Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täällä välittää astioiden turvallisuudesta?

Vierailija
31.01.2026 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun väittelin aiheesta, ja lopputulema tuntui olevan, että vanhoja 60-luvun astioita ja kiinalaisia halpisastioita uskaltaa ihan hyvin käyttää.

Keskustelukumppanieni mielestä olen ylireagoiva hysteerikko, kun ajattelen, että nämä eivät ole turvallisia säännölliseen arkikäyttöön esim. mahdollisen lyijyn takia.

Perusteluna oli, että "ei mulle ainakaan ole tullut mitään ongelmia näistä astioista".

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen altistuu kaikelle mahdolliselle elämänsä aikana.

Mikromuovia on  hengitysilmassa. Sitten kemikalio tuotteet, pesuaineet,   palonestoaineet, elintarvikkeissa olevat hometoksiinit, torjunta-aineiden jämät, ym.

Vierailija
42/44 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida hirveästi välittää. Tosin kun mulle on tärkeintä, että astiat saa pestyä koneessa eikä niitä tarvitse huoltaa (esim. leikkuulaudat), niin mitään hankalia en edes osta. Eli muovit ja muut ei mua vaivaisi muuten, mutta ne ei käyttäydy hyvin astianpesukoneessa vaan kääntyy ympäri ja joskus jää likaisiksikin. Leikkuulaudat vaihdan usein eli siis heitän roskiin ja ostan uudet vähintään vuoden välein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiakaappeihin täytyy saada astioille turvavyöt ja turvatyynyt niiden turvallisuuden maksimoimiseksi!!

Vierailija
44/44 |
22.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka moni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän