Kuinka moni täällä välittää astioiden turvallisuudesta?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun väittelin aiheesta, ja lopputulema tuntui olevan, että vanhoja 60-luvun astioita ja kiinalaisia halpisastioita uskaltaa ihan hyvin käyttää.
Keskustelukumppanieni mielestä olen ylireagoiva hysteerikko, kun ajattelen, että nämä eivät ole turvallisia säännölliseen arkikäyttöön esim. mahdollisen lyijyn takia.
Perusteluna oli, että "ei mulle ainakaan ole tullut mitään ongelmia näistä astioista".
Kommentit (44)
En taida hirveästi välittää. Tosin kun mulle on tärkeintä, että astiat saa pestyä koneessa eikä niitä tarvitse huoltaa (esim. leikkuulaudat), niin mitään hankalia en edes osta. Eli muovit ja muut ei mua vaivaisi muuten, mutta ne ei käyttäydy hyvin astianpesukoneessa vaan kääntyy ympäri ja joskus jää likaisiksikin. Leikkuulaudat vaihdan usein eli siis heitän roskiin ja ostan uudet vähintään vuoden välein.
Astiakaappeihin täytyy saada astioille turvavyöt ja turvatyynyt niiden turvallisuuden maksimoimiseksi!!
Kyllähän ihminen altistuu kaikelle mahdolliselle elämänsä aikana.
Mikromuovia on hengitysilmassa. Sitten kemikalio tuotteet, pesuaineet, palonestoaineet, elintarvikkeissa olevat hometoksiinit, torjunta-aineiden jämät, ym.