Painoa tullut 5 puolessa vuodessa - menopaussi vai hkh syynä?
Niin, kumpaa veikkaatte? Massaa on kertynyt etenkin reisiin. Laihduin esivaihdevuosissa hyvään painoon.
Kommentit (116)
Miksi tästä ei löydy tietoa mistään? Joka paikassa väitetään että hkh ei nosta painoa, mutta jostain syystä sitä on tullut elämäntapojen pysyttyä samoina, joilla paino putosi esivaihdevuosissa.
Myös e-pillereistä sanotaan, että ne eivät lihota.
Eiköhän siihen syy ole jääkaapin ja sohvan lyhyt etäisyys toisistaan. Liika mukavuudenhalu.
Pelaisit vaikka frisbeegolfia ja pyöräilisit sinne.
Miksi olet palstalla etkä hiihtämässä?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siihen syy ole jääkaapin ja sohvan lyhyt etäisyys toisistaan. Liika mukavuudenhalu.
Pelaisit vaikka frisbeegolfia ja pyöräilisit sinne.
Miksi olet palstalla etkä hiihtämässä?
No ei ole, kun elämäntavat eivät ole muuttuneet. Liikun edelleen aktiivisesti.
Onko jollekin käynyt niin, että paino putoaa esivaihdevuosissa ja räjähtää nousuun menopaussin myötä?
Vanhentuessa aineenvaihdunta hidastuu ja energian tarve vähenee. Syö vähemmän ja kevyemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhentuessa aineenvaihdunta hidastuu ja energian tarve vähenee. Syö vähemmän ja kevyemmin.
Se muutos ei kuitenkaan varmaan tapahdu tajuna muutamassa kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä ei löydy tietoa mistään? Joka paikassa väitetään että hkh ei nosta painoa, mutta jostain syystä sitä on tullut elämäntapojen pysyttyä samoina, joilla paino putosi esivaihdevuosissa.
Estrogeeni varastoituu rasvaan ja on lihavuushormoni. Totta kai sen vetäminen vaikuttaa myös painoon. Ruokavaliota kannattaa keventää, jos alkaa lihoa.
Haitoista ei yleensäkään puhuta mitään.
Uskoisin että kärsit harvinaisesta vaivasta, jossa keho imee energiaa ihon läpi ilmasta.
Omasta ylisyömisestä tuo ei tietenkään johdu.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että kärsit harvinaisesta vaivasta, jossa keho imee energiaa ihon läpi ilmasta.
Miksi tämä p:n jauhaminen ei lopu? Olen aika monta kertaa tässä keskustelussa tuonut esiin, että elämäntavat eivät ole muuttuneet ja ennen hkh olin vielä hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä p:n jauhaminen ei lopu? Olen aika monta kertaa tässä keskustelussa tuonut esiin, että elämäntavat eivät ole muuttuneet ja ennen hkh olin vielä hoikka.
Jos lihot, syöt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tapahtua, se on yksilöllistä. Vanhenemisen aiheutramat muutokset eivät muutenkaan tapahdu mitenkään keppoisan tasaisesti. Ei ole kovinkaan harvinaista, että olet tavannut jonkun tutun puoli vuotta (6kk) sitten ja huomaat hänen olemuksensa vanhentuneen tai vaikkapa hiusten harmaantuneen. Se on vain hyväksyttävä, että jos aikoo pitkään elää, niin vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lihot, syöt liikaa.
Kun se ei ole niin yksinkertaista. Miten se tarvittava energiamäärä olisi muka muuttunut radikaalisti lyhyessä ajassa samoilla elämäntavoilla ilman jotain ulkoista vaikutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tapahtua, se on yksilöllistä. Vanhenemisen aiheutramat muutokset eivät muutenkaan tapahdu mitenkään keppoisan tasaisesti. Ei ole kovinkaan harvinaista, että olet tavannut jonkun tutun puoli vuotta (6kk) sitten ja huomaat hänen olemuksensa vanhentuneen tai vaikkapa hiusten harmaantuneen. Se on vain hyväksyttävä, että jos aikoo pitkään elää, niin vanhenee.
Tuntuu kyllä aika uskomattomalta.
Tänne syömisestä ja lihomisesta kirjoittelijat: onko teillä itsellänne kokemusta menopaussista tai hkh:sta?
Ärsyttävä erityispiirre tässä lihomisessa on se, että reisiin on tullut paljon massaa, ja ennen mukavat alushousut kiristävät nivusista.