Kuka Muumien "pahiksista" olet eniten luonteeltasi?
Pahikset lainausmerkeissä siksi, että kaikki ei ole aina niin yksiselitteistä.
Kommentit (40)
Mörkö. Haluaisin kavereita, mutta en osaa/uskalla tutustua ihmisiin. Joskus rohkaistun ja koitan lähestyä jollon mut hyvin nopeasti ajetaan pois.
Mörkö. Mun mies olisi Haisuli. Syyn varmaan arvaatte.
Haisuli, ilvehdin ja äänestän persuja
Ei kai siellä oo varsinaisia pahiksia.
Vilijonkka, vaikkei se kai "pahis" ole, mutta ei siitä kaikki tykkääkään.
Muumeja käytetään kolonialismiin. YLEn Muumi -maraton on esimerkki kuinka muumeja tungetaan väkisin meidän kulttuuriin. YLE on ruotsinkielisen kulttuuri-imperialismin välittäjä. Ylen pääjohtaja on ruotsinkielinen.
Mörkö. Minulla ei ole yhtään kavereita ja se ei minua yhtään haittaa :)
Onko Piisamirotta pahis? Samastun kovasti häneen.
Tiedoksi kaikille että suomalaisen taiteen päiväksi on tietysti valittu Tove Jansson syntymäpäivä. Ihan niin kuin meillä ei olisi omaa taiteilijaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Haisuli on kyllä hyvä esimerkki sellaisesta reppanapahiksesta, joka häiriköi ja sabotoi muita, mutta sitten kun hän itse saa maistaa omaa lääkettään, niin häntä rupeaa käymään sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Haisuli on suomalainen sivistyneitten ruotsinkielisten joukossa.
Valitettavasti vastaus taitaa olla Vilijonkka! Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän huomaan hermostuvani ja loukkaantuvani asioista :D
Vierailija kirjoitti:
Mörkö. Haluaisin kavereita, mutta en osaa/uskalla tutustua ihmisiin. Joskus rohkaistun ja koitan lähestyä jollon mut hyvin nopeasti ajetaan pois.
Naurahdin kun kuvittelin tilanteen. Ihmiset pelästyvät ja ajavat pois. Jos ihan kirjaimellisesti ajattelee. Sorry 😔
Yleensä Myy, joskus juonitteleva Haisuli.
Vilijonkka. Olen melkein yks yhteen hänen kanssaan, vaikka haluaisin olla ihana ja rento Muumimamma.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi kaikille että suomalaisen taiteen päiväksi on tietysti valittu Tove Jansson syntymäpäivä. Ihan niin kuin meillä ei olisi omaa taiteilijaa siihen.
Tove Jansson oli suomalainen. Minkä maalaisen siihen olisit sitten halunut jos suomalainen ei kelpaa?
Muumit ovat aivan onnettomia töherryksiä. Ei niistä kukaan järjissään ollut meidän lapsuudessa digannut. Saa nauraa näille hölmöläisille, jotka fanittaa näitä julkisesti.
Ei prkl. Pitikö se politiikka sotkea tähänkin aiheeseen.
Ap
Mörkö 💜