Miksi raitis mies ei kiinnosta?
Mikä miehen raittiudessa oikein tökkii? En ole alkkis enkä hihhuli, mutta heti kun alkoholittomuus tulee puheeksi tai nainen epäilee asiaa, niin kemiat eivät kohdanneetkaan. Onko jollain tavalla epämiehekästä juoda kivennäisvettä kaljan sijaan?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treffeillä toinen alleviivaisi sitä raittiutta, niin epäilisin olevan toipuva addikti.
Niin ehkä minäkin epäilisin, mutta tosiaan en ole aihetta itse nostanut esille. Tietysti vastaan rehellisesti jos/kun nainen sitä kysyy. Paljon kiinnostavampiakin keskustelunaiheita löytyy.
Ap
Miten tuo alkoholinkäyttö sitten nousee aiheeksi?
Minulle raittius oli ihan itsestäänselvyys miestä etsiessä. Tai, itsekkäästi ja ideaalisti niin, että miehellä olisi alkoholiin täysin sama suhde kuin minulla, eli: voi ottaa tarjotun alkoholiannoksen siihen sopivassa tilanteessa, mutta ei osta alkoholia kotiin, eikä koskaan juo humalahakuisesti.
Olen kasvanut alkoholistiperheessä, enkä halua ikinä nähdä minkäänlaista juomista kotona, en halua ahdistua edes alkoholiongelman mahdollisuudesta, enkä voi suhtautua ihmiseen samoin jos näen hänet kerrankin kunnon kännissä.
Itse en koskaan alkanut juomalla juomaan kun epäilin jo teininä että se tuskin minun geeneilläni ja traumoillani pysyisi lapasessa.
Kyllä kiinnostaa. Oot ihana, jos vielä oot tupakoimaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, etsitkö juottoloista raittiutta arvostavaa naista? Väärä paikka, kokeile vaikka seurakuntien tilaisuuksia.
Olen tutustunut moneen naiseen, jotka nimenomaan haluavat raittiin miehen.
En etsi juottoloista enkä ateistina halua osallistua seurakuntien tilaisuuksiin. Ihan tavallisia työssäkäyviä naisia nuo treffikumppanit ovat olleet, ei mitään juoppoja.
Ap
Ihan tavallisia työssäkäyviä naisia ovat nekin jotka alkoholia toisinaan käyttävät, samoin ne jotka eivät itse käytä, ja hekin, jotka arvostavat raittiita miehiä. Jos etsit naista nettipalveluista, voisit karsia ne jotka raittiutta eivät arvosta kertomalla raittiutesi mahdollisimman varhain.
Jännämiehet on niitä jotka juo alkoholia paljon ja sen takia naiset niitten kanssa seurustelee.
Voiko olla niin, että se ei ole se raittius mikä siinä tökkii? Vai oletko vain päättänyt, että se sen syyn täytyy olla? Pohdin vain, kun itse treffeillä käyneenä, ei raittius ole tullut puheeksi. Se on yleensä ilmennyt vasta paljon myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Osalle naisia miehen absolutismi on suuri plussa ja osalle suuri miinus. Jostain syystä päädyt lähestymään naisia joille alkoholin käyttö on tärkeää.
Veikkaan että monet ulospäin suuntautuneet haluavat käyttää enemmän alkoholia kuin hiljaiset.
Löytyisiköhän esim luontoon liittyvien harrastusten parista absolutisti nainen sinulle ?
Johan on taas mutkat vedetty suoriksi. Kyllä ne hiljaiset ryyppää ihan samalla lailla, mutta vaan yksin kotonaan ja vaelluksellekin voi ottaa taskumatin mukaan. Kaikki ektrot ei myöskään vietä baarissa sitä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treffeillä toinen alleviivaisi sitä raittiutta, niin epäilisin olevan toipuva addikti.
Niin ehkä minäkin epäilisin, mutta tosiaan en ole aihetta itse nostanut esille. Tietysti vastaan rehellisesti jos/kun nainen sitä kysyy. Paljon kiinnostavampiakin keskustelunaiheita löytyy.
Ap
Miten tuo alkoholinkäyttö sitten nousee aiheeksi?
Esimerkiksi ollaan oltu syömässä ja olen ottanut ruuan kanssa kivennäisvettä. Siitä sitten jatkettu johonkin istuskelupaikkaan ja sielläkin olen ottanut alkoholitonta juotavaa.
En kestä miehiä, jotka ovat ehdottomia ihan minkä tahansa asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle raittius oli ihan itsestäänselvyys miestä etsiessä. Tai, itsekkäästi ja ideaalisti niin, että miehellä olisi alkoholiin täysin sama suhde kuin minulla, eli: voi ottaa tarjotun alkoholiannoksen siihen sopivassa tilanteessa, mutta ei osta alkoholia kotiin, eikä koskaan juo humalahakuisesti.
Olen kasvanut alkoholistiperheessä, enkä halua ikinä nähdä minkäänlaista juomista kotona, en halua ahdistua edes alkoholiongelman mahdollisuudesta, enkä voi suhtautua ihmiseen samoin jos näen hänet kerrankin kunnon kännissä.
Itse en koskaan alkanut juomalla juomaan kun epäilin jo teininä että se tuskin minun geeneilläni ja traumoillani pysyisi lapasessa.
Jatkan, että tällainen samanlainen mies siis löytyi ja hän on ihana. Hänellä ei mitään alkkisperhettä, ei vain koskaan nähnyt tarpeelliseksi juoda itseään humalaan. Ei myöskään tupakoi tai käytä mitään muitakaan päihteitä kuin alkoholia. Eikä edes kahvia juo :D
Siinä sentään minä olen paheellisempi, eli päivä alkaa kupillisella pikakahvia ja oikein spessupäivinä muutaman kerran kuussa juon iltapäiväkahvit myös.
