Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssisähkön okt käyttäjät:paljonko tammikuun sähkölasku?

Vierailija
31.01.2026 |

Meillä rintamiestalo, sähkölasku vajaa 400€.

Kommentit (68)

61/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tuohan riippuu ihan siitä, onko sähkölämmitys vai ei. Mulla kaukolämpö ja viimeisin sähkölasku oli 40€

Kaukolämmityksellä omakotitaloja on vaan niin paljon harvemmassa

Helsingissä on melkein kaikki. Mutta haja-asutusalueilla tilanne on toki ihan eri.

Kaukolämpökään ei nykyään ihan halpaa ole, mulla menee talvisin siihen 400-500 kuussa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
62/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksen asettelu on aika tarkka ja silti tänne vastailevat:

* Kaikenmaailman kerros- ja rivitalokommuunien asukkaat

* Kiinteällä sähköllä olevat

Ja sitten asiaan. Energia noin 350e. Siirtoineen 500e luokkaa. Hävisin kiinteään nähden 177e tässä kuussa. Loka- marras, joulukuussa tuli ns. voittoa sen verran, että tällä hetkellä olen 82 euroa tappiolla. Koska meillä kuluu sähköä kesälläkin reippaasti, olen melkolailla varma, että ainakaan tappiolle emme jää.

Kiltti palstapoliisi. Suothan anteeksi, että vastasin tähän väliin kommentoimalla paljonko ok-taloni sähkölasku on tammikuussa kun tämä tammikuu on eka kuukausi kiinteällä hinnalla kahteen vuoteen. Vaihdoin siis joulukuun lopussa pösästä kiinteään ja siksi asia on minulle tuore ja kiinnostava. Halusin kertoa tänne tästä hyvästä säästöstä. Säästö on 287,5

Onko se sinulta pois ja missä määrin sinua stressaa se, että muutkin kuin pösäläiset vastaavat? Ei kai me nyt olla sentään 1950-luvun oppitunnilla täällä kirjoittelemassa. 

Mielestäni ihan jees tähän ketjuun oli kirjoittaa tuo kommenttini sen sijaan, että olisin tehnyt oman ketjun siitä tänne. Tyyliin "paljonko säästit kiinteähintaisella pösään verrattuna"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Te jotka asutte rintamamiestalossa. Miksi ette ota tulisijaa uudelleen käyttöön? Meillä on takkaleivinuuni ja se on ahkerassa käytössä.

Koska säne on kokoajan muutenkin käytössä 

Mikä on säne? Yst. terv. tietämätön

Vierailija
64/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

255€ näyttää appi nyt.

Vierailija
65/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksen asettelu on aika tarkka ja silti tänne vastailevat:

* Kaikenmaailman kerros- ja rivitalokommuunien asukkaat

* Kiinteällä sähköllä olevat

Ja sitten asiaan. Energia noin 350e. Siirtoineen 500e luokkaa. Hävisin kiinteään nähden 177e tässä kuussa. Loka- marras, joulukuussa tuli ns. voittoa sen verran, että tällä hetkellä olen 82 euroa tappiolla. Koska meillä kuluu sähköä kesälläkin reippaasti, olen melkolailla varma, että ainakaan tappiolle emme jää.

Kiltti palstapoliisi. Suothan anteeksi, että vastasin tähän väliin kommentoimalla paljonko ok-taloni sähkölasku on tammikuussa kun tämä tammikuu on eka kuukausi kiinteällä hinnalla kahteen vuoteen. Vaihdoin siis joulukuun lopussa pösästä kiinteään ja siksi asia on minulle tuore ja kiinnostava. Halusin kertoa tänne tästä hyvästä säästöstä. Säästö on

Suon anteeksi. Kommenttisi oli asiapitoinen ja liippasi tarpeeksi läheltä aihetta, koska olet ollut lähiaikoina kuitenkin pörssisähkössä.

Vierailija
66/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

170m2, kaksi ilpua ja leivinuuni. Pari lattialämmitystä ja autotallissa 40m2 on patteri pienellään. 

Nyt näyttää 30pvn kulutus 2500kWh ja kustannus 372€, siirto tähän päälle. Sähkön keskihinta näyttäisi olleen 14,90€, korkein sitten elokuun jolloin keskihinta oli reilu 12snt. 

Joulukuun lasku oli noin 80€, vuoden 2025 keskimääräinen hinta oli 80€/kk, vuosikulutus hieman alle 17000kWh. Sähkön keskihinta reilu 5snt. Eihän nämä ole pahojakaan. 

Vierailija
67/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Tuohan riippuu ihan siitä, onko sähkölämmitys vai ei. Mulla kaukolämpö ja viimeisin sähkölasku oli 40€

Kaukolämmityksellä omakotitaloja on vaan niin paljon harvemmassa

Helsingissä on melkein kaikki. Mutta haja-asutusalueilla tilanne on toki ihan eri.

Kaukolämpökään ei nykyään ihan halpaa ole, mulla menee talvisin siihen 400-500 kuussa.

Täällä kaukolämmön hinta seurailee sähkön hintaa, veljen kanssa vertailtiin, ja aika samanhintaiseksi tulee. Ei se kaukolämpö siis niin halpaa ole, ja sehän on ihan loogista, miksipä sitä turhan halvalla myytäisiin, kun voi enemmänkin pitää hintaa.

Vierailija
68/68 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ei sähköä kulu minkään vertaa.Eiköhän tuo pörssisähkön edullisuus/kalleus mitata juuri talvi kuukausina kun tarvitaan lämmitykseen sähköä.

Meillä menee touko-syyskussa 1300-1800 kWh, vaikka silloin ollaan enemmän mökillä kuin kotona. Kesällä menee sähköä jäähdytykseen.

Ensinnäkin, jäähdytykseen menee pähkinöitä lämmitykseen verrattuna koska harvemmin joudut jäähdyttämään 40 astetta. Toiseksi, miksi jäähdytätte jos ette edes ole kotona. 

Meillä menee kesäkuukausina 200-300 kWh kuussa ja se sisältää jäähdytyksen ja veden lämmittämisen. 

Jos jäähdytystä ei pidä päällä, niin talo runkoineen lämpenee ja sen jäähtyminen kestää pitkään. Silloin kun ei olla kotona, niin jätetään se jäähdytys kuitenkin johonkin 25 asteeseen, että kotiin on edes jollain tapaa siedettävää tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi