Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ne pörssisähkö hehkuttajat ovat?

Vierailija
31.01.2026 |

Koko kesän lällätelleet. Entäs nyt?

Kommentit (360)

Vierailija
321/360 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hehkutan aina vuosikulutusta. Hehkutin juuri, että viime vuosi oli 4,5 senttiä kwh ja sitä edellinen vuosi 5,5 kwh.

Tulen tammikuussa 2027 kertomaan taas. Millään muullahan ei ole väliä kuin vuosikulutuksella.

Meidän vuosikulutus 3,2 senttiä, 4 henkisen perheen omakotitalossa. 

Siellä on puilla lämmitetty ja sähköautoa latailtu. 

Vierailija
322/360 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kiinteä sopimus. On huoletonta. Ei tarvitse miettiä yhtään milloin pesee pyykkiä, saunoo ja käyttää kotona sähköä. Sopii mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas typerä tämäKin keskustelu. Jokainen tekee miten lystää sähkönsä kanssa. 

Vielä typerämpää on ottaa pösä ja uhriutua, kun tuleekin hintavampi kausi. Yhyy, tänään ei meillä keitetä makaronia ja käydään kirjastossa lataamassa puhelimet. Miksi otta pösä, jos ei hyväksy tai ymmärrä sitä, että hinta liikkuu molemmissa ääripäissä tilanteen mukaan. Ei pösä ole tae jatkuvasta halvemmasta sähköstä, kuten jotkut tuntuvat asian ymmärtävän. 

Vierailija
324/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kiinteä sopimus. On huoletonta. Ei tarvitse miettiä yhtään milloin pesee pyykkiä, saunoo ja käyttää kotona sähköä. Sopii mulle.

Sama. Miksi tehdä elämään lisähaasteita, kun ei ole pakko?

Vierailija
325/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hehkutan aina vuosikulutusta. Hehkutin juuri, että viime vuosi oli 4,5 senttiä kwh ja sitä edellinen vuosi 5,5 kwh.

Tulen tammikuussa 2027 kertomaan taas. Millään muullahan ei ole väliä kuin vuosikulutuksella.

Ei niin. Mutta jos elää kädestä suuhun ja eurot on laskettava päivä-, viikko- tai kuukausitasolla, pörssisähkö ei sovi. En elä lasku kerrallaan vaan kokonaisuus kerrallaan: 

Sähkö maksaa vuodessa (tai kahdessa vuodessa) tietyn summan, otan sen mikä on vuodessa halvin vaihtoehto. Samasn tapaan kuin esim. vakuutusmaksut. Ne on vuositasolla, ei kuukausitasolla. 

Ei pörssisähkö kaikille sovi. Meidän perheelle edullisin vaihtoehto. 

Mulla lähtis järki tuon vakuutuksen kans. En jaksais kytätä halvinta vuoden välein. Meillä if, eikä oo halpa. Sähkösopimus 2 vuotta 6snt/kwh. Ei makseta vaihtoturvaa. 

Vierailija
326/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan ole koskaan hehkuttanut pörssisähköä, vaan kiinteäsoppariset ne täällä aina ulisee, kun tulivat kusetetuksi

me pörssisähköläiset tiedetään hintapiikitkin valmiiksi, kun määrikset niitä seuraa ja tulee palstalle kertomaan

Vierailija
327/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kiinteä sopimus ja tulee olemaan.

Mutta tätä "hähhähhää" asennetta en käsitä. En mä saa mitään kiksejä siitä, että pörssiläisille tulee nyt isot sähkölaskut.

En minäkään viitsi nauraa. Mietin usein, kun luen, miten tosiaan kyttäävät milloin edullisinta potut keittää, pyykkiä pestään ym. Mulla ei aika riitä moiseen. Kiinteällä sopimuksella keitän potut kun tarve, sama pyykinpesun suhteen. Meillä saattaa sähkökiuas lämmettä useampana päivänä viikossa ja sähkölämmitys on. Osakehuoneisto, kaksio ja kylminä kuukausina sähkölasku n. 130€. Ei heilauta suuntaan ei toiseen. Opiskelevan nuoren osa vuokrasta maksetaan, ruuassa ja sähkölaskussa autetaan. Vapaa-aikana voin istua ja nauttia vaikka sukkia kutoen. 

Vierailija
328/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn edelleen pörssisähkössä. Yksin asuvana kerrostalossa ei joku kuukauden piikki tunnu missään kun suurimman osan vuodesta on melkein ilmaista.

Vierailija
329/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan ole koskaan hehkuttanut pörssisähköä, vaan kiinteäsoppariset ne täällä aina ulisee, kun tulivat kusetetuksi

me pörssisähköläiset tiedetään hintapiikitkin valmiiksi, kun määrikset niitä seuraa ja tulee palstalle kertomaan

Nyt on pakko sanoa, että en oo huijauksista lukenu. Kuitenkin tuo potun keitto, pyykin pesu ym. jatkuvasti esillä. 

Vierailija
330/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn edelleen pörssisähkössä. Yksin asuvana kerrostalossa ei joku kuukauden piikki tunnu missään kun suurimman osan vuodesta on melkein ilmaista.

