Kuka Muumien "pahiksista" olet eniten luonteeltasi?
Pahikset lainausmerkeissä siksi, että kaikki ei ole aina niin yksiselitteistä.
Kommentit (45)
Niiskuneiti pahoinpitelee Muumipeikkoa uudessa muumimukissa - ilmeisesti ei ole tehnyt riittävästi metatöitä. Tähän on helppo samaistua.
T: AV-mamma
Muumipappa. Teeskentelen tekeväni töitä ja romaaninkin haluaisin kirjoittaa, mutta oikeasti löhöilen jossain tai pelaan ja naukkailen kavereitten kanssa
Surku. Ei pahis, vaan pieni suloinen olento pahassa maailmassa 😥
On Pikku Myy pahis? Vai muuten vain ärhäkkä? Hän on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Ei prkl. Pitikö se politiikka sotkea tähänkin aiheeseen.
Ap
Ruotsalaisen kultuurin pakottamiseen kuuluu Suomessa politiikka ja kolonialismi.
Ei mennyt kuin muutama viikko kun Ylen ruotsinkielinen pääjohtaja keksi uusia tapoja kolonisoida suomalaisia ja pakottaa ruotsalaista kulttuuria meille.
Vierailija kirjoitti:
Muumit ovat aivan onnettomia töherryksiä. Ei niistä kukaan järjissään ollut meidän lapsuudessa digannut. Saa nauraa näille hölmöläisille, jotka fanittaa näitä julkisesti.
Okei, mutta teillä olikin ne puolueen suunnittelemat, sosialistisen työn sankarisarjakuvat, kuten aleksei stahanov, esimerkiksi. Meillä taas ei ollut niitä.
Runeberg ei osannut suomea ja hänet on pakotettu meille kansallisrunoilijaksi aikana kun suomenkielinen kirjallisuus oli kielletty. Runeberg kuvasi meidät hitaiksi ja tyhmiksi. Mikä alemmuuden tunne meitä hallitsee, kun hyväksymme tällaisen kolonialismin itsellemme.
Runeberg on kolonialismia, suomalaisiin itseensä kohdistuvaa kulttuuri-imperialismia, vähättelyä, syrjintää, pakottamista, taloudellista hyväksikäyttöä pakkokieltä, koulutuksen estämistä, kirjallisuuden estämistä, oman kulttuurin kehittämisen estämistä, oman identiteetin kehittämisen estämistä ja kaiken muun ruotsalaisen pakottamista.
Muumipappa. Minäkin olen laiska ja kuvittelen saavutukseni suuremmiksi. Minulla on myös taipumusta tehdä itsestäni tärkeää ja päteä asioista, joista en kuitenkaan tiedä kovinkaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumit ovat aivan onnettomia töherryksiä. Ei niistä kukaan järjissään ollut meidän lapsuudessa digannut. Saa nauraa näille hölmöläisille, jotka fanittaa näitä julkisesti.
Okei, mutta teillä olikin ne puolueen suunnittelemat, sosialistisen työn sankarisarjakuvat, kuten aleksei stahanov, esimerkiksi. Meillä taas ei ollut niitä.
Meitsin lapsuudessa digattiin Walt Disneyn jutuista. Walt Disney voitti niistä 26 Oscaria.
Nuuskamuikkunen. Ulkopuolinen, en halua sitoutua mihinkään. Haluan kulkea ja seikkailla, luonto on tärkein asia elämässäni. En tykkää talvesta ja haaveilen talviasunnosta jossain etelässä.
Sinä se jaksat päivästä toiseen miettiä noita lapsellisia juttuja. Mikäli olet aikuinen niin epäilen että olet joku jälkeenjäänyt tai pedari tai molempia.
Millä tavoin Nuuskamuikkunen, Pikku-Myy, Muumipappa tai Viljonkka on pahiksia?
Olen se hattivatti sieltä äärimmäisenä takaa oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Haisuli, ilvehdin ja äänestän persuja
Tarkoitit kai vihervassaripölö että sinä haiset ja jankutat persuista.
Vierailija kirjoitti:
Olen se hattivatti sieltä äärimmäisenä takaa oikealta.
😂
Noita