Vierailija kirjoitti:
Jännämiehet on niitä jotka juo alkoholia paljon ja sen takia naiset niitten kanssa seurustelee.
Kas kun sinä rapajuoppo olet siitä huolimatta forever alone.
Miehet eivät yleisesti ottaen kiinnosta.
Päihteettömyys on plussa mutta kaikenlainen hurskastelu ja manspleinaaminen iso miinus. Miehen täytyy olla harmiton ja positiivinen, jos hän on dominantti alentava tai muutoin ongelmallisen oloinen niin ei jatkoon.
Naiselle joka käyttää päihteitä abso vaikuttaa helposti siltä, että pyrkii muuttamaan naisenkin absoksi. On myös absonaisia, joskaan mies ei pääse näille hurskastelemaan, vaan joutuu todennäköisesti itse nöyrtymään naisen hyvyyden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, etsitkö juottoloista raittiutta arvostavaa naista? Väärä paikka, kokeile vaikka seurakuntien tilaisuuksia.
Olen tutustunut moneen naiseen, jotka nimenomaan haluavat raittiin miehen.
En etsi juottoloista enkä ateistina halua osallistua seurakuntien tilaisuuksiin. Ihan tavallisia työssäkäyviä naisia nuo treffikumppanit ovat olleet, ei mitään juoppoja.
Ap
Ihan tavallisia työssäkäyviä naisia ovat nekin jotka alkoholia toisinaan käyttävät, samoin ne jotka eivät itse käytä, ja hekin, jotka arvostavat raittiita miehiä. Jos etsit naista nettipalveluista, voisit karsia ne jotka raittiutta eivät arvosta kertomalla raittiutesi mahdollisimman varhain.
Olen miettinyt tätäkin vaihtoehtoa, mutta se saattaa antaa minusta juuri tuollaisen kuvan, että olisin alkkis tai hihhuli. Ihan kuin raittius olisi osa identiteettiäni, vaikka kyse on suurinpiirtein samasta asiasta kuin että haluan hampurilaiseni ilman suolakurkkua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle naisia miehen absolutismi on suuri plussa ja osalle suuri miinus. Jostain syystä päädyt lähestymään naisia joille alkoholin käyttö on tärkeää.
Veikkaan että monet ulospäin suuntautuneet haluavat käyttää enemmän alkoholia kuin hiljaiset.
Löytyisiköhän esim luontoon liittyvien harrastusten parista absolutisti nainen sinulle ?
Johan on taas mutkat vedetty suoriksi. Kyllä ne hiljaiset ryyppää ihan samalla lailla, mutta vaan yksin kotonaan ja vaelluksellekin voi ottaa taskumatin mukaan. Kaikki ektrot ei myöskään vietä baarissa sitä aikaa.
Kun mennään riittävän haastavaan maastoon, niin siellä ei kyllä naukkailla yhtään, ellei halua olla seuraavaksi nilkka nurin.
Eri asia sitten jokin pieni kävelylenkki hiekkatiellä, mutta sitä nyt en laskisi edes vaellukseksi.
Suurimmalle osalle suomalaisista alkoholi on tärkein asia elämässä, mikä määrittää kaikki muut valinnat. Viikonloput ollaan aina jonkin asteisessa jurrissa, arki-illat litkitään viiniä ja aamut aloitetaan loiventavalla. Alkoholia kittaavat eivät tietenkään valitse raitista puolisoa, koska viinin lipittäminen on kaikkein tärkeintä.
Kemiattomuuden syy voi myös olla joku ihan muu kuin tämä alkoholiasia. Todennäköisesti onkin.
Tai jos on tämä, niin sen syyn osaa kertoa vain se nainen kelle se on kynnyskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mennään riittävän haastavaan maastoon, niin siellä ei kyllä naukkailla yhtään, ellei halua olla seuraavaksi nilkka nurin.
Eri asia sitten jokin pieni kävelylenkki hiekkatiellä, mutta sitä nyt en laskisi edes v
Ihan taatusti ryyppäillään iltanuotiolla siitä huolimatta. Pitäiskö AP:n alkaa etsimään jotain vuorikiipeilijää ja lähteä korkean paikan leirille Mount Everestille 😆
Ne jotka juo usein ovat niitä väkivaltaisempia miehiä. Joskus naapurissa asui nainen ja sen se oli kännissä aina ja sitten se hakkasi sen naisen.
Ei minua se alkoholittomuus tökkisi, mutta en voisi kyllä kuvitella olevani miehen kanssa joka ei silloin tällöin hatseja ottaisi tai kävisi kerran kesässä sienireissulla.
Olen raitis, mutta en ole koskaan tavannut raitista miestä. Heitä on vähän, koska on huumeet ym. ja sitten vielä nuuskat ym. Itse en käytä mitään noista. Mutta se, että peruselämäntapa on sama, ei tarkoita, että olisi mitään yhteistä. Vaikka olisi kasvissyöjä niin jää vielä laku-, greippi- ja kaikki muut ongelmat. Sellainen on tylsää ja erottavaa, ettei voi jakaa eväitä yhdessä koskaan. Syöminen yhdistää, se on geeneissä. Ei siinäkään vielä kaikki. Sitten on huumorityyli, elokuvamaku jne. Näiden lisäksi elämänarvot jne. Eli tosi vaikeaa on edes, että peruasiat mätsää sen verran, että saa arjen ja vapaa-ajan pyörimään.