Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä rikkoi rajan ryyppäämällä lapsen läsnäollessa

Vierailija
30.01.2026 |

Meillä on kohta 1,5 vuotta täyttävä lapsi ja miesystävä päätti juoda lapsensa läsnäollessa pullon viinaa. Ihmettelin kun hän oli yhtäkkiä niin sekava. Seurasi kamala päivä ja ilta ja seuraava päivä hänellä meni maatessa krapulassa.

Itseltä lähti vaaleanpunaiset lasit silmiltä mitä tulee tunteisiin häntä kohtaan. En juo alkoholia, lopetin sen kun tulin raskaaksi ja meillä oli ihan sääntökin käytössä sille ettei lapsen edessä juoda vaan täytyy lähteä vaikka kaverille.

Silti hän joi, riehui, selitti sekavia juttuja kännissä ja lapsikin oli seuraavana päivänä aamusta todella vaisu. Musiikkia hän huudatti niin etten ihmettelisi jos tulisi varoitus.

Itseltäni kuoli vain tunteet häntä kohtaan. En haluaisi olla tuon kanssa edes samassa tilassa ja minulle on arvoitus mitä olen ikinä nähnyt hänessä. Ulkonäön? Maailmassa on valtavasti komeita miehiä, so what? Näen enää k u s i p ä ä n joka rikkoo rajani alistaakseen, nyt juomalla lapsen edessä kun muu ei enää toiminut. 

Satuin sitten nauhoittamaan hänen riehuntansa. Jos se kävisi oikeudessa tai lasulle todisteesta. 

Kiitos kun sain avautua. Tästä on hyvä katsoa kämppää ja uutta elämää. Isäpuolia ei tarvitse hankkia kun en minä varmaan osaa valitakaan kuin sysipaskoja. Hänenkin selityksensä oli, että ainahan ne isännät juovat kotona, lasten ja vaimon edessä (emme ole naimisissa). 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä mies kotonaan viinaa ottaa, kun nainen joka tapauksessa hoitaa lapsen. Näin on aina ollut ja vissisti tulee aina olemaan. 

Vierailija
42/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pienestäpä suutuit. Ei noin pieni lapsi edes tajua tollasta eikä kärsi siitä. Dorka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä todisteena oikeudessa tai lasulle?

No tietysti jos se juoppo alkaa vaatimaan jotain oikeuksia itselleen. Hyvä olla todistusaineistoa miten se käyttäytyy lapsen läsnäollessa.

Millä keinoin tuon oikeuteen veisit ja Miksi? Ette ole naimisissa eikä lapsi käsittääkseni ole teidän yhteinen? 

Onko tää juttu provo? 

Tarkistin, lapsi on yhteinen, mutta ette ole naimisissa?  Puhut miesystävästä? Miksi? Hän on lapsen isä ja sinun avomiehesi. Eka juopottelua jälkeenkö lähti tunteet veks ja loppui rakkaus? 

Nyt ei täsmää. Taidat olla tyytymätön ukkoosi ha nyt kehitit draaman kun ukko päätti juoda. Sait syyn eroon. Tulee mieleen tarina Miksi Jeppe juo... Jepellä oli kamala akka. 

Lapsella on oikeus tavata isäänsä. Saatte sovitella yhteishuoltajuuden tai perinteisen joka 2. Vkl tapaamiset. 

Mutta et sinä tuolla todistelulla lasta isältä saa vietyä. Suomessa olisi suurin osa erolapsista isättömiä, jos tuo läpi menee. Naiset kun haluavat aina sen koston. Siinä ei lapsen etua oteta huomioon,, äidit ajattelevat vain itseään. 

Vierailija
44/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ja miten se mies yrittäisi viedä lapsen, jos ei ole lapsen isä?

Vierailija
45/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ja miten se mies yrittäisi viedä lapsen, jos ei ole lapsen isä?

Se on viemässä lasta takaisin kotimaahansa Afganistaniin, seksiorjaksi.

Vierailija
46/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ylireagoi

En ole ap, mutta en ymmärrä miten ap muka ylireagoi. Onhan tuo täysin anteeksiantamatonta, eikä mitenkään perusteltavissa. Ukko on tehnyt tietoisen päätöksen ostaa viinaa, ja juoda sitä lapsen läsnäollessa. Miten tuossa tilanteessa muka voisi vielä puhua mustan valkoiseksi? Roskiin tuollainen mies!