Just näin. Suurimman osan vuodesta maksan minäkin sähköstä pörssisähköllä vähemmän kuin millään kiinteällä. Siinä on sitten vara kuukausi pari olla kalliimmalla. Mutta olisi tietysti eri jos olisi sähkölämmitys. Muttei ole.

Vierailija
331/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö- ylipäätään on meikäläisen menoista niin pieni osa että en juokse sen takia minkään sopimusten perässä. Jos se nyt satasella heittää joku kuukausi niin mikään ei kaadu.

Vierailija
332/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Suurimman osan vuodesta maksan minäkin sähköstä pörssisähköllä vähemmän kuin millään kiinteällä. Siinä on sitten vara kuukausi pari olla kalliimmalla. Mutta olisi tietysti eri jos olisi sähkölämmitys. Muttei ole.

Miten olisi eri asia, lämmityskulut kuitenkin on suurimmat sähkön menoerä. Siinä nimenomaan saa säästöä pösäsopimuksella

Vierailija
333/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä kuinka paljon aikaa määräaikaiset käyttää aikaa sähkösopimusten vatvomiseen palstalla ja muualla somessa. Ei voi kun ihmetellä eikö ole muuta tekemistä.

Vierailija
334/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kiinteä sopimus ja tulee olemaan.

Mutta tätä "hähhähhää" asennetta en käsitä. En mä saa mitään kiksejä siitä, että pörssiläisille tulee nyt isot sähkölaskut.

En minäkään viitsi nauraa. Mietin usein, kun luen, miten tosiaan kyttäävät milloin edullisinta potut keittää, pyykkiä pestään ym. Mulla ei aika riitä moiseen. Kiinteällä sopimuksella keitän potut kun tarve, sama pyykinpesun suhteen. Meillä saattaa sähkökiuas lämmettä useampana päivänä viikossa ja sähkölämmitys on. Osakehuoneisto, kaksio ja kylminä kuukausina sähkölasku n. 130€. Ei heilauta suuntaan ei toiseen. Opiskelevan nuoren osa vuokrasta maksetaan, ruuassa ja sähkölaskussa autetaan. Vapaa-aikana voin istua ja nauttia vaikka sukkia kutoen. 

Ei ole aikaa katsoa netistä milloin on halpaa, mutta on aikaa kutoa sukkaa ?😅   Siihen mene minuutti kun katsoo mitä  päivän  hinnat on . Eipä ole vaivalloista kun yöllä suurin osa kulutuksesta, lattialämmitys, pesukoneet, kiuas ja saunoa voi koska haluaa, ainavalmis kiuas on  24 tuntia vrk kuumana. Pesukoneetkin on automatisoitu toimimaan nykyisin  koska haluaa. Ilp  päällä tarpeen mukaan päällä ja takkakin löytyy

Kaksiossa  ei kulutus kummoinen ole, mutta esim minulla on 2 lämmitettävää rakennusta, lähes 400 m2

Vierailija
335/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko sanoa, että en oo huijauksista lukenu. Kuitenkin tuo potun keitto, pyykin pesu ym. jatkuvasti esillä.

Määrikset sillä irvailevat😅

Vierailija
336/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä kuinka paljon aikaa määräaikaiset käyttää aikaa sähkösopimusten vatvomiseen palstalla ja muualla somessa. Ei voi kun ihmetellä eikö ole muuta tekemistä.

Et vissiin ymmärrä että keskustelu palstat on keskustelua varten. Ei näitä ole kuitenkaan pakko lukea.

Vierailija
337/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin kannattaa miettiä, missä on menty vikaan jos hinnat jäävät jatkuvasti korkeiksi 

Esim. Jos nyt ottaisin määräaikaisen, hinta olisi n. 13senttiä. (Nykyinen on 8 senttiä)

Jossain on iso vika, jos sähkön hinta olisi jatkuvasti noin korkea. Huom! Myös pörssisähkön. Jappasu määris vai pörssi on ihan naurettavaa provoamista puolin ja toisin. 

Jos jatkuvat elinkustannukset, kuten sähkö, nousisi pysyvästi sinne vaikkapa 13 senttiin tai tulee se tehomaksu, niin onhan se sietämätöntä, etenkin kun mietitään mikä on kotitaloutten osuus sähkönkulutuksesta  

Eli mihin se kaikki tuotettu sähkö menee, kun kotitaloudet ei siitä yhtäkkiä hyödy? 

Niin, teollisuuteen ja datakeskuksiin tulevaisuudessa

Vierailija
338/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrikset ja pösäläiset😆no on joo huvittavaa😂

Vierailija
339/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ymmärtää, että pösä on lifestyle. Se sopii excel-ihmisille, jotka tykkää tarkkailla, säätää ja optimoida. Pösä tuo jännitystä elämään. Lämpimillä keleillä nautimme elämästä ja lataamme akkuja, ja talvipakkasilla alkaa varsinainen taistelumme - kumpi vie pidemmän korren, mies vai kasvoton systeemi (pörssi)? Kun puen merinokerraston päälle toppahousut sekä villapaidan, ja laitan pipon päähän niin NAURAN kun saan näyttää pitkää nenää systeemille +15 asteisessa talossani. Minua ei nujerreta, minua ei voiteta. Olen PösäMies. 

Vierailija
340/360 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösämiehen talossa asuu onnellinen vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän