmis isyystesteihin, sillä en ole ollut muiden miesten kanssa eikä isyydestä ole mitään epäselvyyttä. Sopiminen ilman lakimiestä ei taida tulla kyseeseen.

Vierailija:

Harmi juttu et menee suomenlain mukaan sillä keski-euroopassa on elatusmaksut huomattavasti suuremmat kuin suomessa. . 18% miehen kuukausi tuloista. Kannattaa yrittää sopia summasta miehen kanssa ilman lakimiestä. Usein kk maksut on noin 300-1000EUR kuussa mun tutuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhankin lain mukaan perit uudet ottovanhempasi ja kuulut 1. veroluokkaan.

Vierailija
24/27 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olette aiemmin seurustelleetkin niin miehellä on myös elatusvastuu sinusta. Esim äitiysloman aikana saat 18% kk tuloista. Taisi olla et lapsesta se on jopa 22%. Meni noin % väärin päin. Tottakai asia kannattaa hoitaa ja muista myös ilmoittaa tuleville isovahemmille. Tietenkin se on lapsen etu et isyys on vahvistettu. Voi olla myös et isä kiinnostuu asiasta kun lapsi syntyy. Mikä maa kyseessä? Asun itse keski-euroopassa ja siksi tiedän tämän käytännön hyvin. Onnea kanteeseen. Asia ei ole kovin vaikea hoitaa. Tosin kannattaa etsiä pätevä lakimies mutta laki on täällä lapsiasioissa erittäin yksiselitteinen ja tämän takia mies on asiaa vastaan. Tulee kalliiksi ja siitä ei pääse luikertelemaan pois. Elatusvastuu säilyy aina 28 ikävuoteen saakka jos lapsi esim opiskelee yliopistossa.

Vierailija
25/27 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ilmoittanut tuleville isovanhemmille. Lapsenlapsi on heille ensimmäinen ja mitä todennäköisimmin myös ainoa, ja tuleva isoäiti oli alkujärkytyksen jälkeen enemmän kuin innoissaan, kun sanoin että he ovat tervetulleita osaksi lapsen elämää. Miehen ystävät tietävät myös, ja lähes kaikki heistä ovat osoittaneet tukensa minulle. Hekään, kuten en minäkään, voi ymmärtää miksi mies käänsi totaalisesti kelkkansa kun tulin raskaaksi. Emme todellakaan suunnitelleet lasta, tai avioliittoakaan (hän ei halua muuttaa Suomeen, enkä minä halua muuttaa Hollantiin), mutta näin vaan kävi.

En oikein jaksa uskoa, että isä kiinnostuisi lapsestaan tämän synnyttyä. Olemme kyllä nähneet raskauden aikanakin, ja noin kerran viikossa saan tekstiviestin " are u ok?" , eli kai hän minusta jollain tasolla yhä välittää. Ehkä jopa lapsesta, en tiedä. Aina hän kyllä sanoo, ettei lasta halua.

Vierailija:

Koska olette aiemmin seurustelleetkin niin miehellä on myös elatusvastuu sinusta. Esim äitiysloman aikana saat 18% kk tuloista. Taisi olla et lapsesta se on jopa 22%. Meni noin % väärin päin. Tottakai asia kannattaa hoitaa ja muista myös ilmoittaa tuleville isovahemmille. Tietenkin se on lapsen etu et isyys on vahvistettu. Voi olla myös et isä kiinnostuu asiasta kun lapsi syntyy. Mikä maa kyseessä? Asun itse keski-euroopassa ja siksi tiedän tämän käytännön hyvin. Onnea kanteeseen. Asia ei ole kovin vaikea hoitaa. Tosin kannattaa etsiä pätevä lakimies mutta laki on täällä lapsiasioissa erittäin yksiselitteinen ja tämän takia mies on asiaa vastaan. Tulee kalliiksi ja siitä ei pääse luikertelemaan pois. Elatusvastuu säilyy aina 28 ikävuoteen saakka jos lapsi esim opiskelee yliopistossa.

Vierailija
26/27 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sitoo miehen rahallisesti/emotionaalisesti. Tilanetta vaikeuttaa myös ettette halua asua samassa maassa. Voi miehen mieli vielä muuttua. Hyvä et isovahemmat on asian kanssa ok. Onko mies vanhempi? Usein jos mies on esim 40+ on tilanne miehelle vaikea. Jos näin on tulee todennäköisesti sinua vielä myöhemmin kiittämään...

Vierailija
27/27 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan elatuksesta sovitaan isän ja äidin kesken. Jos isä ei tiedä suomaista systeemiä, niin vaadit vain kunnon elatusapuja Hollannin malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme