Miesystävä rikkoi rajan ryyppäämällä lapsen läsnäollessa
Meillä on kohta 1,5 vuotta täyttävä lapsi ja miesystävä päätti juoda lapsensa läsnäollessa pullon viinaa. Ihmettelin kun hän oli yhtäkkiä niin sekava. Seurasi kamala päivä ja ilta ja seuraava päivä hänellä meni maatessa krapulassa.
Itseltä lähti vaaleanpunaiset lasit silmiltä mitä tulee tunteisiin häntä kohtaan. En juo alkoholia, lopetin sen kun tulin raskaaksi ja meillä oli ihan sääntökin käytössä sille ettei lapsen edessä juoda vaan täytyy lähteä vaikka kaverille.
Silti hän joi, riehui, selitti sekavia juttuja kännissä ja lapsikin oli seuraavana päivänä aamusta todella vaisu. Musiikkia hän huudatti niin etten ihmettelisi jos tulisi varoitus.
Itseltäni kuoli vain tunteet häntä kohtaan. En haluaisi olla tuon kanssa edes samassa tilassa ja minulle on arvoitus mitä olen ikinä nähnyt hänessä. Ulkonäön? Maailmassa on valtavasti komeita miehiä, so what? Näen enää k u s i p ä ä n joka rikkoo rajani alistaakseen, nyt juomalla lapsen edessä kun muu ei enää toiminut.
Satuin sitten nauhoittamaan hänen riehuntansa. Jos se kävisi oikeudessa tai lasulle todisteesta.
Kiitos kun sain avautua. Tästä on hyvä katsoa kämppää ja uutta elämää. Isäpuolia ei tarvitse hankkia kun en minä varmaan osaa valitakaan kuin sysipaskoja. Hänenkin selityksensä oli, että ainahan ne isännät juovat kotona, lasten ja vaimon edessä (emme ole naimisissa).
Kommentit (32)
Joo en minäkään usko tätä sepustusta. Mutta monelle se on todellisuutta, siinä mielessä on hyvä jos joku sellainen ketjua lukee että täällä on vilpittömästi annettuja asiallisia neuvoja ja sanotaan kuten asia on: jätä se sika. Ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Lasupäivystäjä voi tulla kun mies on humalassa ja sekoilee, rähjää, huudattaa musaa ja muuta lapselle sopimatonta. Varmista elarit ja potki mies ulos. Kun olet noinkin järkevä saat paremman elämän.
Okei, joku tajusi aloituksen, hyvä. Se tässä onkin etten voi luottaa siihen enää ettei tuo toista juopotteluaan lapsen nähden. Ja hän halusi nimenomaan juoda kotona, ei kaverilla tms. neutraalissa paikassa jotta voi nakittaa vastuun minulle ja tulla rajoistani yli. Olen sen jälkeen kun oma juomiseni jäi perheellistymiseen saanut rajojani kuntoon ja sehän ei hänelle ilmeisesti käy.
En halua tehdä tästä ongelmaa, mutta tallenteet on hyvä olla kun niistä kuulee totuuden. Ihan varmasti hän yrittää manipuloida asiat hyödykseen ja olen huono pärjäämään tunnejargonia vastaan. Tallenne taas riittää pitkälle itsessään ja niitä on useampi.
ap (eikä edelleenkään varmaan kovin uskottava mutten ymmärrä miten tästä saa uskottavampaakaan tai miksi)
Ap kirjoita ylös mitä tapahtui. Päivämäärät ym. Jos tarvit myöhemmin todisteita.
Mitä pienempi lapsi on eron aikana sen todennäköisemmin laiska mies ei halua ottaa lasta luokseen. Jos odotat että lapsi isompi niin mies herkemmin haluaa lapsen luokseen esim joka toiseksi viikoksi jotta elarit olisivat pienemmät. Jos lapsi pieni niin mies ei viitsi ottaa lasta kun joutuisi hoitamaan. Tietysti jos ottaa niin lapsi ei voi kertoa mitä isän luona tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä todisteena oikeudessa tai lasulle?
No tietysti jos se juoppo alkaa vaatimaan jotain oikeuksia itselleen. Hyvä olla todistusaineistoa miten se käyttäytyy lapsen läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ylireagoi
En ole ap, mutta en ymmärrä miten ap muka ylireagoi. Onhan tuo täysin anteeksiantamatonta, eikä mitenkään perusteltavissa. Ukko on tehnyt tietoisen päätöksen ostaa viinaa, ja juoda sitä lapsen läsnäollessa. Miten tuossa tilanteessa muka voisi vielä puhua mustan valkoiseksi? Roskiin tuollainen mies!
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä tapahtui pienessä PORVOON kylässä. 1.5v ei ymmärrä humalaisista, huumeiden käyttäjistä ym. yhtään mitään. Joten miehelläsi on noin 3-4v aikaa muuttaa tapansa, kunhan ei hoida lasta tuossa kunnossa. Se lapsen saanti ei varmaan tarkoita 18v. absolutismia molemmille vanhemmille 🤔 Ja jos se lapsenne näkee ensimmäisen humalassa olevan ihmisen joskus teininä, niin peli on menetetty!
OLET TAAS NIITÄ maailman ensimmäisiä lapsia maailmassa synnyttäneitä......OMASTA mielestäsi.
Kyllä se 1,5v osaa oikein hyvin pelätä kännissä riehuvaa isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet muuttanut yhteen jonkun random äijän kanssa vaikka sulla on puolitoistavuotias lapsi?
Ja sua kiukuttaa kun joudut itse tekemään iltapuuron tai ostamaan valmista kun mies ei asiaa hoida?
En nyt haluaisi syytellä ketään, mutta...
Rajan ylittänyt miesystävä joka ei ota mistään vastuuta eikä hoida lastansa on lapsen isä joka saattaa kaapata lapsen.
Vetää hoitorahat vaikka lapsi on sukulaisella koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olisiko pitänyt kirjoittaa aloitus hysteerisenä paniikissa eikä pitemmän miettimisen jälkeen kun tämä nyt herättää epäuskoa. Onneksi on muutkin paikat olemassa asioiden läpikäyntiin. Kunhan avauduin.
ap
Tällä palstalla ei sellaista aloitusta olekaan, mitä joku ei pitäisi provona. Minä en tiedä mikä on provo ja mikä ei, mutta ainakin tämä tarina voi aivan hyvin olla tosi. Eikä ole edes ainoa laatuaan! Kyllä näitä tällaisia isejä vaan on. On toki myös äitejä.
Vedätyshän tuo on. Harkiten, ilman tunnekuohua kirjoitettu selostus täynnä ristiriitaisuuksia.