Hän ajatteli olevansa niin vahvoilla, että voi tehdä mitä haluaa. No tottakai voi, mutta se johti siihen, että silmäni aukenivat lopullisesti hänen käytökselleen. Se on narsistista ihan ilman diagnooseja (narsistinen käytös vs. narsismidiagnoosi).

Hän ihan oikeasti kuvitteli, että voi alle 1,5-vuotiaan lapsen nähden kiskoa viinaa. Vielä yritti kaasuvalottaa, että en minä nyt lapsen nähden kun lapsi oli eri huoneessa :D Sehän se ratkaisee, ei se alkoholi eli pullo viinaa mene päähän kun sen juo eri huoneessa. Tuollaista kaasuvalotusta. 

Nyt on sitten eri ääni kellossa kun en ole ollut mukava, rakastava tai huolehtiva häntä kohtaan vaan pitänyt häntä työkaluna. Ei lähtenyt edes kaupassa viipottamaan karkuun tai kitissyt "hitaudesta" kun tuli perseen alla olen tehnyt kaiken tähän mennessä. Enää en välitä paskaakaan. Lapsi on tärkein ja hän aivan sivuhenkilö. Ai että kun saadaan lapsen kanssa joku kiva asunto läheltä!

ap

Vierailija
47/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaksi lapsen edessä juomista, vaan ylipäätänsä hänen käyttäytymistään. Eihän tuollainen käytös sovi, oli lapsia tai ei? 

Mielestäni lapsen läsnäollessa voi hyvin juoda alkoholia. Viiniä ruuan kanssa, tms. 

Näkisin kuitenkin valtavaksi ongelmaksi tuon hänen käytöksensä. Nyt tunnut syyttävän enemmän alkoholia kuin miestä. 

Vierailija
48/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran kauan kauan sitten Porvoossa onnellinen perhe...

Vierailija
49/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo

Vierailija
50/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe ongelmaksi lapsen edessä juomista, vaan ylipäätänsä hänen käyttäytymistään. Eihän tuollainen käytös sovi, oli lapsia tai ei? 

Mielestäni lapsen läsnäollessa voi hyvin juoda alkoholia. Viiniä ruuan kanssa, tms. 

Näkisin kuitenkin valtavaksi ongelmaksi tuon hänen käytöksensä. Nyt tunnut syyttävän enemmän alkoholia kuin miestä. 

Aiemmin hänelläkin oli esim. kolme puolen litran olutta illan juomina. Ok, en fanita sitä, mutta kolme kaljaa on ihan ok ja niillä rajoilla. Ihan kuten pieni määrä viiniä, pari lasia, jos joku sen verran joisi lapsen lähellä. Jossain lastenhoito-oppaassa kielletään hiprakka, mutta en jaksa olla niuho ja mihin raja vedetään? 

Viinapullon juominen salaa ilman ennakkoilmoitusta ja ilman sopimusta, että sen juoja jatkaa iltaa kaverillaan on jotain ihan muuta. Olen itse entinen alkoholisti tai juomisen lopettanut alkoholisti, koska minulla se ei pysy missään parissa joten en juo ollenkaan. Ymmärrän silti täysin sen jos pysytään pienessä alkoholimäärässä lapsen lähellä, mutta tuo viinapullo + kaljat + riehuminen + hirveä päivä muulle perheelle on jotain joka EI SOVI lapsiperheeseen. 

ap

Vierailija
51/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tätä rajanylitystä olin niin rakastunut vielä, että lässynsössön. Jännästi sekin hävisi. 

ap

Ja nyt itket palstalla.

Miten voimme auttaa, ap?

Vierailija
52/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi maitokahvin värinen?

Vierailija
53/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas se uusi palstahullu joka kirjoittaa näitä pitkiä ja epäuskottavia provoja. Yllättävän moni tähän näyttää kuitenkin tällä kertaa menneen. Ap siis kehittyy koko ajan.

Vierailija
54/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi maitokahvin värinen?

Vaiko rullahuulinen käkkäräpää?

Vierailija
55/55 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Elämä on valintoja. Jos ei osaa käyttäytyä normaalisti humalassa ja alkaa sekoilla ja riehua niin ei voi juoda.

Ei voi juoda muutenkaan!